סיאט לאון SC היא למעשה גרסת הקופה (SC=ספורט קופה) של הלאון החדשה. מדובר במכונית משפחתית עם קורטוב של ספורטיביות, במיוחד בגרסת ה-3 דלתות הנאה ועל אחת כמה וכמה בגרסת ה-1.8 ליטר טורבו-בנזין החזקה. יש גם גרסת 1.4 ליטר טורבו-בנזין חביבה, שנמכרת כרגע רק עם תיבת הילוכים ידנית. שני הדגמים מוצעים ברמת האבזור FR, שהיא רמת האבזור הגבוהה ביותר של הלאון וכוללת גם פנסי קסנון קדמיים ו-LED אחוריים. סיאט לאון SC מציעה תא נוסעים איכותי יחסית לצד ביצועים טובים ונוחות נסיעה סבירה מאוד. זאת בהחלט אלטרנטיבה ראויה למי שמחפש משפחתית קופה עם קצת ספורטיביות.
עיצוב; מנוע 1.8 ליטר טורבו-בנזין;
אין תיבת הילוכים אוטומטית ב-1.4 ליטר;
נאה, איכותית וחביבה למדי.
: רכב מעולה שנותו תמורה מעולה למחיר, כיפי לנהיגה ויושב טוב על הכביש בדיוק כמו הגולף 6 שהייתה לי. תת דגם:1.2 Style
המלצה -אני מאוד מבסוט עליו הרכב נח חסכוני מפואר מאוד והכי חשוב נוסע מעולה.
לחיוב - האוטו מאוד ידידותי הסנכרון של המחשב רכב והמערכת מולטימדיה יחד עם הפלאפון מושלם! לא צריך להוריד את הידיים מההגה בשביל לבצע שיחת טלפון או לשחק עם השירים במולטימדיה. המושבים מאוד נוחים והחומר שלהם מעולה הדשבורד עשוי מהפלסטיק הגמיש של פולקסווגן שזה מצויין והוא מופנה לנהג יותר מאשר לנוסע. המושב האחורי מאוד מרווח ביחס לדגמים אחרים שהתעניינתי בהם כגון הפולו האודי A1. המזגן ממש טוב והמיזוג האחורי אחד היותר טובים שראיתי הוא לא מאבד מהעוצמה שלו והוא לא חלש, מרגישים אותו מעולה והוא מקרר פיקס מאחורה.
לשלילה - מספר דברים להתלונן עליהם. בגרסאת ה2 דלתות החגורה נמצאת מאוד מאחורה הגישה אליה לא הכי נוחה, המסך מולטימדיה מעט קטן.
אני מאוד מבסוט עליו הרכב נח חסכוני מפואר מאוד והכי חשוב נוסע מעולה.
האוטו מאוד ידידותי הסנכרון של המחשב רכב והמערכת מולטימדיה יחד עם הפלאפון מושלם! לא צריך להוריד את הידיים מההגה בשביל לבצע שיחת טלפון או לשחק עם השירים במולטימדיה. המושבים מאוד נוחים והחומר שלהם מעולה הדשבורד עשוי מהפלסטיק הגמיש של פולקסווגן שזה מצויין והוא מופנה לנהג יותר מאשר לנוסע. המושב האחורי מאוד מרווח ביחס לדגמים אחרים שהתעניינתי בהם כגון הפולו האודי A1. המזגן ממש טוב והמיזוג האחורי אחד היותר טובים שראיתי הוא לא מאבד מהעוצמה שלו והוא לא חלש, מרגישים אותו מעולה והוא מקרר פיקס מאחורה.
מספר דברים להתלונן עליהם. בגרסאת ה2 דלתות החגורה נמצאת מאוד מאחורה הגישה אליה לא הכי נוחה, המסך מולטימדיה מעט קטן.
סיאט לאון קופרה, גרסת הביצועים הקרבית של הלאון, מגיעה לישראל. מחיר החל מ-215 אלף ש"ח לגרסת ה-3 דלתות SC או 220 אלף ש"ח לגרסת ה-5 דלתות.
סיאט מרחיבה את היצע דגמי הלאון SC (לאון 3 דלתות) ומוסיפה גרסת FR+ המצוידת במערכת מולטימדיה מתקדמת יותר ובתג מחיר נמוך יותר. מחיר החל מ-129,900 ₪
סיאט לאון החדשה מגיעה לישראל בגרסאות ההאצ'בק וה-SC (שלוש דלתות) ועם מבחר של שלושה מנועי בנזין. המחיר יחל ב-114 אלף ש"ח לדגם הידני או 123 אלף ש"ח לדגם האוטומטי.
סיאט חושפת את גרסת ה-SC של הלאון החדשה, עם בסיס גלגלים מקוצר ועיצוב ספורטיבי יותר. באמצע 2013 היא צפויה להגיע גם אלינו.
ארגון ה-EuroNCAP מפרסם את תוצאות סבב בדיקות הריסוק האחרון שביצע. יונדאי סנטה-פה, אופל מוקה ורבות אחרות מקבלות ציונים גבוהים. דאצ'יה לודג'י דווקא לא.
גרסאות הקופרה והקופרה R הספורטיביות של סיאט לאון החדשה יופיעו ככל הנראה רק בתחילת שנת 2014. פרטים ראשונים.