הדור הראשון של אודי A8 היה הניסיון הראשון של החברה בפלח השוק הגבוה ביותר של מכוניות הסלון האירופאיות. זה לא שלאודי לא היו ספינות דגל גדולות וחזקות קודם לכן, הייתה לה למשל את האודי V8 הגדולה. אבל היא לא באמת זכתה להצלחה ולא הייתה אלא סוג של הצהרת כוונות. גם ה-A8 הראשונה לא באמת הייתה מתחרה של במוו סדרה 7 או מרצדס S קלאס, יקח לאודי עוד שניים או שלוש דורות כדי להגיע לרמה של המתחרות מגרמניה. נכון, באודי ניסו והתקינו בדור הראשון של אודי A8 לא מעט חידושים טכנולוגיים. כך למשל זאת הייתה המכונית הראשונה בייצור סדרתי עם כריות אוויר צידיות או עם ESP (בקרת יציבות). גם מבחינת נוחות הנסיעה, התנהגות הכביש, רמת האבזור או מרווח הפנים לא היה ל-A8 במה להתבייש אל מול צמד הגרמניות האחרות. ועדיין, הילה יוקרתית זה משהו שלוקח לא מעט זמן לבנות וכאמור לאודי זה לקח עוד 10 או 12 שנה.
נוחות; התנהגות כביש;
מרווח פנים; חסרת התדמית היוקרתית;
למי שרוצה מכונית יוקרתית בלי התדמית של מרצדס או במוו;