מציג תוצאות 1 עד 14 מתוך 14

נושא: מיתוסים בקשר לכבלים.

  1. #1
    כותב. הרבה. הסימלון של EyalR
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    8,506
    טוב, בגלל שקראתי פה הרבה פעמים על החשיבות שאנשים נותנים לכבלים יקרים מצופים פלטינה, טיטניום ועשויים צינור מים בשביל הולכה מקסימלית אני מביא לכם לינק של תשובה של ריצ'ארד קלארק לעניין.
    ריצ'ארד קלארק למי שלא יודע הוא אחד המומחים הגדולים בתחום האודיו לרכב אם לא המומחה הגדול ביותר.

    http://www.carsound.com/ubb/ultimate...=019105#000011

    תקראו את ההודעה הראשונה, היא קצרה, ואם אתם בוחרים לא להאמין לו, אל תאמינו אבל חבל שתזרקו מאות שקלים.


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של WebWizard
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    371
    כבלים, זה היה נראה לי הגיוני שהכל אותו דבר...
    מה עם קבלים?
    - איציק -

  5. #3
    כותב. הרבה. הסימלון של EyalR
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    8,506
    אתה מתכוון לקבלים - CAPACITOR ?
    ואם כן אז לאיזה, לזה שמשתמשים בקרוסאובר או לזה שמחברים למצבר.

  6. #4
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של WebWizard
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    371
    כן, קבלים, אלו שאוגרים אנרגיה.
    ואין לי משוג איזה, רק הבנתי לא מזמן מה בכלל התפקיד שלהם במערכת
    - איציק -

  7. #5
    כותב. הרבה. הסימלון של EyalR
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    8,506
    טוב רק לידע כללי קבלים נמצאים גם בקרוס אובר פאסיבי, כזה שאתה מקבל עם סט הקומפוננט שלך.

    התפקיד של הקבל שמחובר למצבר ולמגבר, הוא לשמש כמו בולם זעזועים. הוא אוגר אנרגיה אך היתרון שלו הוא שהוא יכול לשחרר אנרגיה במהירות, כשיש נפילות מתח. הוא לא יכול לשמש כמצבר הוא נועד רק "למלא" כשיש נפילת מתח והוא עושה זאת לשברירי שניה.

    ישנם סוגים שונים של קבלים, אבל מה שיעניין אותך הוא מה הקיבולת שלו, או יותר נכון כמה פארד הוא ואת זה מתאימים לפי הספק המגבר. בסטריאו לרכב זה מתחיל בדרך כלל מחצי פארד. כאשר קבל של פארד אחד יספיק לרוב המגברים.

    ישנם הבדלים בקבלים כגון מהירות פריקה, ויש גם קבלים של 16V , 20V ואחרים. אבל באמת שחבל לבזבז כסף, קבל של חברה נורמלית יהיה מספק.
    מה גם שקבל מתמלא לפי מקור הכח שאותו הוא מקבל, כלומר אם תחבר שני קבלים אחד של 20V ואחד של 16V לאלטרנטור שניהם "יתמלאו" במתח שנותן האלטרנוטור שגם ככה הוא מתחת ל16V.
    כמו בכל דבר גם בקבלים יש דרכים לגרום ללקוח לשלם יותר כסף.

    מקווה שעזרתי, משום מה הנושא הזה של קבלים מאוד משעמם אותי

  8. #6
    כותב. הרבה. הסימלון של EyalR
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    8,506
    מאוד הפתיע אותי שאף אחד לא הגיב למה שאמרתי כל הכבלים, האם דעתכם השתנתה בכזו מהירות?

