כשעברה הגרנדה פונטו מתיחת פנים בשנת המודל 2010, היא קיבלה גם שם חדש – evo. ולא, לא מדובר במתחרה למיצובישי הסופר-ספורטיבית, אלא בשינוי עיצובי פנים-וחוץ והוספת אבזור ומנועים חדשים למבחר. היא נמכרת בארץ לצד הגרנדה פונטו ובמחיר מעט גבוה יותר, ומציעה רמת אבזור גבוהה המגובה באיכות פנים עדיפה, מנועי מולטי-אייר חדשים בהספקים גבוהים יותר ואפילו מערכת "עצור-וסע" המכבה את המנוע בעמידה ברמזור לחסכון בדלק.
עיצוב פנים וחוץ ; אבזור ; מנועי מולטי-אייר ובמיוחד הטורבו
גיר רובוטי ; מנוע בעל 77 כ"ס ; מחיר
מתיחה נחוצה שהופכת את הפונטו לתחרותית סוף סוף
: מומלץ מאוד בתור משומש, אין רכב שנותן כזאת תמורה למחיר בשוק המשומשות. תת דגם:1.4 אוטומט Dynamic
המלצה -הרכב ברשותי כחצי שנה, במהלכה גמע כ7500 ק"מ. הנסיעות היו מגוונות מאוד מבחינת עירוני מול בין עירוני.המנוע קצת חלש, הגיר הרובוטי פשוט מעולה. חסכוני מאוד.הרכב מאובזר מאוד, מרווח בצורה מפתיעה, מעוצב ברמה גבוהה והשהייה ברכב כיפית ורגועה. ממליץ בחום!
לחיוב - מאובזר - לחצני שליטה מההגה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת (רק בדגם דיינמיק), כסא והגה מתכווננים לכל כיוון, מערכת מקורית ועוד. מרווח - הרכב מרווח ברמה מפתיעה שכן מדובר ברכב מיני ולא משפחתי. לא פעם חברים שנסעו מאחור לא האמינו שמדובר בפונטו והיו בטוחים שמדובר ברכב גדול יותר. תא המטען גם מפתיע בגודלו, ואפשר להכניס ציוד גם של 4 אנשים. חסכוני - הגיר הרובוטי עוזר פה מאוד. בעיר אני מקבל צריכה של 11.5-12 ק"מ לליטר, ואני מתגורר באזור הררי עם המון עליות. מחוץ לעיר מגיעים גם ל18 ק"מ לליטר. בידוד הרעשים מעולה לטעמי ברכב מהסגמנט הזה, וגם ב110 קמ"ש כשהמנוע על 3100 סל"ד, לא שומעים יותר מידי רעשים. כרכב יד שנייה, אין אף רכב שנותן כזאת תמורה במחיר כזה.
לשלילה - מנוע חלש, לא ברור למה הוציאו מנוע רק עם 77 כ"ס כאשר בלי בעיה יכלו לשווק אותו עם 85-90 כ"ס. זה לא נורא, אבל מרגיש שחסר כוח. הגיר בעל 5 הילוכים, וכאשר נוסעים מחוץ לעיר על 100 קמ"ש הרכב כבר ב3100 סל"ד, ואם עולים ל110 קמ"ש אז נמצאים כבר על 3500 סל"ד. זה לא מרעיש, אבל עוד הילוך בהחלט היה יכול לעזור פה. הרכב יקר לרכישה כחדש.
: רכב יעיל, חסכוני ומתאים למשפחות קטנות. תת דגם:1.4 Active
המלצה -הרכב ברשותי כ7 חודשים. במהלכן הפגין אמינות יוצאת מן הכלל, חסכונות בדלק, הנאה מנהיגה. הרכב לא זריז ולא מכונת עבודה. הגיר הידני עדיף על הרובוטי. בנסיעה עירונית עם אוטו מלא יש צורך לשחק עם ההילוכים לעיתים תכופות.
