בעבור לא מעט אנשים, וולוו S90 היא הוולוו האמיתית האחרונה. בעבור וולוו, היא סימנה את המעבר בין עידנים. העידן הראשון שהוחלף הוא עידן השמות. ה-S90 החלה את דרכה כסדרה 900, אבל כשוולוו עברה משמות דגמים במספרים לשמות דגמים עם האות S הוחלף גם שמה של ה-900 אל ה-S90. העידן השני היה המעבר מהנעה אחורית אל פלטפורמות הנעה קדמית. למעשה, וולוו S90 היא הוולוו האחרונה שעשתה שימוש בהנעה אחורית ומנוע אורכי. מחליפה של ה-S90, ה-S80, עברה לשימוש במבנה מודרני הרבה יותר של מנוע רוחבי והנעה קדמית (או כפולה). בכלל, וולוו S90 הייתה מכונית מיושנת למדי מבחינה טכנולוגית שהתבססה כאמור על מכלולי סדרה 900, סדרה שהתבססה במידה רבה על מכלולי סדרה 700 שהוצגה באמצע שנות ה-80. אך למרות זאת זכתה המכונית להצלחה גדולה למדי וזכורה לנו בישראל כמכונית השרד הרשמית למשך שנים ארוכות. המכונית שווקה בישראל עם מנועי 2.5 או 3.0 ליטר בנזין, שניהם לא סיפקו ביצועים מרהיבים מידי אבל היו בסך הכל סבירים למדי.
אמינות; הוולוו האמיתית האחרונה;
מיושנת; איטית;
וולוו כמו פעם, לאוהבי הוולוו הקלאסית;