לקסוס NX הוא כניסתה הראשונה של יצרנית היוקרה הביתית של טויוטה לפלח הג'יפונים העירוניים וביחס לנסיונות ראשונים, ה-NX הוא אחד טוב. מאוד טוב אפילו. העיצוב העתידני לוקח את פילוסופיית העיצוב הנוכחית של לקסוס ארבעה צעדים קדימה ו-180 מעלות ביחס לעיצובי העבר של היצרנית שהייתה מילה נרדפת לשיממון מוטורי. איכות ההרכבה בתא הנוסעים גבוהה והחומרים איכותיים מאוד. אם כי פה ושם אפשר למצוא מתגים ופיסות פלסטיק שנלקחו מדגמי טויוטה זולים ופשוטים יותר. אך אלה מעטים ונדירים ואינם מספיקים כדי להפחית מתחושת האיכות הכללית הגבוהה מאוד של תא הנוסעים. תא הנוסעים מרווח מספיק לארבעה נוסעים אך תעלת ההינע במרכז הרצפה גוזלת מקום יקר מרגליו של הנוסע האמצעי. תא המטען מציע נפח סביר לגמרי של 500 ליטר (475 בדגם ההיברידי). לקסוס NX משווק בישראל בשתי גרסאות - היברידית עם מנוע 2.5 ליטר ומנוע חשמלי אשר מוכר מדגמים אחרים של לקסוס וטויוטה, וגרסת טורבו לה מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, לשתי הגרסאות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית או כפולה. ביצועיו של מנוע הבנזין טובים אך הוא אינו מספק את התחושה הספורטיבית שמצופה לקבל ממנוע שכזה. לכן, ובזכות הפרשי מחיר נמוכים יחסית, רצוי לבחור בגרסה ההיברידית שתתן ביצועים מעט פחות טובים אך תחזיר דיבידנדים בדמות צריכת דלק טובה משמעותית מ-8 הקילומטרים לליטר שמדדנו ללקסוס NX טורבו במבחן דרכים. מחיר נמוך ביחס למתחרים הישירים, עיצוב שמושך אין ספור מבטים, רשימת אבזור נדיבה ולא פחות חשוב, צריכת דלק טובה בדגם ההיברידי, הופכים את לקסוס NX לבחירה חכמה במיוחד. במסגרת מתיחת הפנים קיבל הדגם יחידות תאורה, גריל ופגוש קדמי חדשים בעיצוב שתואם לשפת העיצוב הנוכחית של המותג. ובנוסף לכך גם מערכות מולטימדיה משודרגות (בהתאם לרמת הגימור), לצד חבילת מערכות בטיחות אקטיביות מקיפה.
מחיר, צריכת דלק בגרסה ההיברידית, אבזור.
התנהגות כביש, צריכת דלק בגרסת הבנזין.
ג'יפון יוקרתי מעוצב ואטרקטיבי.
לקסוס NX המחודש נוחת בישראל אחרי מקצה שיפורים ובמחיר שקוצץ ב-20 אלף שקלים