הדור הרביעי של פורד פיאסטה הגיע ארצה בשנת 1997 והיווה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת קודמו. בפורד השתמשו אמנם בפלטפורמת הדור השלישי אך ביצעו המון שינויים מכאניים במכונית. מהמתלים, דרך תא הנוסעים ועד העיצוב החיצוני - כולם שונו ושודרגו בהתאם לרוח הזמן. כמו הדור הקודם של הפיאסטה גם הדור הזה הציע רמת אמינות גבוהה למדי ועלויות אחזקה נמוכות, לצד כמה מחלות ידועות של הדגם. הידועה שבהן קשור דווקא לגיר האוטומטי-רציף איתו הגיע הדגם כאופציה בשנותיו הראשונות בישראל. הגיר הזה לא הוכיח את עצמו ומהר מאוד דרש שיפוצים חוזרים ונשנים. היצע המנועים כלל את מנוע ה-1.25 ליטר 16 שסתומים החדש כשאליו הצטרף מנוע ה-1.3 ליטר הישן שהגיע מהדור הקודם ושורשיו נטועים עוד בשנות ה-40. דווקא המנוע הישן יותר והחלש יותר הוא האמין יותר והזול יותר לאחזקה.
אמינות; עלויות אחזקה;
גיר אוטומטי בעייתי; ביצועים;
קטנה, אמינה וזולה לאחזקה;
המלצות לרכישת פיאסטה דינאמיק