סובארו XV הוא קרוסאובר בינוני המבוסס על הפלטפורמה של סובארו אימפרזה החדשה. בניגוד ל-XV הקודם, שהיה רק גרסת הנעה כפולה של ה-B3 הקודמת, כאן מדובר ברכב עם יכולות שטח של ממש. נכון, אין לו נעילת דיפרנציאל או הילוך כוח (למעט בדגם הידני) אך יש לו יכולות שבילים מצויינת ועבירות טובה יחסית לרכבי פנאי אחרים בקטגוריה. לישראל הוא מגיע רק עם מנועי בנזין בתצורת בוקסר מסדרת המנועים החדשים של סובארו, בנפחים של 1.6 ו-2.0 ליטרים. לגרסת ה-2.0 ליטרים ביצועים טובים למדי לצד צריכת דלק נמוכה, בעוד גרסת ה-1.6 ליטר מספק ביצועים מעט פחות טובים אבל מחיר כניסה נמוך ואטרקטיבי למדי. רמת האבזור של סובארו XV אינה גבוהה במיוחד, וגם איכות החומרים אינה מהמשובחות בקטגוריה. אבל על אלו מפצה ה-XV החביב ביכולת שטח טובה, נוחות נסיעה מצוינת והתנהגות כביש טובה - שילוב שנדיר מאוד לפגוש ברכבי הפנאי-שטח המתחרים.
עיצוב; יכולת שטח; צריכת דלק;
לא הכי גדול; לא הכי זריז; לא הכי מאובזר;
רכב פנאי מצוין, במיוחד למי שמתכנן לנסוע בשבילים
: אופציה מעולה בקטגורית הג'יפונים תת דגם:2.0 אוטומט AWD Premium
המלצה -ג'יפון מפתיע מאוד לטובה, מתפספס בקטגוריה שלו בלי סיבה מוצדקת (כמו שכותרת הכתבה שהייתה: "סובארו XV: סיפורו של רכב מפוספס".טרם ראה שטח
לחיוב - 1. נראה טוב, לא מנקר עיניים אלא יותר תכליתי 2. מערכת AWD (הנעה כפולה טובה) 3. מאובזר מאוד בגירסת הפרימיום 4. 5 שנות אחריות 5. מציע יכולת שטח אמיתית (טרם נבדק כראוי) 6. ישנו מחשב דרך מאוד נוח יעיל שמציג המון מידע שימושי (החל מצרידת דלק והיסטוריה ועד מצב אחיזה בכל גלגל)
לשלילה - 1. לא הכי חסכוני 2. מערכת מולטימדיה פשוט גרועה 3. פלסטיקה פנימית לא הכי מודרנית 4. תא מטען קטן
: רכב מצוין.תמורה מעולה למחיר תת דגם:2.0 אוטומט AWD
המלצה -רכשתי את הרכב דרך מבצע "חבר". מחיר מחירון הרכב 156,000ש"ח. קניתי את הרכב ב 143900 כולל מערכת מולטימדיה מעולה+חיישני רוורס+מצלמת רוורס+שליטה מההגה על הבלוטוס והמוזיקה+WAZE לשנה בחינם+אינטרנט 12GB.בקיצור תמורה מעולה לכסף.
לחיוב - רכב מהנה מאוד לנהיגה,נעים ומרווח מבפנים.מאובזר בכל טוב לא חסר כלום.מספק ביצועים נאותים עם תחושת דוושה זריזה מאוד.יציב מאוד והתנהגות כביש מעולה.בטיחותי מאוד קיבל את תואר הרכב הכי בטיחותי בחו"ל מי שלא מאמין שיבדוק באמת.צריכת דלק מציאותית 12.5 בנהיגה נורמאלית.עניין השטח: מפתיע ביותר.לא חשבתי שתהיה לו יכולת עבירות כזו בשטח.עם בקרת משיכה אפקטיבית באמת.ממש לא רכב פוזה אלא רכב 4X4 אמיתי שעושה את העבודה מעולה בכביש ובשטח.שילוב נדיר באמת.יפני אמיתי.
לשלילה - רעש מנוע בסל"ד גבוה.לא הכי מהיר.אין בקרת שיוט( רק בגרסת פרימיום אך אותי אישית זה לא מעניין).
