דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 23

נושא: מצבר 6 וואט

  1. #1
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של ron_mazda323-f
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    230
    שלום לכולם, אינני יודע אם זהו האינדקס הנכון לפרסום הת'רד אבל אכתוב פה בכל זאת, אם זהו לא המקום , אודה להנהלה אם רק תעביר אותו לאינדקס הנכון לפי ראות עיניה, לדעתי זה המקום הכי נכון.
    ובקשר לשאלה עצמה- המצב הוא כזה:
    לסבא שלי שיזכה לחיים ארוכים יש ג'יפ סי ג'יי 5 משנת 1959 (אזרחי) והוא משתמש במצבר של 6 וואט, לאחרונה המצבר לא היה בשימוש והוא בן שנה וחצי לטענותיו. הבעיה היא שהרכב לא מניע, וגם לאחר התנעה בעזרת רכב אחר ופעילות של חצי שעה העניין לא הסתדר.
    סבי אדם מבוגר ולא יכול להוציא את המצבר שלטענתו כבר די כבד יחסית לאדם בגילו והוא לא מסוגל להתרוצץ בין חנויות מצברים. לטענתו גם מאוד קשה להשיג מצבר מסוג זה שכן מרבית הרכבים כיום משתמשים במצברים של 12 וואט.
    מה ניתן לעשות? אני יודע שמילוי המצבר וטעינתו היא אופציה אך פעם שעברה ביצענו זאת ולא ניתן לעשות זאת לעיתים תכופות. היכן ניתן לקנות מצבר כזה ומהי עלותו המשוערת(לפי מה שהבנתי קשה למצוא כאלה מצברים)? והאם יש לכם פתרון נוסף להציע לי?
    נ.ב. מה המלצותיכים לשמירה על המצבר והארכת חייו?

    בתודה מראש, רון.


  2. -

  3. הסימלון של מנהל-המערכת
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    חשבתם פעם מה הוא הרכב הכי מתאים לכם?

    היי, אני היועץ האוטומטי של קארספורום לבחירת רכב
    אני אשמח לעזור לך בבחירת הרכב הבא שלך. אני כבר מחכה לך ומבטיח שתוך פחות מ-2 דקות נמצא את הרכב המושלם בשבילך. ואם לא, השירות חינם.
    סתם! , אני צוחק. השירות תמיד חינם! כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ כאן

  4. #2
    פורומניאק הסימלון של kobyiso
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    US FUCKIN A
    הודעות
    5,678
    המצבר מן הסתם מת....
    אני חשוב שאפשר להתקין מצבר 12 וולט בכייף..
    מכוון שפעם הייתה לנו פיז`ו 203 משנת 56 והחליפו לה את המצבר ל12
    וולט.

    שמירה על מצבר פשוט למלא אותה פעם בכמה זמן

  5. #3
    משתמש לא נורמאלי הסימלון של ishpuz
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    4,828
    עם איזה רכב אחר התנעתם? עם רכב עם 12V עם כבלים? ועם איזה מטען הטענתם את המצבר פעם קודמת?

    לא שאני יודע ספציפית, אבל נראה לי שזה יכול לגרום לנזק.

    עד כמה שידוע לי, צריך להסב את מערכת החשמל ל-12V, לא יודע בדיוק איזה רכיבים. אבל אי אפשר סתם להחליף.

    ולגבי מצברים 6V, שווה לשאול במועדון ה-5. בטח יש להם ספקים שהם עובדים איתם קבוע.

  6. #4
    נהג צעיר (> 150 הודעות) הסימלון של ron_mazda323-f
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    230
    ציטוט ishpuz כתב:
    עם איזה רכב אחר התנעתם? עם רכב עם 12V עם כבלים? ועם איזה מטען הטענתם את המצבר פעם קודמת?

    לא שאני יודע ספציפית, אבל נראה לי שזה יכול לגרום לנזק.

    אכן לפי מה שאני יודע היה נסיון עם 12 וואט כנראה מרכב סיטרואן ברלינגו
    מקווה שאכן לא נגרם נזק מיותר
    אגב, הג'יפ הניע, המנוע היה פעיל למשך חצי שעה שלאחריה שום כלום, כל הנסיונות להתנעה עצמית מצידו עלו בתוהו.

