הדור הראשון של אלפא ספיידר נשאר בייצור במשך כמעט 30 שנה ונחשב לקלאסיקה מודרנית. הוא הוצג לראשונה בשנת 1965 ועבר במהלך חייו כמה מתיחות פנים קלות. לארץ הגיע הרכב בכמויות קטנות למדי לאורך השנים אך כמות גדולה (יחסית) הגיעה דווקא בשנת המודל 1988 במסגרת הגרלה שערך מפעל הפיס למשתתפי החיש-גד. הדגם שהגיע לארץ בשנת 1988 היה דגם ייחודי למדי, שצויד במנוע בנזין 1.6 ליטר (109 כוחות סוס) בלבד. כצפוי לא מדובר במכונית מהירה במיוחד, אבל הביצועים סבירים יחסית. את ההנעה מנהיגה על אלפא ספיידר קלאסית תקבלו דווקא מהתנהגות הכביש הנהדרת, מהעיצוב הקלאסי ובעיקר מהגג הנפתח. כמו רוב האיטלקיות בנות זמנה גם לספיידר יש כמה בעיות אופייניות בגוף הרכב, כמו נטייה מוגברת לחלודה או "צניחה" של החלק האחורי במרכב. בסך הכל תיזכר הספיידר כרודסטר קלאסית ובסיסית שנועדה לצעירים בנפשם;
עיצוב; קלאסיקה;
אמינות איטלקית; ביצועים פושרים ב-1.6 ליטר;
קלאסיקה במיטבה. קנו ושמרו לאספנות;