  9. #7
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    אני מעולם לא התווכחתי .
    מה שחשוב בכבלי מתח/רמקולים הוא בעיקר החתך שלהם.
    כיוון שההתנגדות הסגולית (התנגדות חומר מסויים בחתך 1 ממ"ר באורך מ') של החומרים לא שונה באופן הסטרי ,ונחושת הינה המוצר הנפוץ , וכן מכיוון שאורך הכבלים נמדד במטרים ספורים לכל היותר , הרי שזהו הדבר היחיד שעדיין משפיע על התנגדותם למעבר זרם.
    כיוון שהתנגדות כוללת מושפעת מהתנגדות סגולית ,אורך וחתך - וכיוון שרק החתך הוא שיכול להשתנות באופן משמעותי ,אז זהו הפרמטר החשוב ביותר.
    לא מאמינים ? אז למה ישתמשים בחוטים בחתכים שנים עבור נק' מאור,חשמל וכח במערכת החשמל בבית? עניין של צריכה. רוצים צריכה גבוהה? תשקיעו בחוטים/כבלים עבים.

    לגבי כבלי RCA יש עוד פרמטר חשוב (שנעשה קריטי בעיקר בגלל שמדובר בתדרי שמע) והוא הסיכוך , או התנגדות הכבל לכניסת רעשים והפרעות חיצוניים.
    כבל העטוף במעין נייר אלומיניום (אחרי בידוד כמובן) , או שני כבלים מלופפים אחד סביב השני (TWISTED PAIR) עדיף ,וכמובן ששילוב השניים הוא הטוב ביותר.

  10. #8
    נהג שודים (> 1000 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    1,147
    אייל,
    תן לי להגיב לשני הדברים

    כבלים -
    קודם כל, בין כבל איכותי אחד לאחר באמת אין הבדלים לטמעי ושמיעתי ועל כן אין שום טעם בהשקעת סכומי עתק. אולם כבלים זבל מורידים איכות באופן בדוק - הן כשמדובר בכבלי RCA לא מסוככים אשר מכניסים רעשים למערכת והן כאשר מדובר בכבלי רמקולים בעלי מוליכות נמוכה אשר יכולים לעלות לך בכוח מהמגבר אשר יתבזבז על חום.

    קבלים -
    קודם כל, קבלים בקרוס פסיבי לא נועדו לאגור אנרגיה אלא לסנן חלק מן התדרים וע"י כך ליצור הפרדת צלילים. שונה לחלוטין מקבל לאגירת אנרגיה.
    קבלים לאגירת אנרגיה נחלקים לשני סוגים - האחד רגילים אשר מטרתם היא לספק למגברים פולסים של כוח בעת צורך (בד"כ הצורך בא מסאבים) בצורה מהירה וללא העמסה על המצבר. הסוג השני נקרא Stiffning Capicitator ומטרתו בנוסף הנה להעלות את המתח שמקבל המגבר. בכמעט כל מגבר איכותי!! מדובר על העלאת ההספק בלפחות 20% (בדוק נתונים ב 12Volt לעומת 14.4Volt).

  11. #9
    כותב. הרבה. הסימלון של EyalR
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    8,506
    ברור שאם תיקח כבל RCA בעל גיד אחד של חוט נחושת דק זה יהיה רע. דיברתי על כבלים "נורמלים" ולא משהו שהולך להתפרק כל רגע.

    איפה אמרתי שקבלים בקרוס נועדו לאגור אנרגיה? בכלל לא נגעתי בנושא רק ציינתי שהם קיימים, ובתור בן אדם שבנה כבר מספר קורסאוברים פאסיבים שונים של 6DB 12DB ו18DB תאמין לי שאני יודע מה תפקיד הקבלים.

    בקשר להערה שלך להעלאת המתח....איך????? קבל לא מייצר אנרגיה הוא אוגר אנרגיה. והוא לא יכול בשום דרך להעלות את המתח. ומאיפה אתה מביא את האחוזים האלו, זו השטות הגדולה ביותר ששמעתי עליה.

    אני מציע לך לקרוא את http://www.eatel.net/~amptech/elecdisc/capacitr.htm ואז תבין הרבה יותר בקשר לקבלים.
    אני לא בא לזלזל חלילה פשוט אין שחר לדברים האלו.

    אה ודרך אגב Stiffening capacitors הם בדיוק הקבלים שמספקים את האנרגיה כבולם זעזועים, הסוג שאתה מגבר עליו שמעלה את המתח פשוט לא קיים.

