פיאט קובו הוא למעשה גרסת הנוסעים של הפיורינו, טנדרון קטן המבוסס על פלטפורמת הפונטו. גרסת הנוסעים מצוידת בתא נוסעים מהודר יותר משל הפיורינו, לא שזאת חוכמה גדולה לאור איכות החומרים המעליבה משהו של הפיורינו, אבל עדיין לא ברמה מרשימה ביחס לרכבים משפחתיים אחרים. רמת האבזור סבירה, במיוחד לאור המחיר הנמוך יחסית. גולת הכותרת של פיאט קובו היא רמת השימושיות הגבוהה, שנובעת מהמבנה הטנדרוני שלו. הגישה למושב האחורי נוחה יחסית, תא המטען סופר-שימושי והכל באריזה קומפקטית למדי במידותיה החיצונית. אבל החסרונות רבים מידי - נוחות נסיעה בעייתית, גיר רובוטי לא מוצלח, רמת הבטיחות אינה גבוהה ומנוע ה-1.4 ליטר בנזין מיושן למדי. כך שבסך הכל, מדובר באלטרנטיבה מעניינת למכונית משפחתית, לאנשים שלא פוחדים להיות שונים מהעדר אבל גם לא מתרגשים מהחסרונות.
שימושיות; מחיר;
גיר רובוטי; רמת בטיחות;
למשפחות חובבות חיסכון;
גרסת הדיזל של פיאט קובו מגיעה בימים אלו לישראל. מחירו יחל ב-100 אלף ש"ח לגרסה הידנית.
פיאט קובו, גרסת הנוסעים של הפיורינו, הושקה השבוע בישראל. מחירה יחל ב-80 אלף ש"ח.