הדור הראשון של יונדאי i10 הגיע לישראל בתחילת שנת 2009 והתברג לחלק העליון של סגמנט המיני הקטנות - גם מבחינת המחיר וגם מבחינת היכולות. ה-i10 של יונדאי הייתה מחלוצות הקטגוריה בארץ, הרבה לפני האלטו והפיקנטו. היא הגיעה ארצה עם תיבת הילוכים אוטומטית (תיבת הילוכים ידנית הצטרפה בשלב מאוחר יותר) ועם מבחר של שני מנועים - 1.1 ו-1.25 ליטר בנזין. למנוע הקטן צריכת דלק מעט טובה יותר אך ביצועיו, בעיקר מחוץ לעיר, גבוליים למדי. למנוע הגדול יותר ביצועים טובים הרבה יותר והוא דומה מאוד למנוע שמותקן בפיקנטו (ובדור החדש יותר של ה-i10). שני המנועים סובלים מתיבת הילוכים אוטומטית ישנה שגוררת צריכת דלק גבוהה יחסית לקטגוריה. הדגמים הידניים חסכוניים משמעותית. רמת האבזור של יונדאי i10 הייתה גבוהה יחסית למקובל באותם שנים וגם תא הנוסעים מציע מרווח פנים טוב יחסית למקובל בקטגוריה (אם כי הוא מעט צר). בתחילת 2014 הוחלפה ה-i10 על ידי דגם חדש לחלוטין.
איכות ; אבזור ; מרווח ;
תא מטען ; צריכת דלק;
קטנה שמרגישה כמו גדולה
:
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
: 3
המלצה -3
לחיוב - 3
לשלילה - 3
:
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
ה-i10 החדשה של יונדאי תהיה מרווחת, בטיחותית ומאובזרת מקודמתה. בתחילת 2014 היא צפויה להגיע גם לישראל, עם מבחר של שני מנועי בנזין.
2013 מסתמנת עד כה כשנה הטובה של קטגוריית רכבי המיני בישראל. מי המכונית הנמכרת ביותר ומי צפויה להתחלף בקרוב? סקירה חצי שנתית.
יונדאי חושפת את המכונית החשמלית החדשה מתוצרתה, ה-BlueOn. צפויה להגיע לייצור סדרתי בשנת 2012.