דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 19

נושא: וויליס צבאי

  1. #1
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של ron_mazda323-f
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    230
    במפגש ביום שישי בהדר יוסף ראיתי מספר ג'יפים צבאיים (וויליס), יש אחד שנראה ממש מצוחצח, חדש דנדש
    מישהו יכול לתת מעט פרטים אודות הרכב, מתי נעשה בו שימוש, בידי מי, מתי יוצר הראשון, מתי הופסק הייצור, הבנתי שהג'יפ עליו אני מדבר היה במחסן של נאטו והובא לארץ, יש אמת בדבר?
    בקיצור, כל פרט מעניין בקשר לוויליס הצבאי שבמפגש (אני יודע שיש כמה אבל אחד פשוט נראה שמור כאילו רק יצא מהמפעל) והוויליס הצבאי בכלל יהיה לעזר בשבילי...
    בתודה מראש.
    רון.


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של חולה~הגה
    תאריך הצטרפות
    דצמבר 2002
    מיקום
    אקסקלוסיבי.
    הודעות
    728
    זה מזכיר סיפור ממש דומה, אבל לגבי רכב אחר לגמרי !
    נראה לי שאני לא על אותו התדר שלך...


    חולה~הגה

  5. #3
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות) הסימלון של ירון פ
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2004
    הודעות
    2,913
    במידה ואתה מדבר על הגיפ' ממלחמת העולם השנייה (גם ויליס וגם פורד) אזי הם לא הגיעו מנאטו אלא היו בזמנו שני מקורות לגיפים הללו-
    1. צהל שיחרר כאלו במהלך שנות החמישים(כאלו שהושארו על ידי הבריטים וכאלו שהושגו לפני מלחמת העצמאות).
    2. גיפים שלאחר מלחמת העולם השנייה שופצו (חלקם הגדול דווקא בגרמניה שלאחר המלחמה). הגיפים הללו נמסרו בתחילת שנות החמישים למדינות מתפתחות ונזקקות (כמו ישראל) ומטרתם היתה לעזור בפיתוח המשקים הכלכליים הללו לאחר המלחמה. הם לא היו בצהל (למט גיוסים ומלחמות) ונמכרו בארץ לבעלי מלאכה שונים ושימשו כרכב מסחרי/פרטי במשך שנים ארוכות.

    לי באופן אישי יש גם פורדים כאלו וגם וויליסים חלקן אכן שוחררו מצהל וחלקם לא.

    אם תרצה עוד פרטים עליהם פנה אלי ואתן לך מידע נוסף, פשוט כי אני יכול לכתוב ספר של 500 עמודים על הגיפים הללו.
    LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963
    CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"
    וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

  6. #4
    פורומניאק הסימלון של בני ל
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2003
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    5,653
    שלום.
    קצת היסטוריה רבותי. כול הגיפים והולסים משנת 1960
    יוצרו והורכבו בארץ במיפעלי קיזר אילין בחיפה. היה מיפעל נוסף של קיזר אילן
    באשקלון שם היה פס יצור למחרטות ושטנסים ליצור חלקי פח גיפ ווילס , ובצורה מוסות מיפעל יצור נשק ופצצות.
    כמו כן הווילס כן שירת את צהל בשנות ה60 כמו את חברת החשמל
    מקורות ועוד חברות ממשלתיות.
    למען ההשכלה במיפעלי קיזר אילין חיפה גם הורכבו המכוניות הבאות.
    רנו דופין, קונטסה 900 ו1300 טנדר בריסקה 900 ו1300 לארק וטנדר סטודיבקר ובנוסף היה להם מיפעל הרכבה למשאיות מק
    באשדוד.

  7. #5
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של לארק
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2003
    הודעות
    295
    התיאור שלך נשמע כמו ג'יפ וויליס, ה-ג'יפ המקורי ממלחמת העולם השנייה. לבועז דגן מצמיגי רמת אביב שיפץ אחד כזה למצב מדהים, והוא צבוע כמו שהיה צבוע במלחמה.

    מצורפתץ תמונה שלו מתוך כתבה שהיה עליו ב"הגה בשטח".