    ציטוט ishpuz כתב:
    עד כמה שידוע לי, צריך להסב את מערכת החשמל ל-12V, לא יודע בדיוק איזה רכיבים. אבל אי אפשר סתם להחליף.
    זה כל העניין, סבא שלי מעוניין לשמור על המערכת מקורית ככל שניתן והוא לא רוצה לעבור ל12 וואט, הוא מתעקש, על אף שזה עתיד לפתור כנראה הרבה בעיות.
    אגב לפני חודשיים בערך גררתי אותו למפגש של מועדון ה5 והוא שאל בחור בעל "דה-שבו" האם הוא משתמש במצבר 6 וואט ונענה בשלילה וכי המצבר ומערכת החשמל הוחלפו ל12, כנראה שהרבה עושים זאת אבל סבי מתעקש.

  7. #5
    פורומניאק הסימלון של kobyiso
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    US FUCKIN A
    הודעות
    5,678
    חיים קשים

  8. #6
    נהג נמרץ (> 500 הודעות) הסימלון של חיים_k
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    533
    [quote="r_mazda323-f"]
    ציטוט ishpuz כתב:
    זה כל העניין, סבא שלי מעוניין לשמור על המערכת מקורית ככל שניתן והוא לא רוצה לעבור ל12 וואט, הוא מתעקש, על אף שזה עתיד לפתור כנראה הרבה בעיות.
    קודם כל, היחידה היא וולט, יענו Volt, שהיא יחידת מתח, ולא וואט שהיא יחידת הספק.
    אני ממש לא רואה סיבה להתעקש על מערכת 6 וולט, זה ממש לא מוסיף או גורע מהקלאסיות של הרכב, אם מסבים ל 12 וולט, ובכל מקרה השינויים הם מינוריים.

    ממש רעיון רע להניע רכב של 6 וולט עם 12 וולט, אפשר בקלות לשרוף את הקויל, או משהו אחר.

    אפשר לבדוק מצברים של אופנועים קטנים או מכונות אחרות, לאו דווקא מכוניות. אם אני לא טועה, ברח' יצחק שדה בת"א נמצאת הסוכנות הראשית של יצרנית המצברים הגדולה Fiamm אפשר לברר אצלם, הם מייצרים מצברים במגוון גדלים.

  9. #7
    משתמש לא נורמאלי הסימלון של ishpuz
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    4,828
    זה לא ציטוט של דברים שאני אמרתי.
    תאאאאמין לי שאני לא מתבלבל בין וולט לוואט - אני סטודנט שנה ג' להנדסת חשמל

    ולגבי מצבר של אופנוע, אני לא בטוח שזה יעבוד, דרישות האמפר בהתנעה (מה שנקרא Cold Cranking Amps) של רכב גבוהות משל אופנוע.

  10. #8
    פורומניאק הסימלון של kobyiso
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    US FUCKIN A
    הודעות
    5,678
    שאפשר לחדש את הבטריה אבל זה יעלה קצת כסף.. צריך לבדוק איזה מפעל מיצר בטריות בארץ ולגשת אליהם...

    ובקשר להנדסת חשמל: משתתף בצערך...

  11. #9
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    אוקטובר 2002
    הודעות
    4
    חשמל של 6 וולט.
    יש הרבה נורות, סליל הצתה שלא יעמדו במתח.
    חוץ מזה יש אלטרנטור או דינמו אשר אמורים להטעין מצבר 6 וולט וכן יוצרים מתח של קצת יותר מ 6, למצבר 12 וולט הם יהיה מעמסה במקום להטעין.

    אכן המעבר ל 12 וולט הוא די נפוץ בגלל קשיים של מציאת חלפים של 6 וולט אבל האנשים שרוצים לשמור על מקוריות נשארים עם אותה מערכת חשמל 6 וולט.

    חוץ מלחדש מצבר 6 וולט ישן אפשר גם לקחת מצבר 12 וולט ולחתוך אותו ל 2 (3 תאים לכל צד) וככה לקבל 2 מצברי 6 וולט.