: רכב מעולה תת דגם:2.0 אוטומט AWD
המלצה -הרכב ברשותי כמה שבועות , רכב מעולה עושה 14 קילומטר על ליטר דלק בממוצע
לחיוב - רכב גבוה נוח לא זללן כמו שחשבתי שיהיה מרווח מאוד בפנים יש שלל תוספות לרכב שניתן לרכוש בזול ניתן בקלות גם למצוא חלפים
לשלילה - דברים פשוטים שהיו לי ברכב הקודם ברכב הזה לא קיימים וזה דגם 2015 וחבל. למשל נעילת דלתות בתחילת נסיעה בקרת שיוט מראות מתקפלות הפח של הרכב בין הגרועים שראיתי איכות ההרכבה של הרכב גם לא משהו הכל זז ולא נראה יציב יותר מדי
ג'יפון מפתיע מאוד לטובה, מתפספס בקטגוריה שלו בלי סיבה מוצדקת (כמו שכותרת הכתבה שהייתה: "סובארו XV: סיפורו של רכב מפוספס".טרם ראה שטח
1. נראה טוב, לא מנקר עיניים אלא יותר תכליתי 2. מערכת AWD (הנעה כפולה טובה) 3. מאובזר מאוד בגירסת הפרימיום 4. 5 שנות אחריות 5. מציע יכולת שטח אמיתית (טרם נבדק כראוי) 6. ישנו מחשב דרך מאוד נוח יעיל שמציג המון מידע שימושי (החל מצרידת דלק והיסטוריה ועד מצב אחיזה בכל גלגל)
1. לא הכי חסכוני 2. מערכת מולטימדיה פשוט גרועה 3. פלסטיקה פנימית לא הכי מודרנית 4. תא מטען קטן
רכשתי את הרכב דרך מבצע "חבר". מחיר מחירון הרכב 156,000ש"ח. קניתי את הרכב ב 143900 כולל מערכת מולטימדיה מעולה+חיישני רוורס+מצלמת רוורס+שליטה מההגה על הבלוטוס והמוזיקה+WAZE לשנה בחינם+אינטרנט 12GB.בקיצור תמורה מעולה לכסף.
רכב מהנה מאוד לנהיגה,נעים ומרווח מבפנים.מאובזר בכל טוב לא חסר כלום.מספק ביצועים נאותים עם תחושת דוושה זריזה מאוד.יציב מאוד והתנהגות כביש מעולה.בטיחותי מאוד קיבל את תואר הרכב הכי בטיחותי בחו"ל מי שלא מאמין שיבדוק באמת.צריכת דלק מציאותית 12.5 בנהיגה נורמאלית.עניין השטח: מפתיע ביותר.לא חשבתי שתהיה לו יכולת עבירות כזו בשטח.עם בקרת משיכה אפקטיבית באמת.ממש לא רכב פוזה אלא רכב 4X4 אמיתי שעושה את העבודה מעולה בכביש ובשטח.שילוב נדיר באמת.יפני אמיתי.
רעש מנוע בסל"ד גבוה.לא הכי מהיר.אין בקרת שיוט( רק בגרסת פרימיום אך אותי אישית זה לא מעניין).
הרכב ברשותי כמה שבועות , רכב מעולה עושה 14 קילומטר על ליטר דלק בממוצע
רכב גבוה נוח לא זללן כמו שחשבתי שיהיה מרווח מאוד בפנים יש שלל תוספות לרכב שניתן לרכוש בזול ניתן בקלות גם למצוא חלפים
דברים פשוטים שהיו לי ברכב הקודם ברכב הזה לא קיימים וזה דגם 2015 וחבל. למשל נעילת דלתות בתחילת נסיעה בקרת שיוט מראות מתקפלות הפח של הרכב בין הגרועים שראיתי איכות ההרכבה של הרכב גם לא משהו הכל זז ולא נראה יציב יותר מדי
ישיבת כביש מעולה תצרוכת דלק מצויינת ישיבה גבוהה
לא מצאתי
סובארו משחררת טיזר ראשון ל-XV החדש. החלטנו לבדוק איך הוא יראה
הג'יפון של סובארו קיבל עדכון קוסמטי, ניצלנו את ההזדמנות להפנות זרקור לגרסת הפרימיום הבכירה עם מנוע ה-2.0 ליטרים
כבר לא צריך להוציא כמעט 200 אלף ש"ח בשביל לרכוש רכב חדש שאפשר לטייל איתו קצת בשטח. סובארו XV וסוזוקי קרוסאובר עושים את זה בהרבה פחות כסף, אבל מי מהם עושה את זה טוב יותר?
סובארו XV מושק מחדש בישראל עם מנוע 1.6 ליטר ואופציה לתיבת הילוכים ידנית עם הילוך כוח. התוצאה מפתיעה לטובה למרות כמה חסרונות. מבחן דרך.
סובארו משיקה גרסת בסיס חדשה ל-XV המצוידת במנוע 1,600 סמ"ק ותג מחיר שיחל ב-130 אלף ש"ח. בנוסף מכריזה היבואנית על הוזלה במחירי גרסאות ה-2.0 ליטרים.
סובארו חושפת בתערוכת ניו-יורק את המכונית ההיברידית הראשונה מתוצרתה, לקראת תחילת שיווקה ב-2014.
מפגש ראשון עם סובארו XV החדשה מגלה עיצוב חיצוני קצת מאכזב ולא מספיק קרבי. איזה מזל שהשאר דווקא מרשים מאוד לטובה עם דגש על יכולת השטח המצוינת. סובארו XV - מבחן דרך.
כחודשיים לאחר השקתו, מגיעה ארצה גם הגרסה הידנית של סובארו XV. מחיר: 154,900 ש"ח.
קצב מכירות נאה לסובארו XV החדש, שמצליח לסגור את שבוע ההשקה שלו בישראל עם למעלה מ-250 הזמנות.
רגע לפני שאנחנו יוצאים לבדוק את סובארו XV החדש על הכביש, ישבנו לבדוק מי המתחרות שלו בישראל ומה יש להן להציע.