אלפא ג'ולייטה, המשפחתית הקומפקטית הנוכחית של המותג האיטלקי, הושקה בשנת 2010 כמחליפת ה-147. הג'ולייטה מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הפיאט בראבו, המשפחתית הקומפקטית המקבילה מבית המותג האיטלקי המקביל. כראוי למכונית איטלקית שנועד להציג קצת יותר שיק מפיאט, הג'ולייטה היא מכונית נאה למדי. במיוחד בדגמי 2014, שעברו שדרוג קוסמטי קל, אבל לא רק. העיצוב החיצוני הספורטיבי מעניק תחושה צעירה ונמרצת למדי, שאף ממשיכה אל תא הנוסעים. העיצוב הספורטיבי ממשיך גם פנימה, למשל אל בורר ה-DNA המיתולוגי של אלפא שמשנה את מצבי הנהיגה ומאפשר בחירה בין מצב גשם, מצב רגיל ומצב דינמאי. בדגמים שמגיעים לארץ המתג הזה לא באמת עושה יותר מידי, למעט אולי לשנות קצת את הרגישות של דוושת הגז, אבל התחושה שזה משדר לנהג הממוצע פשוט נהדרת, כשלרוב דווקא זה מה שקובע. היצע המנועים הנוכחי כולל מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין שמוצע בשתי דרגות של הספק מרבי – 120 או 170 כוחות סוס. הגרסאות החלשות יותר מגיעות עם גיר ידני בלבד והן חלשות מידי, כך שהן לא ממש תואמות את הרוח הספורטיבית של הרכב. הגרסאות החזקות יותר מגיעות עם גיר ידני או רובוטי כפול מצמדים. כאן הביצועים טובים הרבה יותר וגם הגיר הרובוטי (ה-TCT) של אלפא יעיל ונעים למדי לשימוש. הגרסה הבכירה ביותר של אלפא ג'ולייטה היא הג'ולייטה תלתן, שמצוידת במנוע 1.7 ליטר טורבו-בנזין עם 220 כוחות סוס. כאן כבר מדובר במתחרה ישירה למכוניות כמו פולקסווגן גולף GTI או סיאט לאון קופרה, שאולי לא מתקרבת ליכולות שלהן מבחינה דינאמית אבל כן נותנת הצגה לא רעה בכלל, במיוחד בכל מה שקשור לרעש המנוע הסקסי ולעיצוב תא הנוסעים המאוד מאוד מרשים. ואם כבר הזכרנו את תא הנוסעים, אז ראוי לציין שסימני הגיל (והמצוקה התקציבית של היצרנית) ניכרים בו והוא אינו מודרני כמו של כמה ממתחרותיו. נכון שאיכות החומרים בסך הכל גבוהה והעיצוב נאה למדי, אבל הנדסת האנוש לוקה בחסר וגם רמת האבזור אינה מאוד נדיבה. מערכת שמע עם מסך מגע צבעוני, למשל, הפכה לסטנדרט רק בדגמי 2014 וגם אז – עם מסך קטן למדי ויותר מידי תפריטים מסובכים. לוח השעונים עדיין כולל תצוגה כתומה ומיושנת שמקורה בדגמי הפונטו של שנות ה-2000, גם בדגמים הבכירים והיקרים ביותר, בזמן שהמתחרים כבר מזמן מציגים מחשבי דרך עם גרפיקות משוכללות. ולא רק לוח השעונים הגיע מהפונטו ספייס, גם רכיבים כמו גופי תאורה או מנופי איתות נלקחו ממחסן החלפים של פיאט ומרגישים לא ממש קשורים לתדמית הספורטיבית שמנסה הג'ולייטה לשדר. תא המטען אינו גדול במיוחד ומציע נפח הטענה של 350 ליטרים, סביר לשימוש משפחתי אך לא מעבר.
עיצוב; תיבת הילוכים אוטומטית;
התנהגות כביש; נוחות נסיעה;
נראית טוב, אבל מתחרותיה טובות ממנה
הוסף את חוות הדעת שלך ותחלוק את הידע שלך עם אחרים
כתוב חוות דעת על אלפא ג'ולייטה