הרבה לפני ניסאן ג'וק או אופל מוקה, היה כאן הונדה HR-V. ג'יפון עירוני קומפקטי נטול יכולת שטח, אח קטן ל-CR-V של הונדה. נדמה שגם בהונדה לא ממש הבינו על איזה המצאה אדירה הם עלו וכמה היא עתידה לשנות את שוק הרכב, כי מהר מאוד הקטגוריה החדשה נזנחה וה-HR-V נעלם מן השוק. מדובר עם כך בג'יפון עירוני קטן ממדים עם יומרות שטח בסיסיות למדי, למרות מערכת ההנעה הכפולה שהגיעה בחלק מהדגמים. הוא הושק תחילה בגרסת 3 דלתות קצרה, אליה הצטרפה בהמשך גרסת 5 דלתות ארוכה ושימושית יותר. הביצועים של הונדה HR-V סבירים, לא יותר מזה. עם מנוע בנפח 1,600 סמ"ק וגיר אוטומטי-רציף, קשה לצפות ליותר מידי. גם נוחות הנסיעה או רמת האבזור אינם מרשימים במיוחד, בטח לאור תג המחיר שהגבוה שהוצמד בזמנו לרכב. כל אלו גרמו ל-HR-V להפוך לרכב נדיר למדי בשוק הישראלי, למרות שעל הנייר הוא היה אמור להיות כוכב מכירות של ממש.
ישיבה גבוהה; עיצוב נאה ומיוחד;
ביצועים; יכולת שטח;
הונדה הקדימה את זמנה עם ה-HR-V;
סל"ד גבוהה בהתנעה ולא חוזר למצב נורמלי אלא אם מדוממים מנוע ומניעים שוב.