הדור השני של סיטרואן C1 הושק בישראל בקיץ 2014 והתבסס, כמו קודמו, על פיתוח משותף עם החברה האחות פיג'ו והחברה הממש-לא-אחות טויוטה. לכן כמו בעבר גם הפעם מדובר במכונית שזהה מבחינת מכאנית כמעט לחלוטין ל-108 ולאייגו החדשות. אך הפעם, בניגוד לעבר, השקיעו היצרניות קצת יותר מאמץ בעיצוב המכוניות כך ששלושת המכוניות שונות זו מזו בכל הקשור למראה החיצוני ואינן נראות כמו העתק שמש זו של זו. ההשקעה החיצונית בעיצוב באה לידי ביטוי גם במראה של ה-C1 החדשה ובעיקר בעיצוב החזית שלה. החזית מעוטרת ביחידות תאורה מפוצלות שכוללת פנס אחד עגול בסגנון ניסאן ג'וק ופנס איתות משולב עם תאורה רגילה מעליו. מאחור יש יחידות תאורה נאות למדי עם עיצוב "תלת ממד" ודלת תא מטען שנפתחת (כמו דגם הקודם) רק עם הזכוכית ללא פח. קצת חבל שכל ההשקעה הזאת לא המשיכה אל תוך תא הנוסעים, שעדיין מרגיש זול ולא מספיק מפנק. בכמה מהמתחרות הגדולות ביותר בקטגוריה, במיוחד ביונדאי i10 או בקיה פיקנטו, תא הנוסעים מרגיש כמו של "מכונית גדולה". אבל בסיטרואן הוא עדיין מרגיש זול ולא מספיק בשל. זה מתחיל מדיפוני הדלתות, שעדיין כוללים פח חשוף. נכון שזה מכניס קצת צבע לתא הנוסעים, אבל זה מרגיש זול למדי. גם איכות החומרים לא מרשימה והעובדה שהרכב מגיע ללא פתחי מיזוג מרכזיים בהחלט מטרידה אותנו לאור החום הארץ ישראלי המצוי. גולת הכותרת של תא הנוסעים היא מערכת המולטימדיה המקורית, שדווקא מציעה הנדסת אנוש טובה וממשק נוח לשימוש. מתחת למכסה המנוע של סיטרואן C1 מסתתרת גרסה משודרגת של מנוע ה-1.0 ליטר 3 צילינדרים שהותקן בדור הקודם. אחד מהשדרוגים שקיבל המנוע הזה קשור לרעידות שלו בסל"ד סרק, שכעת הן הרבה פחות מוחשיות. הוא גם חסכוני מאוד בדלק (גם לפי נתוני היצרן וגם בתנאי אמת) ואפילו מציעים ביצועים טובים (יחסית למנוע 1.0 ליטר ללא טורבו, כן?). נקודת התורפה העיקרית לא קשורה בכלל למנוע אלא לתיבת ההילוכים, שנותרה רובוטית בעלת מצמד יחיד. מדובר בתיבה מיושנת למדי שמעבירה הילוכים בצורה לא חלקה ומורגשת מאוד. נכון שהיא חסכונית יותר בדלק מהתיבות האוטומטיות המלאות של המתחרות, אבל היא פשוט לא מספיק טובה במכונית שנועדה לנסוע בעיר ולכן דורשת החלפות הילוכים רבות. התנהגות הכביש מרגישה בטוחה ונוחות הנסיעה טובה למדי. אבל אל תנסו להוציא אותה יותר מידי אל מחוץ לעיר. במהירויות גבוהות נגמר למנוע האוויר והמכונית מרגישה לא ממש בבית במהירויות גבוהות של מעל 90 קמ"ש. סיטרואן C1 היא בסך הכל מכונית מיני עירונית קטנה וחביבה למדי, שנקודות החוזקה העיקריות שלה הן העיצוב החיצוני ומערכת המולטימדיה המקורית.
צריכת דלק; מנוע; מע' מולטימדיה
התנהגות התיבה הרובוטית; איכות חומרים נמוכה
מכונית חסכונית ומגניבה אבל מרגישה זולה
: 3
המלצה -3
לחיוב - 3
לשלילה - 3
:
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
:
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל מנצלת את היחלשות היורו כדי לחתוך במחירי מכונית המיני שלהם ה-C1 שתעלה 50 אלף שקלים ולמעשה תהייה המכונית החדשה הזולה בישראל
לובינסקי, יבואנית מכוניות פיג'ו, סיטרואן ו-MG לישראל מסכמת שנה של צמיחה ומציגה מחירים חדשים ואטרקטיביים לשלל הדגמים שלה
לובינסקי, יבואנית מכוניות פיג'ו, סיטרואן ו-MG לישראל מסכמת שנה של צמיחה ומציגה מחירים חדשים ואטרקטיביים לשלל הדגמים שלה
לובינסקי מכריזה על הוזלה משמעותית במחירי רוב הדגמים של פיג'ו, עם הנחה ממוצעת של כ-8% ממחירי הרכבים ללא פגיעה ברמות האבזור.
ה-C1 החדשה היא הדור השני לשיתוף הפעולה בין היצרנית הצרפתית לבין טויוטה, שיתוף פעולה שהוליד שלוש מכוניות דומות אך שונות. לקחנו אותה למבחן כדי לבדוק האם הדור החדש התגבר על חולשותיה של המכונית היוצאת
סיטרואן לוקחת את ה-C1 החדשה, מוסיפה לה עיצוב דמוי פנאי-שטח ומציגה אותה כקונספט. הפרטים המלאים בחודש הבא.
סיטרואן C1 החדשה מגיעה לישראל, עם אופציה חביבה לגג בד מתקפל חשמלית. מחיר החל מ-67 אלף ש"ח לגרסה הידנית.
סיטרואן C1 החדשה תושק בישראל לקראת סוף השנה ותציע עיצוב מודרני ושובב מבעבר עם תא נוסעים איכותי יותר.
סיטרואן חושפת את ה-C1 החדשה, מכונית המיני החדשה שפותחה בשיתוף פעולה עם פיג'ו וטויוטה. אצלנו לקראת אמצע שנת 2014.