בסוף שנת 1984 הוצג הדור הזה של מרצדס E קלאס שקיבל את שם הקוד W124 והרשים מיד עם השקתו את קהל הלקוחות. כרגיל הציגה מרצדס מכונית שהייתה חדשנית למדי אבל כזאת שגם הייתה גם שמרנית כמו שלקוחות מרצדס אוהבים. העיצוב החיצוני התבסס על זה של ה-190 שהוצגה כמה שנים קודם לכן אבל הייתה כמובן גדולה יותר וכללה פנסים אחוריים טרפזיים. היצע המנועים נלקח כמעט ללא שינוי מהדגם הקודם למעט מנועי הדיזל שהוחלפו במנועים חדשים. תיבת ההילוכים האוטומטית קיבלה פיקוד אלקטרוני שהחליף את הפיקוד המכאני הישן. בשנת 1992 עברה מרצדס E קלאס מתיחת פנים קלה במסגרתה עודכן היצע המנועים ולמבחר הצטרפו גם גרסאות 420 ו-500 חזקות במיוחד. הגדילה לעשות גרסת הבראבוס של ה-E קלאס, שהציעה מנוע בנפח של 7.3 ליטר עם כ-530 כוחות סוס. יורשת ה-W124 הוצגה בשנת 1995 ונכנסה לנעליים גדולות למדי. בעשרת שנות ייצורה נמכרו כ-2.7 מיליון רכבי מרצדס E קלאס W124, הישג מרשים למדי לכל הדעות.
איכות; עיצוב; התנהגות כביש מעולה;
מנועים ישנים בדגמים טרום מתיחת הפנים; לא סקסית כמו במוו סדרה 5;
אולי הדור הכי מוצלח של ה-E קלאס מאז ועד היום;
מנוע שורף שמן - האם לשפץ או להחליף מנוע?
בסוף שנת 1984 הציגה מרצדס את ה-W124, ה-E קלאס המוצלחת שהפכה להצלחה כבירה בשוק. סקירה היסטורית מאת חן פרחי.