  12. #10
    פורומניאק הסימלון של kobyiso
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    US FUCKIN A
    הודעות
    5,678
    וחשוב לעשות את זה עם כפפות...
    חומצה זה בר ממש לא נעים על העור

  13. #11
    משתמש לא נורמאלי הסימלון של ishpuz
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    הודעות
    4,828
    מה שאולי כן אפשר לעשות זה לחבר שני מצברי אופנוע 6V במקביל (לא בטור! זה ייתן 12V! לא בטור!). וכך להגיע לCCA מתאים לרכב.
    הנתון הזה (Cold Cranking Amps) נמצא על כל מצבר ומתאר את היכולת של המצבר לספק כח בזמן התנעה. נתון אופייני לרכב 4 ציל' הוא 450-600 אמפר לשעה.
    חוץ מזה יש את הנתון של Reserve Capacity - נותן את פרק הזמן שבו יכול מצבר לתת כח ברמת ההספק שלו (6V/12V). כמה שיותר גבוה יותר טוב.

    דוגמא לחיבור נכון - איך שני מצברי 12V נותנים 12V עם יותר כח התנעה:



    דוגמא לחיבור לא נכון - איך שני מצברי 12V נותנים 24V עם אותו כח:




    תסתכל על מצברי אופנוע - אם זה כתוב עליהם, אז תראה אם שניים ביחד מגיעים לרמה הזאת אז לחבר שניים במקביל ייתן לך את הכח שאתה צריך ב- 6V.
    חוץ מזה - תקווה שכל המשחקים עם 12V שעשית לא שרפו משהו משמעותי.

  14. #12
    פורומניאק הסימלון של kobyiso
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    מיקום
    US FUCKIN A
    הודעות
    5,678
    חיבור מקבלי טורי של ספקי כח......
    פחחחחחחחחחחח כיתה י הרחוקה.... 5 יחדות חשמל הרחוקות עוד יותר..

    אני עדיין.. חושב שאפר ליצר בהזמנה מצבר עם אותם נתונים

  15. #13
    חבר מועדון ה-5 הסימלון של אושרי
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2002
    הודעות
    892
    הרבה זמן אני נוסע,עם רכב 1953 הנהנה ממערכת חשמל 6 וולט.
    אין בעיה לקנות מצבר 6 וולט לפחות לא בבאר שבע מהסוכן הראשי של שנ"פ
    אם יש בעיה עם ווסת הטעינה יש לי מלאי גדול של הללו ואשמח לתת,
    ואם יש בעיה עם הדינמו כל משפץ שמכבד את עצמו ערוך לתקנו.
    מכאן שאין בעיה להשאר עם מערכת של 6 וולט שבהחלט מוסיפה לאוטניות של הרכב.

  16. #14
    - הסימלון של Guy
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    הודעות
    3,956
    ציטוט אושרי כתב:
    הרבה זמן אני נוסע,עם רכב 1953 הנהנה ממערכת חשמל 6 וולט.
    איזה רכב?


  17. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    הודעה פירסומת

    עומדים לחדש את ביטוח הרכב?
    לחצו כאן וקבלו הצעות לביטוח online

  18. #15
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198
    עכשיו אני לא לבד
    אני לא חושב שזה ביג דיל להחליף מערכת חשמל מ-6V ל-12V. עם קצת תושייה אפשר להחליף את הדינמו לאלטרנטור ,אפילו חזק יותר (אצלי ב-2CV יושב אלטרנטור של GSA).
    קויל זה ממש לא בעייה ,נורות וכאלה זה באמת חארטה. ברוב הרכבים מהשנים הללו אין ממסרים מלבד האיתות ,כך שגם זה משני.
    אולי מאבדים כאן מעט אותנטיות (למרות שקשה מאוד להבחין בכך) ,אבל מנגד עוברים מדינמו לאלטרנטור ,שפותר את בעיית המתח הנמוך בסל"ד סרק , מרוויחים אמינות של המערכת (לא צריך רגולטור , מתח יותר יציב ,פחות נורות שרופות) - והכי חשוב , חלקים בשפע.

    למרות זאת אני בטוח שניתן למצוא מצברים 6V. נסה בת"א , ק.גלויות פינת הר ציון.
    יש שם אתהיבואן של FIAMM כמדומני.

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. נורות ללוח מחוונים. האם ניתן לשים 5 וואט במקום 3 וואט?
    By איתמר in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 04/03/06, 18:09
  2. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 30/01/05, 19:52
  3. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 22/04/04, 17:07
  4. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22/04/04, 15:48

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •