הדור הראשון של במוו Z4 הופיע לראשונה בשנת 2002 והציג ממדים ועיצוב שהיו שונים משמעותית מקודמתה, ה-Z3. כמו קודמתה גם ה-Z4 היא רודסטר דו מושבית נאה למדי, אם כי במקרה של ה-Z4 העיצוב הוא משהו שצריך קצת זמן כדי להתרגל אליו. הייתה גם גרסת קופה לרודסטר הזו, אם כי היא כבר ממש נדירה (לפחות בישראל). מתחת לעיצוב מסתתרים מנועי בנזין שנלקחו מהסדרה 3 של אותם השנים. היצע המנועים מתחיל במנוע ה-2.0 ליטר 150 כוחות סוס, ממשיך דרך ה-2.5 ליטר (בין 175 ל-215 כוחות סוס, בהתאם לגרסה) ומסתיים במנוע ה-3.2 ליטר 338 כוחות סוס של גרסת ה-M המרשימה. כראוי לרודסטר מצוידת במוו Z4 במערכת הנעה אחורית וביחד עם המנועים החזקים זאת בהחלט מכונית מהנה לנהיגה. קצת חבל שנוחות הנסיעה אינה מרשימה ותא הנוסעים צפוף, מה שקצת מפריע לנסיעות ארוכות. גם המחיר של ה-Z4 בישראל היה גבוה יחסית, מה שגרם למיעוט מכירות (במיוחד בדגמים החזקים יותר). ככה שאם בא לכם על אחת כזאת משומשת כדאי שתדעו שרמת האמינות אולי מפתיעה לטובה (במיוחד בגרסאות ה-6 צילינדרים), אבל תצטרכו לא מעט סבלנות כדי למצוא אחת ראויה.
התנהגות כביש; ביצועים בדגמים החזקים;
צפופה מידי; לא מספיק נוחה;
למי שרוצה מאזדה מיאטה עם סמל יוקרתי;