לחיוב - אמינות מצוינת. מערכת שמע + שליטה מההגה. גיר ידני מדויק, קלאץ נעים ולא מעייף. צריכת דלק 1/15-16 בנהיגה לא כל כך רגועה. מהנה לנהיגה, הגה חשמלי מצוין, קליל ונוח. קל לחנות את הרכב, שדה ראיה מצוין אחורה ללא חיישני רוורס.
לשלילה - המזגן לא עומד בחום יולי אוגוסט הישראלי, עובד סביר+ יחסית לקטגוריה. כסאות לא כל כך נוחים.
אחרי שנה עם פיאט פונטו רובוטית, אפשר לסכם. מה צריכת הדלק האמיתית?
הוסף את חוות הדעת שלך ותחלוק את הידע שלך עם אחרים
כתוב חוות דעת על פיאט פונטו-איבוהרכב ברשותי כחצי שנה, במהלכה גמע כ7500 ק"מ. הנסיעות היו מגוונות מאוד מבחינת עירוני מול בין עירוני.המנוע קצת חלש, הגיר הרובוטי פשוט מעולה. חסכוני מאוד.הרכב מאובזר מאוד, מרווח בצורה מפתיעה, מעוצב ברמה גבוהה והשהייה ברכב כיפית ורגועה. ממליץ בחום!
מאובזר - לחצני שליטה מההגה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת (רק בדגם דיינמיק), כסא והגה מתכווננים לכל כיוון, מערכת מקורית ועוד. מרווח - הרכב מרווח ברמה מפתיעה שכן מדובר ברכב מיני ולא משפחתי. לא פעם חברים שנסעו מאחור לא האמינו שמדובר בפונטו והיו בטוחים שמדובר ברכב גדול יותר. תא המטען גם מפתיע בגודלו, ואפשר להכניס ציוד גם של 4 אנשים. חסכוני - הגיר הרובוטי עוזר פה מאוד. בעיר אני מקבל צריכה של 11.5-12 ק"מ לליטר, ואני מתגורר באזור הררי עם המון עליות. מחוץ לעיר מגיעים גם ל18 ק"מ לליטר. בידוד הרעשים מעולה לטעמי ברכב מהסגמנט הזה, וגם ב110 קמ"ש כשהמנוע על 3100 סל"ד, לא שומעים יותר מידי רעשים. כרכב יד שנייה, אין אף רכב שנותן כזאת תמורה במחיר כזה.
מנוע חלש, לא ברור למה הוציאו מנוע רק עם 77 כ"ס כאשר בלי בעיה יכלו לשווק אותו עם 85-90 כ"ס. זה לא נורא, אבל מרגיש שחסר כוח. הגיר בעל 5 הילוכים, וכאשר נוסעים מחוץ לעיר על 100 קמ"ש הרכב כבר ב3100 סל"ד, ואם עולים ל110 קמ"ש אז נמצאים כבר על 3500 סל"ד. זה לא מרעיש, אבל עוד הילוך בהחלט היה יכול לעזור פה. הרכב יקר לרכישה כחדש.
הרכב ברשותי כ7 חודשים. במהלכן הפגין אמינות יוצאת מן הכלל, חסכונות בדלק, הנאה מנהיגה. הרכב לא זריז ולא מכונת עבודה. הגיר הידני עדיף על הרובוטי. בנסיעה עירונית עם אוטו מלא יש צורך לשחק עם ההילוכים לעיתים תכופות.
אמינות מצוינת. מערכת שמע + שליטה מההגה. גיר ידני מדויק, קלאץ נעים ולא מעייף. צריכת דלק 1/15-16 בנהיגה לא כל כך רגועה. מהנה לנהיגה, הגה חשמלי מצוין, קליל ונוח. קל לחנות את הרכב, שדה ראיה מצוין אחורה ללא חיישני רוורס.
המזגן לא עומד בחום יולי אוגוסט הישראלי, עובד סביר+ יחסית לקטגוריה. כסאות לא כל כך נוחים.
בפיאט מגדירים מחדש את המושג מתיחת פנים עם גרסה מתוחת פנים של הפונטו איבו שמיועדת (בשלב זה) לשוק ההודי
אברת' תציג בתערוכת פריז שני קיטים חדשים מסדרת אסה-אסה – האחד ל-500C והשני לפונטו איוו.