Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת קלאצ' ומזלגות - האם קראסו צריכה לקחת אחריות?


nimrodsv
שימו לב! השרשור הזה בן 2025 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום כולם,

 

אני רכשתי רנו מגאן 2013 דיזל רובוטית מקארסו טרייד אין בפברואר 2017 וקיבלתי שנתיים אחריות.

 

אתמול בערב דלקה נורת תקלה ומיד הבוקר לקחתי את הרכב למוסך מורשה של קראסו.

בבדיקה שלהם נמצא כי יש צורך להחליף את המזלגות והקלאצ', כדי להחליף הם רוצים אלפי שקלים (לא ציינו כמה) וטענו כי זה לא חלק מהאחריות של קראסו טרייד אין.

 

לפי המסמך האחריות של קראסו (מצורף) מצויין שתיבת ההילוכים היא חלק מרכיבי האחריות (חלקים פנימיים בלבד) ואין שום החרגה במסמך שאומרת שקלאצ' או מזלגות הם לא חלק מהאחריות.

 

למיטב הבנתי הקלאצ' והמזלגות מרכיבים את התיבה הרובוטית ובלעדיהם אי אפשר לקרוא לה תיבת הילוכים בכלל.

 

ביקשתי מהנציגה של קראסו לדבר עם המנהל שלה, הוא אמור לחזור אליי.

 

בנוסף - מסתבר שהמצבר שיש אצלי ברכב קטן ממה שהרכב צריך, לא החלפתי את המצבר מהרגע שקניתי את הרכב - זה גם עניין מאוד מכעיס שהמצבר שמכרו אינו מתאים לרכב. גם על זה ביקשתי את דעתו של המנהל.

 

האם יש צדק בדבריהם שהאחריות אינה מכסה את התקלה? אשמח לעזרה של מומחים בעניין כי מדובר בכמה אלפי שקלים.

 

 

 

תודה,

נמרוד.

WhatsApp Image 2018-10-11 at 07.01.02.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שמדובר פה בבלאי סביר, התיבה כולה הוחלפה כמה שבועות לפני שקניתי את הרכב, האם החיים של קלאצ' היא פחות משנתיים או ~30000 ק"מ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי בלאי טבעי לקלאצ' וחלקי מתלה לא מכוסה באף כתב אחריות, אפילו ברכב חדש. במקרה הזה בו הרכב בן חמש זה סביר שלחלקים האלה יש בלאי וצריך להחליפם.

 

לגבי המצבר - הצדק עימך, הדבר הנכון מבחינתם הוא להחליף את המצבר על חשבונם. מנסיון מר רב שנים אני מניח שעכשיו תשמע מהם הסבר למה זה לא חשוב ובכלל ההגדרות של היצרן לגודל המצבר לא נכונות, "סמוך על ששון". אשמח להתבדות.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שמדובר פה בבלאי סביר, התיבה כולה הוחלפה כמה שבועות לפני שקניתי את הרכב, האם החיים של קלאצ' היא פחות משנתיים או ~30000 ק"מ?

מדובר בתיבה בעייתית ולא אמינה.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אין אחריות לקלאץ.

אבל, ההגדרה של קלאץ הוא הוא זה שיש לך שליטה עליו ע"י דוושת קלאץ.

בפאן המשפטי, כאשר אין לך שליטה על הקלאץ הוא שייך לתיבת ההילוכים והשליטה בו מבוצעת ע"י מערכת בקרה.

 

אין אחריות לקלאת בגיר ידני הוא משום שתלוי מי נוהג ברכב נהג א יאריך ימים לקלאץ, נהג ב ישרוף אותו תוך דקות, לכן אין אחריות על קלאץ.

במקרה הזה יש מקום להגיש תביעה עם הנימוק שכל עוד שאין לנהג שליטה על הקלאץ והוא מפוקד מחשב הוא צריך להכלל באחריות.

מניסיוני הגשת תביעה כזו ברוב המקרים מתקבלת בהחלט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קלאץ' זה לא מלגזות שכן אמורות להיות באחריות.

תפעיל עליהם לחץ ואל תוותר וכנראה גם תצליח, יש כאן בפורום אחד בשם רון עם אותה בעיה/בעיה דומה שקנה מקרסו ותוקן אצלו ללא עלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אין אחריות לקלאץ.

אבל, ההגדרה של קלאץ הוא הוא זה שיש לך שליטה עליו ע"י דוושת קלאץ.

בפאן המשפטי, כאשר אין לך שליטה על הקלאץ הוא שייך לתיבת ההילוכים והשליטה בו מבוצעת ע"י מערכת בקרה.

 

אין אחריות לקלאת בגיר ידני הוא משום שתלוי מי נוהג ברכב נהג א יאריך ימים לקלאץ, נהג ב ישרוף אותו תוך דקות, לכן אין אחריות על קלאץ.

