לקסוס UX הוא רכב פנאי קומפקטי, אח מעט קטן יותר ל-NX ומתחרה ברכבים כמו אאודי Q3 ובמוו X1. ה-UX מתבסס על פלטפורמת ה-TNGA של טויוטה, והוא מציע אורך של 449 ס"מ לצד בסיס גלגלים של 264 ס"מ וגובה נמוך יחסית לרכב פנאי של 154 ס"מ. תא הנוסעים של ה-UX מציע מרווח פנים ממוצע ואף מעט צפוף לקטגוריה בעבור הנוסעים והמטען (נפח תא המטען 452 ליטר), איכות החומרים בתא טובה ברובה. ה-UX מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה, בנזין והיברידית. שתי יחידות ההנעה כוללות מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, כאשר בהיברידית ישנו גם מנוע חשמלי ולשתיהן לתיבת הילוכים רציפה.
מחיר, אבזור.
נוחות נסיעה, מרווח פנים.
אופציה מעניינת לכניסה לפלח היוקרה.
לקסוס UX300e אמנם הושק ע"י לקסוס כרכב החשמלי הראשון של המותג, אבל בפועל הוא עצמו מתנהג, מעוצב, מתומחר ומרגיש פשוט כגרסה עם מנוע אחר, ובכלל הוא לוקח את המעמד הרבה יותר בקלות מההורים שלו
לקסוס משיקה בישראל את ה-UX300e, הדגם החשמלי הראשון שלה שמבוסס על הקרוסאובר העירוני החדש יחסית שלה. המחיר יתחיל ב-258 אלף שקלים
רוני לקח את הלקסוס UX למבחן, ואמנם מצא חוויית שימוש חיובית בסך הכל, גם לא הצליח להתנער מכמות גדולה של חסרונות