עם הדור הראשון של הונדה CR-V פרצה יצרנית הרכב היפאנית אל שוק רכבי הפנאי-שטח הרכים. ה-CR-V הגיע לאוויר העולם מעט לאחר הראב-4 של טויוטה וזכה להצלחה גדולה. כראוי לרכב פנאי אופנתי הוא הציע מגוון פריטי אבזור ושדרוגים שנועדו להפוך את החיים איתו לנוחים יותר. כך למשל כלל הרכב שולחן מתקפל כסטנדרט, כך שיכולתם לעצור לפיקניק ספונטני לצד הדרך. כמו כן הציע ה-CR-V מחזיק כוסות מתקפל שהפך לשולחן גם במרכז הרכב ועוד שלל תאי אכסון קטנים ומדליקים. מתחת למכסה המנוע מסתתר מנוע 2.0 ליטר בנזין מוצלח למדי ששודך לתיבת הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה קבועה. למרות מערכת ההנעה הכפולה, לא מדובר במכונית שנועדה לאכול סלעים במדבר יהודה. הונדה CR-V הוא רכב שטח רך עם יכולת שטח בסיסית בלבד, טובה אך בסיסית. מערכת ההנעה הכפולה מניעה רוב הזמן את הגלגלים הקדמיים בלבד ומשלבת את האחוריים רק בתנאים של חוסר אחיזה. רמת האמינות טובה, כצפוי מרכבי הונדה, אך צריכת הדלק אינה מבריקה והנסיעה מחוץ לעיר רועשת.
חדשני לתקופתו; אמין;
מנוע קצת חלש ורועש; נדיר ויקר יחסית לשנתון;
אבי רכבי הפנאי-שטח המודרניים. שימושי, מאובזור וחביב מאוד;