הרודסטר הקטנה של מאזדה מציעה מאז תחילת שנות ה-90 טונות של כיף באריזה זולה יחסית ואמינה מאוד. בדור השלישי תא הנוסעים משופר ומאובזר משמעותית, ואף שימושי ונעים מבעבר לנסיעה יומיומית – מרווח הפנים נאה, תאי האחסון סבירים והפעלת הגג הנפתח קלה ופשוטה (ולעצלנים יש גם גרסה עם גג קשיח מתקפל, בעלות גבוהה משמעותית). ואסור לשכוח את הסיבה שאנחנו כל-כך אוהבים אותה – התנהגות כביש מצוינת, היגוי משרה בטחון והרבה-הרבה כיף. גם מנוע ה-2.0 ליטר נמרץ ותיבת ההילוכים נעימה מאוד לתפעול, אך הביצועים לא מלהיבים מאוד. יש עוד מגרעות – תא מטען פצפון, רעש יתר בנסיעה עקב חוסר הבידוד בגג וכמובן – שני מושבים בלבד. לאחר מתיחת הפנים ב-2009 שופרו מספר עניינים פרקטיים וכן רכות המתלים המוגזמת תוקנה באופן משביע רצון.
התנהגות; היגוי ; גג נפתח ; עיצוב ; כיף
תא מטען ; גג בד חשוף למזיקים ; רכות יתר לפני מתיחת הפנים ; מנוע אנמי מדי
הרודסטר הכי כיפית בארץ במחיר שפוי
קבוצה של בעלי מאזדה מיאטה לקחו את המכוניות שלהם לטיול נהיגה חובק יבשת. כמה, איך ולמה בכלל?
גיא סוגר 4 שנים עם המיאטה שלו ומסכם את החוויות מאחזקת המכונית שהפכה אותו לחולה הגה
מכוניות הספורט הכי מדוברות של השנים האחרונות מגיעות למבחן האמיתי – השוואה למתחרות הישירות והעקיפות בשלושה חלקים. בסיבוב הראשון, עימות פילוסופי בין סובארו BRZ למקבילותיה להנעה האחורית – מאזדה MX-5 וניסאן Z370. מבחן ממגזין הגה.
עוד קצת ודי - מאזדה MX-5 עוברת מתיחת פנים נוספת, ככל הנראה אחרונה לפני החלפת הדגם.
קונספט חדש-ישן של מאזדה MX-5 חושף מנוע 2 ליטר מוגדש על עם 240 כוחות סוס.