  12. #10
    נהג שודים (> 1000 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    1,147
    בקרוב יינחת בארץ אחד של U-Dimension.
    מדובר על קבל אשר מורכב ממספר רב של כבלים קטנים וכן ממיר מתח אשר בעצם משתמש באנרגיה המתקבלת על מנת לטעון קבל נוסף של 14.4V.
    שים לב שנתונים של מגברים מתייחסים לשתי מידות ב 12v וב 14.4v.

  13. #11
    כותב. הרבה. הסימלון של EyalR
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    8,506
    מדדת פעם את המתח שבמצבר? אם כן אז ודאי שמת לב שהוא יכול להשתנות ממכונית למכונית ולפעמים הוא גם יהיה מעל 12V. זה תלוי באלטרנטור. חברות מספקות את נתון ה14.4V כי ברמה העקרונית אלטרנטור יכול לספק את המתח הזה וככה כם יכולות לפרס נתון של וואט גבוה מבלי שהם ממש משקרים למרות שידוע בפועל שלרוב המתח יהיה בין 12-13V.

    פוקו תקרא את הלינק שנתתי לך, אני מבטיח שהוא מכיל את כל ההסברים בצורה הפשוטה ביותר.

  14. #12
    נהג שודים (> 1000 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    1,147
    אייל , אתה צודק לחלוטין, וקבל נורמלי באמת לא יישנה.
    היום מתחילים לצאת זן חדש של קבלים אשר משלבים בתוכם מעגלים אלקטרוניים שמטרתם להעלות את המתח שהמגבר מקבל.
    מדובר על ציוד יקר, עוד מעט מגיע אחד, נבדוק אותו בשטח ונראה אם באמת הנתונים נכונים.

  15. #13
    כותב. הרבה. הסימלון של EyalR
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    8,506
    אני מסיר בפניך את הכובע על זה שאתה מודה בטעותך, בדרך כלל אנשים בתחום הזה לא אוהבים שמישהו אומר להם שהם טועים.

    בקשר לקבלים שאתה מדבר עליהם, אני לא מכיר אותם אבל בגלל שלא שמעתי עליהם אני בספק אם הם עושים את מה שאתה אומר, כי אז כבר ממזמן כל העולם היה מדבר עליהם.
    אם אתה רוצה להעלות את המתח וההספק הדרך הטובה והנכונה היא לשדרג את האלטרנטור.


  16. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  17. #14
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    אף אם הרכיבים הללו מוגדרים ע"י היצרן כקבלים,הרי שלמעשה אלה מעגלים משולבים.
    מה שאתה מתאר הוא פשוט מגבר , אמנם קטן מאוד,אבל מגבר. תוך צריכת אנרגיה נוספת ממערכת החשמל הוא מסוגל להעלות את רמת המתח במוצאו (ואפשר אף יותר מזה,ממיר 220V למשל). הכל שאלה של כמה אנרגיה אתה מוכן להשקיע בהגבר המתח.
    במקרה שציינת הכל אמנם עטוף באריזה של קבל , והכל טוב ויפה ,אבל לאמיתו של דבר זהו מעגל משולב ולא קבל טהור.

    אה כן ולגבי הויכוח על תפקיד הקבל. מלבד תכונת אגירת המתח יש לקבל תכונה של התנגדות מוחלטת למעבר מתח ישר (DC) על פניו , ועכבה משתנה לכל תדר העובר דרכו - אי לכך משתמשים בו בקרוסים וכד' בתור חלק ממסננת ,ולא לאגירת מתח.

נושאים דומים

  1. שאלה בקשר לכבלים לרמקולים
    By mush in forum פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 30/11/06, 17:40
  2. ניפוץ מיתוסים בפרשיות השבוע
    By yoelbe in forum אוף-טופיק
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 24/12/05, 18:38
  3. שאלה בקשר לכבלים...
    By samc in forum פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 19/12/05, 18:11
  4. שאלה בקשר לכבלים של רמקולים
    By e.n. junior in forum פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 30/04/04, 15:10
  5. מיתוסים בקשר למגברים.
    By EyalR in forum פורום אודיו ומולטימדיה לרכב
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 14/10/02, 19:38

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •