סיטרואן C1 היא למעשה האחות התאומה של פיג'ו 107 וטויוטה אייגו, איתם היא חולקת את המרכב, המנוע והגיר. כמו השתיים האחרות, היא משווקת בישראל רק עם מנוע בנזין קטן בנפח ליטר אחד שמשודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית פשוטה. מדובר בתיבת הילוכים שעדיין סובלת מכמה מהמגרעות המוכרות של תיבות הילוכים רובוטיות, אך בסך הכל מדובר בתיבה טובה ונעימה יחסית לשימוש. העיצוב החיצוני נאה מאוד אך תא הנוסעים פשוט מאוד למראה ולמגע. גם רשימת האבזור אינה ארוכה במיוחד והס מלהזכיר את תא המטען הצנום. אבל היי, מדובר במכונית האוטומטית הזולה בישראל, אפשר לסלוח לה על אלו.
עיצוב חיצוני; התנהגות כביש; תמורה למחיר;
אבזור; חומרים לא איכותיים בתא הנוסעים;
מכונית קטנה, לא מאובזרת ולא מרווחת - אבל עדיין כיפית לנהיגה.
הדור הבא של האייגו, ה-C1 וה-107 ייבנה גם הוא במסגרת שיתוף הפעולה שבין טויוטה לקבוצת PSA.
2013 מסתמנת עד כה כשנה הטובה של קטגוריית רכבי המיני בישראל. מי המכונית הנמכרת ביותר ומי צפויה להתחלף בקרוב? סקירה חצי שנתית.
ירים את ידו אותו אחד שיסרב לבילוי משותף עם עולה חדשה-ישנה בצבע אדום שובב ועיצוב חיצוני משגע. כשהתבשרתי שהמבחן הבא הולך להיות על סיטרואן C1, קשה לומר שלא הסתקרנתי לקראתו. כשקיבלתי אותה, גיליתי שהמיינסטרים הוא ממנה והלאה. מבחן בטעם של פעם.
לובינסקי תחזור לשווק לאחר חג הפסח את סיטרואן C1, לאחר שעברה מתיחת פנים והותאמה לתקני הבטיחות. פיג'ו 107 המשודרגת תושק במקביל.
שלישיית מכוניות המיני הקטנות של פיג'ו, סיטרואן וטיוטה מקבלת מתיחת פנים שכוללת בעיקר עדכונים עיצוביים.
סוזוקי אלטו, יונדאי I10 ופיג'ו 107 היכונו – מתחרה נוספת תצטרף בקרוב לשוק המכוניות הקטנות (מיני) – סיטרואן C1.