אלפא 4C היא מיני מכונית על שמגיעה ארצה כמקדמת המכירות החדשה של המותג האיטלקי, שאיבד לא מעט מהניחוח הספורטיבי שלו בשנים האחרונות. ה-4C מבוססת על שלדת מונוקוק עם מרכב סיבי פחמן ואם זה לא אומר לכם כלום נסביר שזה מבנה של מכוניות על בכירות יותר כמו פרארי. ההספק המרבי אינו גבוה במיוחד (240 כוחות סוס) אבל המשקל העצמי נמוך במיוחד (כ-850 קילו), מה שאפשר למכונית לספק ביצועים טובים עד מאוד לצד התהנגות כביש מושחזת למדי. ההספק המרבי הזה מגיע ממנוע טורבו-בנזין בנפח קטן שסובל ממעט השהיית טורבו, וגם תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים סובלת מהעברות הילוכים איטיות מידי. רמת האבזור של אלפא 4C הופחתה למינימום על מנת לשמור על משקל עצמי נמוך וכך גם איכות החומרים. רק המחיר אינו זול במיוחד, ומציב את האלפא הזו אל מול מתחרים מבית פורשה, אודי ובמוו המציעים תא נוסעים איכותי בהרבה ומנועים חזקים יותר.
התנהגות כביש; עיצוב מרהיב;
תא נוסעים פשוט מידי; מנוע טורבו קטן וחלש;
אלפא ייחודית שתהפוך בוודאי לקלאסיקה
אלפא חושפת את גרסת הספיידר (קבריולט) של מכונית העל 4C. כרגע כקונספט, אבל היא תגיע לייצור סדרתי בתחילת שנת 2015.
עכשיו היא באמת בארץ - אלפא רומיאו 4C, מכונית הקצה הספורטיבית של אלפא, הגיעה לישראל. מחיר החל מ-595 אלף ש"ח.