סיטרואן DS3 היא למעשה אחותה המעוצבת של ה-C3, הקומפטית הנוכחית של היצרנית מצרפת. אך בניגוד ל-C3 שמעוצבת בצורה עגלגלה ונשית למדי, כאן העיצוב קרבי הרבה יותר והתוצאה הסופית כמובן גם נאה הרבה יותר. כמובן שאת מחיר העיצוב משלמים בשימושיות, במרכב ה-3 דלתות או בנפחו של תא המטען. היצע המנועים הישראלי שגרתי למדי וכולל מנוע 1.6 ליטר 120 כ"ס אנמי למדי שמשודך לגיר אוטומטי מיושן או מנוע בנפח דומה עם אקסטרה כוחות סוס שמציע ביצועים עדיפים אך משודך לגיר ידני בלבד. תא הנוסעים של סיטרואן DS3 מעוצב אף הוא באלגנטיות אך איכות החומרים ורמת האבזור הכללית אינם מרשימים באופן כללי.
עיצוב; גרסת קבריולט;
ביצועים בגרסה האוטומטית; רמת אבזור נמוכה;
מעוצבת אבל לא מספיק משכנעת
עם מושגים כמו רוח האוונגרד, לרגש את עולם הרכב ואסטטיקה צרפתית עם יכולות הנדסיות וטכנולוגיות – סיטרואן מסתערת על פלח הפרימיום עם מיתוג נפרד לדגמי DS
סיטרואן מעודכנת את ה-DS3 עם מתיחת פנים הכוללת פנסי LED חדשים בחזית ומנוע 1.2 ליטר בנזין חדש עם גיר רובוטי.
הצצה ראשונה אל סיטרואן DS3 קבריו - הגרסה בעלת הגג הנפתח של ה-DS3 שתושק בעוד כחודש ותגיע ארצה במהלך שנת 2013.
סיטרואן מפרידה את מחלקת העיצוב של סדרת ה-DS ממחלקת העיצוב של סדרת ה-C.
בעולם החרקים מסמל שילוב הצבעים שחור-צהוב את מה שבעולמנו מסמל הצבע האדום. האם במקרה נבחר שילוב הצבעים הזה לרכב ההדגמה של היבואן?
16 דגמים ייחודים של ה-DS3 הוצעו למכירה פומבית באירוע ההשקה שנערך בנמל תל-אביב.