במקרה הזה יש מקום להגיש תביעה עם הנימוק שכל עוד שאין לנהג שליטה על הקלאץ והוא מפוקד מחשב הוא צריך להכלל באחריות.

מניסיוני הגשת תביעה כזו ברוב המקרים מתקבלת בהחלט.

אופן השימוש בקלאץ מבוקר מחשב

תדירות השימוש והסלד בזמן ההעברות כן נשלטות על ידי הנהג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה. לפי החוזה אם תתבע יכול להיות לך קייס. העילה היא לחוזה אחיד עם סעיף מקפח ויש עוד כמה עילות. השאלה אם אתה רוצה להכנס לזה.

נסה לדבר עם השירות שלהם ותראה מה התוצאה. אם אתה מתכנן תביעה תקליט את השיחות.

 

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי ביקור במוסך כדי להבין את פשר את הבעיה לעומק.

 

הם רוצים 11 אלף שקל רק על החלקים (התקשרתי לחברה שמספקת חלקים באופן עצמי והם רוצים 5+מע"מ).

אם זה חלק שמתבלה, איך יכול להיות שרק החלקים הם 11 אלף שקל? הרי ברור שזה לא המצב.

 

אני עדיין מחכה שנציג בכיר יחזור אליי מקראסו, זה עוד לא קרה.

 

אגב: הרכב נוסע תקין לגמרי.

לטענת המכונאי הוא בדק מה הבעיה במחשב שלו (ולקח על זה 600 שקל) מבלי לבדוק מה קורה באמת בקלאצ', באופן תיאורטי יכול להיות שהחיישן הוא זה שלא תקין ולא הקלאצ'. אני לא מבין איך בכזאת קלות מציעים להחליף חלקים ב11 אלף שקל (לא כולל מע"מ ועבודה) מבלי לבדוק לעומק. ממש שיטת מצליח.

עריכה אחרונה על ידי nimrodsv
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמרוד,

 

1. תתחיל מהקל לכבד, החלפת מצבר כפי שנכתב, אם הוא באמת קטן מדי (מה זה קטן? כמה אמור להיות וכמה יש?) או לכל הפחות בדוק את תקינותו. מצבר גמור אכן עושה בעיות.

 

2. מה אופי התקלה? מה פירוש נדלקת נורה, באיזה מצב, האם מורגש שינוי בניסעה, דילוג עם הילוכים או תופעה אחרת, מה המסר במחשב דרך?

 

3. אני סקפטי לגבי מה שאיש הדיאגנוסטיקה אמר לך. מוסכי קרסו לא אחידים ברמתם, מניסיון מר לעתים עובדים בשיטת האלימינציה - החלפת חלקים עד שנפתרת הבעיה. לאיזה מוסך נכנסת? כדאי לברר באיזה מוסך ברשת יש איש דיאגנוסטיקה מנוסה ולנסוע לשם גם אם זו נסיעה של שעתיים.

 

בכל מקרה אני שמעתי שכבר אפשר להשיג בימינו גיר שלם קומפלט מפירוק בפחות ממה הוצע לך.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקלאץ עולה סביב ה7k ש"ח הוא מגיע עם מזלגות.

את הקלאץ לא ניתן לבדוק כשהוא מפורק אלא רק ע"י מחשב.

זה קלאץ מאוד מורכב ובנוי בצורה מסובכת.

 

יש לקחת בחשבון שאחרי פירוק הגיר תתגלה בעיה גם בגלגל התנופה קיים בו משכך ולרוב גם הוא יתגלה כשבור ופגום ועלותו עוד כ2.5k ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ba323f, ברשותך כמה שאלות מסקרנות בלבד:

 

-האם החלפת ה-clutch pack דורש התעסקות עם הצד ה"רטוב" של הגיר?

-להבנתי מרכיב העבודה מאוד משמעותי ודורש כמה סטים של כלים יחודיים, האם תוכל להעריך כמה זמן נדרש להחלפה?

-האם למיטב ידיעתך בכלל יש היום אפשרות לטפל בגיר הזה מחוץ למוסכי קרסו (כלומר ידע וכלים קיימים גם בחוץ)? (אני אבין אם אתה לא יכול או לא מעוניין לענות על השאלה.)

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שמדובר פה בבלאי סביר, התיבה כולה הוחלפה כמה שבועות לפני שקניתי את הרכב, האם החיים של קלאצ' היא פחות משנתיים או ~30000 ק"מ?

 

נשאלת השאלה האם שמו לך תיבה מפירוק, או חדשה מהשקית (קשה לי להאמין). אני מכיר את הסטטיסטיקה רק מדיווחים כאן בפורום - לא שמעתי על מקרה של מצמדים שהלכו בקילומטרז' אפילו קרוב לזה. (מחשבי גיר זה משהו אחר, מחליפים כמו גרביים).

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2025 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...