    חוץ מזה, תיקון לבני ל: הרכבת הג'יפים והוויליסים התחילה בקייזר-אילין בסביבות 1952, כמה חודשים אחרי שהמפעל נפתח והרכיב את מכוניות הנוסעים של קייזר-פרייזר.

    וזה הלינק לכתבה:

    [/url]
    http://www.moto4x4.co.il/motocar/news/news.asp?id=1146
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: 193_1_15-11-2001-16-45-53.jpg‏ - מספר צפיות: 266 - גודל: 8.3 קילובייט  

  8. #6
    חבר מועדון ה-5 הסימלון של נמרוד רחמימוב
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2003
    מיקום
    גני-תקווה / נהריה
    הודעות
    2,837
    הג'יפ המקורי נקרא MB . הוא הוא יוצר עבור צבא ארה"ב במלחמת העולם השניה ע"י וויליס כספק ראשי (בערך 350K יחידות) ופורד כספק שני (בערך 250K יחידות).
    לאחר המלחמה, וויליס ניצלה את הפופולריות של הג'יפ ויצאה עם גירסה אזרחית שנקראה CJ2A כאשר CJ=Civillian Jeep . ב 1953 נספגה וויליס בקייזר פרייזר. בארץ הורכבו, ככל הידוע לי, רק CJ5 והלאה משנת 1955.

    נמרוד

  9. #7
    מנהל פורום אספנות, חבר מועדון החמש הסימלון של Benni Haspel
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    רעננה
    הודעות
    8,559
    נדמה לי שקראו לו CJ3A
    אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:
    http://www.flickr.com/photos/benihasp/

  10. #8
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות) הסימלון של ירון פ
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2004
    הודעות
    2,913
    בני אתה צודק הורכב בארץ הגיפ' עם ה."אף הגבוה", אבל הוא נקרא CJ-3B !!!
    LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963
    CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"
    וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

  11. #9
    פורומניאק הסימלון של בני ל
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2003
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    5,653
    שלום.
    תיקונים תיקונים.
    הוולסים האחרונים שהגיעו מארה"ב היו בשנת 1959 !!!
    לי היתה אחת כזו אם המיסמכים של המכס ואישור הובלה
    על הדוברות בנמל ת"א אם מישהוא יודע על מה אני מדבר.
    הווליס שלי היתה בבעלותי לא הרבה שנים רק 35 שנים
    ומכרתי אותה לפני כמב שנים מס הרשוי שלה היה 73880

    בלי כול קשר כול מה שכתבתי הוא מדויק מידע אישי
    כי אבי ז"ל היה אחד המנהלים הבכרים גם בקיזר אילין
    חיפה ולאחר מכן באשקלון עד אשר נימכר המיפעל ואילין
    עזב את ישראל היום המיפעל ניקרא אשות אשקלון או
    לבדי אשקלון

    בשנת 58 בנו בחיפה את הדופין של רנו
    ב59 התחילו עם הגיפ והווילס (וכמו שצינתי באשקלון היו את השטניסים
    לחלקי הפח.
    ב59 התחילו גל ליצר את הלארק
    וב61 את הקונטסה

  12. #10
    מנהל פורום אספנות, חבר מועדון החמש הסימלון של Benni Haspel
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    רעננה
    הודעות
    8,559
    שם המפעל באשקלון הוא "עשות".
    בחיפה הורכבו המכוניות הבאות, בנוסף למה שאמרת
    (קח אויר, הרשימה ארוכה)
    קייזר מנהטן 1951 - 1954
    הנרי ג'יי, 1951 - 1953
    אירו ויליס 1953 - 1955
    ויליס סטיישן/טנדר/מסחרית סגורה - לאורך כל שנות החמישים וגם הששים
    ג'יפים כולל ובעיקר CJ5
    ויליס עם קבינה בתא הנהג (כמו הכבאית של איילון)

    רנון קטר שוו
    רנו פורגונט
    רנו דופין הזכרת

    סטודיבייקר לארק
    סטודיבייקר צ'מפ (טנדר)
    סטודיבייקר משאית (נדמה לי 5 טון אבל קרדו יתקן)

    הינו קונטסה וטנדר בריסקה בדגמי 900 ו 1300

    אבות טיפוס ודגמים בודדים: לארק הנשיא
    החלוץ (מבוסס על לארק)
    המכונית העממית (יצור מכוער שטוב שלא עלה על פס היצור)

    אני כותב מהזכרון אז יכול להיות ששכחתי משהו.
    אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:
    http://www.flickr.com/photos/benihasp/

  13. #11
    פורומניאק הסימלון של בני ל
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2003
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    5,653
    שלום בני.
    כול מה שכתבתה ידוע לי ונכון +++.
    זה רק מראה למה אנחנו מסוגלים וזו בושה וכלימה שהיום
    לא מיצרים בארץ כלום. לפני כ45 שנה במדינה חדשה
    עניה היה פרוספרתי ומכלום עשו הרבה דברים
    לעומת היום עים כול הידע ואוכלוסיה שמחפשת עבודה
    לא עושים כלום..
    אגב האם אתה יודע שבצפת בשנות החמשים היה מיפעל ליצור
    והרכבה של וספות מתוצרת פיאגו' האיטלקית?

  14. #12
    נהג שודים מדופלם (> 1700 הודעות) הסימלון של משה והרפורמים
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    הודעות
    1,809
    ציטוט בני הספל כתב:
    שם המפעל באשקלון הוא "עשות".
    בחיפה הורכבו המכוניות הבאות, בנוסף למה שאמרת
    (קח אויר, הרשימה ארוכה)
    קייזר מנהטן 1951 - 1954
    הנרי ג'יי, 1951 - 1953
    אירו ויליס 1953 - 1955
    ויליס סטיישן/טנדר/מסחרית סגורה - לאורך כל שנות החמישים וגם הששים
    ג'יפים כולל ובעיקר CJ5
    ויליס עם קבינה בתא הנהג (כמו הכבאית של איילון)

    .
    כשהייתי קטן, בן 3 בערך, היתה לנו וויליס ארו. עד היום אני מתגעגע.
    האם יש עוד אחת כזאת נוסעת?
    אצא לי השוקה / להקת "ברוז"
    http://www.youtube.com/watch?v=1rwuZRSeFx4

  15. #13
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות) הסימלון של ירון פ
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2004
    הודעות
    2,913
    בני ל שלום
    גיפים אמריקאיים מדגם CJ-5 אכן הורכבו בארץ מסוף שנות החמישים (דגמים קודמים הורכבו גם הם במהלך שנות החמישים),אולם היה יבוא גם בשנת 1960 של גיפים שלמים אורגינליים - ולראייה לי יש אחד כזה וידוע לי על עוד שניים כאלו.
    LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963
    CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"
    וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

  16. #14
    מנהל פורום אספנות, חבר מועדון החמש הסימלון של Benni Haspel
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    רעננה
    הודעות
    8,559
    ציטוט בני ל כתב:
    שלום בני.
    כול מה שכתבתה ידוע לי ונכון +++.
    זה רק מראה למה אנחנו מסוגלים וזו בושה וכלימה שהיום
    לא מיצרים בארץ כלום. לפני כ45 שנה במדינה חדשה
    עניה היה פרוספרתי ומכלום עשו הרבה דברים
    לעומת היום עים כול הידע ואוכלוסיה שמחפשת עבודה
    לא עושים כלום..
    אגב האם אתה יודע שבצפת בשנות החמשים היה מיפעל ליצור
    והרכבה של וספות מתוצרת פיאגו' האיטלקית?
    זה לא בדיוק כך: לא היה פרוספריטי בשנות החמישים. היה צנע, המדינה היתה עניה ותושביה לא כל כך עשירים. על מנת להעסיק את העולים החדשים, הסכימו קברניטי המדינה לכל גחמה של מי שיקים מפעל ויעסיק אותם. למפעל אילין לא היתה הצדקה כלכלית ולכן הוא נסגר.
    היום הכלכלה הרבה יותר בריאה כי היא מנצלת את המשאב הכי חשוב שלנו, הראש. ולכן תעשית ההיטק היא שמובילה ורמת החיים כאן הרבה יותר גבוהה.
    לא מיצרים כאן כלום? נו, באמת. היצור היום הוא פי אלפי מונים מהיצור של אז. רק כיום מיצרים דברים שיש לנו בהם יתרון איכותי והצדקה כלכלית ולא כל גרוטאה על ארבע שאף אחד לא רוצה אותה בשום מקום אחר בעולם.
    וכדי להעלות חיוך על פניך, הנה אבטיפוס "המכונית העממית" שאילין ניסה לפתח ב1961.
    תמונות מוקטנות שצורפו תמונות מוקטנות שצורפו שם: amamit.jpg‏ - מספר צפיות: 149 - גודל: 55.3 קילובייט  
    אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:
    http://www.flickr.com/photos/benihasp/


