הדור השני של ניסאן מיקרה הגיע לישראל בתחילת שנת 2011 ושווק בתחילת הדרך תחת השם "אקו-מיקרה". השם אקו בא לציין את העובדה שהדור השני, בניגוד למקובל בשוק, הפך לקטן יותר מקודמו. בניסאן החליטו להפוך את המיקרה ממכונית מוזרה למראה למכונית שגרתית הרבה יותר, כשהדגש הוא על חיסכון וממדים קומפקטיים. התוצאה הייתה מכונית שאולי לא הייתה מוזרה למראה, אבל גם לא הייתה נאה למראה. מתיחת הפנים של 2014 עדכנה במעט את העיצוב והפכה אותו למעט יותר "גברי" וקשוח, אבל המכונית עדיין לא הפכה להיות שיא היופי. גם בכל הקשור לאופי הסוגיה מוטלת בספק. את מנוע ה-1.4 ליטר החזק של הדגם הקודם החליף מנוע שלושה צילינדרים חדש בנפח 1.2 ליטר. למנוע החדש יש הספק מרבי קצת נמוך יותר (80 כוחות סוס) והוא משודך לגיר ידני או אוטומטי-רציף. התוצאה היא מכונית שאינה מהירה במיוחד או שקטה במיוחד, אבל היא כן חסכונית במיוחד. צריכת הדלק האמתית של המיקרה נמוכה מצריכת הדלק של מתחרותיה הגדולות ממנה, בין היתר בזכות המנוע והגיר אבל גם בזכות הממדים הצנומים. החסרונות העיקריים של השילוב הזה הם רעש מנוע מוגזם בהאצות ורעידות בזמן עמידה של הרכב, שמקורן בשלושת הצילינדרים של המנוע. מבחינת ממדים חיצוניים מתברגת ניסאן מיקרה בין מכוניות המיני (קיה פיקנטו, יונדאי i10 וכו') לבין מכוניות הסופר-מיני המלאות (טויוטה יאריס, יונדאי i20, מאזדה 2 וכו') כשהיא מתחרה במכוניות כמו דייהטסו סיריון (עליה השלום), סוזוקי ספלאש או מיצובישי ספייס סטאר. מרווח הפנים, בהתאם לגודל החיצוני, אינו מצומצם כמו במכוניות המיני והמושב האחורי מרווח יותר. אבל אם אתם משווים אותה לסופר-מיני מלאות, כמו ה-i20, היא בהחלט קטנה וצפופה יותר. עוד נקודה בה נופלת ניסאן מיקרה מרוב מתחרותיה הלא ישירות היא באיכות החומרים והגימור בתא הנוסעים, שמרגישים פשוטים למדי ואינם עומדים בקנה אחד עם המקובל כיום בשוק האירופאי. רמת האבזור, לעומת זאת, גבוהה באופן חריג. המכונית מגיעה עם רשימת אבזור אופציונלית הכוללת בין היתר דיבורית בלוטות', חימום מושבים, שליטה מההגה על מערכת השמע המקורית ועוד. אחת מהבעיות העיקריות של המכונית קשורה דווקא למחירה כחדשה. החלטה לא ברורה של היבואנית להצמיד למכונית תג מחיר רשמי של כ-100 אלף ₪ לדגם האוטומטי ממתגת את המיקרה הקטנה אל מול מתחרות גדולות, חזקות, מאובזרות ועדיפות יותר. לגרסה הידנית מוצמד תג מחיר נמוך הרבה יותר ואטרקטיבי הרבה יותר, שהופך אותה לקניה הגיונית הרבה יותר. שימו לב למבצעי מכירות חוזרים ונשנים, שמורידים אלפי (ולפעמים גם עשרות אלפי) שקלים ממחירה הרשמי של המכונית, מה שהופך אותה לקניה הגיונית הרבה יותר.
צריכת דלק; רמת אבזור;
קטנה וצפופה; איכות חומרים בדגם טרום מתיחת הפנים;
קומפקטית שהיא באמת קומפקטית;
: חסכוני, זריז ומאובזר תת דגם:1.2 אוטומט Acenta (עד 2013)
המלצה -הרכב הזה לא מספיק מוערך בארץ וחבל. הוא מאוד חסכוני בדלק, גם בדגם האוטומטי ובמיוחד בדגם הידני. סוס עבודה, פשוט לא מתקלקל. מאוד מאובזר - בלוטות', AUX, חימום מושבים ובדגם המאובזר אפילו בקרת אקלים. נוח מאוד. בקיצור, עזבו אתכם מהביקורות בעיתונים זה אוטו בובה!
לחיוב - צריכת דלק נמוכה, מאוד מאובזר, כיפי לנסיעה בעיר
לשלילה - קצת רועד ברמזורים
: אמין , חסכוני וביצועים נחמדים בכביש בדגם הידני תת דגם:1.2 Visia
המלצה -
לחיוב - חסכוני, זול
לשלילה - יכלו להשקיע קצת יותר בחומרים לפחות שירגיש קצת יותר יוקרתי בעין
:
המלצה -
לחיוב -
לשלילה -
הרכב הזה לא מספיק מוערך בארץ וחבל. הוא מאוד חסכוני בדלק, גם בדגם האוטומטי ובמיוחד בדגם הידני. סוס עבודה, פשוט לא מתקלקל. מאוד מאובזר - בלוטות', AUX, חימום מושבים ובדגם המאובזר אפילו בקרת אקלים. נוח מאוד. בקיצור, עזבו אתכם מהביקורות בעיתונים זה אוטו בובה!
צריכת דלק נמוכה, מאוד מאובזר, כיפי לנסיעה בעיר
קצת רועד ברמזורים
חסכוני, זול
יכלו להשקיע קצת יותר בחומרים לפחות שירגיש קצת יותר יוקרתי בעין
רכב שמרגישים כאילו סוג ג'. הרכב עצמו מיוצר בהודו. אין הנאה בנסיעה , הרעש מחריד אוזניים, ואם הפעלתם מזגן ברכב שימו אטמי אוזניים.
חסכונית בדלק
בעיקר הרעש שהיא עושה שנורא מפריע
קרסו, יבואנית ניסאן מציעה במבצע את המייקרה האוטומטית 1.2 ליטר בתוכנית תשלומים של 499 שקלים בחודש
מתיחת הפנים של ניסאן מיקרה לשנת 2014 מגיעה לישראל. תוצע עם רמת אבזור גבוהה מבעבר במחיר זהה. החל מ-75 אלף ש"ח לדגם הידני או 100 אלף ש"ח לדגם האוטומטי.
המיקרה הקומפקטית של ניסאן זוכה למתיחת פנים ראשונה, במסגרתה תשודרג איכות החומרים בתא הנוסעים ויעודכן העיצוב החיצוני.
מהדורת Oh My Micra של ניסאן אקו-מיקרה תציע נגיעות עיצוב ייחודיות לכמות מוגבלת של 200 רכבים. המחיר והמפרט הטכני - ללא שינוי.
ניסאן תייצר את הדור הבא של המיקרה במפעל של רנו בעיר פלינס שבצרפת. תיכנס לייצור סדרתי לקראת 2016.
נחשפו תמונות ראשונות של ניסאן מיקרה המחודשת לשנת 2013, שזוכה לעיצוב חזית מחודש ולעדכונים קלים בתא הנוסעים.
רנו פוזלת לשוק הרכב ההודי המתפתח ומציגה את רנו פולס – סופר מיני מוזלת המבוססת על ניסאן מיקרה.
קרסו משפרת עמדות בגזרת הקומפקטיות הזולות ומכריזה על תחילת שיווקה של ניסאן מייקרה ידנית. המחיר – 75 אלף ₪.