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    חבר מועדון ה-5 הסימלון של אסף
    תאריך הצטרפות
    יולי 2003
    מיקום
    בבימר
    הודעות
    707
    ציטוט בני הספל כתב:
    ציטוט בני ל כתב:
    שלום בני.
    כול מה שכתבתה ידוע לי ונכון +++.
    זה רק מראה למה אנחנו מסוגלים וזו בושה וכלימה שהיום
    לא מיצרים בארץ כלום. לפני כ45 שנה במדינה חדשה
    עניה היה פרוספרתי ומכלום עשו הרבה דברים
    לעומת היום עים כול הידע ואוכלוסיה שמחפשת עבודה
    לא עושים כלום..
    אגב האם אתה יודע שבצפת בשנות החמשים היה מיפעל ליצור
    והרכבה של וספות מתוצרת פיאגו' האיטלקית?
    זה לא בדיוק כך: לא היה פרוספריטי בשנות החמישים. היה צנע, המדינה היתה עניה ותושביה לא כל כך עשירים. על מנת להעסיק את העולים החדשים, הסכימו קברניטי המדינה לכל גחמה של מי שיקים מפעל ויעסיק אותם. למפעל אילין לא היתה הצדקה כלכלית ולכן הוא נסגר.
    היום הכלכלה הרבה יותר בריאה כי היא מנצלת את המשאב הכי חשוב שלנו, הראש. ולכן תעשית ההיטק היא שמובילה ורמת החיים כאן הרבה יותר גבוהה.
    לא מיצרים כאן כלום? נו, באמת. היצור היום הוא פי אלפי מונים מהיצור של אז. רק כיום מיצרים דברים שיש לנו בהם יתרון איכותי והצדקה כלכלית ולא כל גרוטאה על ארבע שאף אחד לא רוצה אותה בשום מקום אחר בעולם.
    וכדי להעלות חיוך על פניך, הנה אבטיפוס "המכונית העממית" שאילין ניסה לפתח ב1961.
    אפשר גם להוסיף שבאותה תקופה, כשבגרוש היה חור ורכבות נסעו על קיטור גם המכוניות היו פשוטות לתכנון, ייצור והרכבה, והסטנדרטים היו נמוכים יחסית להיום.

    בימינו ייצור (ואפילו הרכבה בלבד) של רכב מודרני הוא תהליך ארוך מורכב ויקר. יש צורך בהשקעת ענק בתשתיות והכשרה מקצועית כדי לייצר רכב בישראל.
    עם כל הכבוד ליכולת של ישראל בתחומי היי-טק, בתעשייה כבדה אנחנו לא מפותחים במיוחד. יתרוננו בטכנ' ולא בתיעוש.

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. נזק של מרכב צבאי
    By elan22 in forum רכב כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 19/12/06, 13:49
  2. פטור משירות צבאי
    By ShayRally in forum אוף-טופיק
    תגובות: 60
    הודעה אחרונה: 05/07/05, 0:25
  3. הזמנה להשקת וויליס ג'יפ MB צבאי משנת 1942
    By מועדון החמש in forum רכבי אספנות
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 28/08/04, 15:13
  4. ג'יפ צבאי M-151
    By Shmulik_Miata in forum רכבי אספנות
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 18/06/04, 23:43
  5. אוף טופיק צבאי
    By Slonya in forum אוף-טופיק
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 05/04/03, 10:12

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •