הדור הראשון של פיאט דובלו הפך חיש קל לאחת מהמסחריות המבוקשות ביותר בשוק. לזכותו של הדובלו עומד בעיקר מנוע ה-1.9 ליטר טורבו-דיזל החזק, שמספק לרכב ביצועים נהדרים. כל מי שנהג על טנדרוני דיזל אחרים מאותה התקופה, כמו הברלינגו או הקנגו, בוודאי ישמח לגלות רכב שנוסע מהיר ומרגיש זריז מאוד. גם רמת האמינות הכללית היתה טובה באופן מפתיע, אם כי כיום כשרוב הרכבים הללו שחוטים ובעלי קילומטראז' גבוה הם עלולים להתגלות כבעייתים. תא הנוסעים של פיאט דובלו אינו מפנק במיוחד ברמת אבזור גבוהה או באיכות חומרים פורצת דרך, אך הוא שימושי למדי. יש הרבה מקום למטען ויכולת ההעמסה גבוהה יחסית. המושבים לא נוחים במיוחד, בטח שלא בספסל האחורי, אבל אפשר לחיות עם זה.
ביצועים; אמינות;
נוחות נסיעה; תא נוסעים לא איכותי;
טנדרון עבודה מוצלח למדי;
: רכב מסחרי זריז וחסכוני לעבודה או לבית. תת דגם:1.9 טורבו דיזל
המלצה -לפיאט דובלו מנוע הכי חזק לאותם שנים 1.9JTD עם 100 כ"ס,הרכב מציע תא מטען גדול ביותר לצד זריזות וחיסכון.
לחיוב - הרכב מאוד זריז,יותר מאשר הרנו קנגו או ברלינגו של אותם שנים,לא פחות חזק מכול משפחתית אם לא חזק יותר. מבחינת צריכת הדלק בכביש שכולל נסיעה הררית הרכב עשה אצלי כ 1/16. הרכב מאוד מרווח מאחור,ובעל תא מטען הכי גדול,כאשר מקפלים את המושבים האחוריים מתקבל תא מטען בנפח 3000 ליטר שזה המון,המושב בסדר,חסרה לו תמיכה לאזור הירכיים לעומת למשל מושב הברלינגו. המזגן חזק וכך גם החימום,בפנים הרכב לא כזה רועש כמו שהוא נשמע מבחוץ,מבחינת הנוחות היו 2 גירסאות אחת עם עומס מותר של 615 ואחת של 475 קילו,האחרונה מפתיעה בנוחות שלה,ההגה קל,מה שתורם לתימרון בעיר ובחניות,עם זאת בנסיעה מהירה הוא מתקשה לרמה מספיקה בכביש מהיר. אחד הדברים המפתיעים שהרכב מגיע עם 6 רמקולים,כך שאפשר להתקין מערכת מאוד נחמדה,אצלי הרכב שומש לצורך פרטי ובאמת היה תענוג מהבחינה הזאת.
לשלילה - לא קל למצוא מסחרית שמורה,ואצלי בהתחלה היה ישור קו לא זול,החלפים עצמם לא יקרים,אבל כיוון שטיפלתי במוסך מורשה זה עלה לא מאט. הנה למשל המחירים לטיפול 300K: מסנן אוויר=53.18 מסנן שמן=44.81 מסנן אוויר מזגן=33.60 מסנן סולר=55.86 שמן 15/40=135.13 (5ליטר). תוסף סולר פז=111.80. טרמוסטט=713.26. פרפלו=38. פקק קרטר=45. סט נעלי בלם אחורי מחודש=220. שייבה קרטר=12.55 צינור מים=199.20 גיזרת בלם=356. עבודה=972,קיבלתי 10% הנחה. חלקים=2018,קיבלתי 5 אחוז הנחה. והנחה כללית של 1.2%. סך הכול כולל מע"מ=3200. אם לטפל במוסך לא מורשה המחירים היו הרבה יותר נמוכים. בגירסת העמסה של 615 הרכב נוקשה ומתאים לעבודה מאשר לשימוש פרטי.
bagira: קליאו ספורט לשיפוצניקים :-)
המלצה -JTD
לחיוב - הספק גבוה (105 כ"ס). שטח העמסה גדול מאוד. המון תאי איחסון בתא הנוסעים.
לשלילה - תא נהג רועש יחסית למתחרות הצרפתיות. נוחות נסיעה נחותה מהמתחרות הצרפתיות. אין ABS
הרצועת מנוע (לא TIMING) התחילה להיקרע. זאת שמפעילה את הגה כח, מדחס מזגן, וכו. היא עדיין לא נקרעה לגמרי אבל התחילו להיקרע חתיכות מהיקף הכללי של הרצועה.
לפיאט דובלו מנוע הכי חזק לאותם שנים 1.9JTD עם 100 כ"ס,הרכב מציע תא מטען גדול ביותר לצד זריזות וחיסכון.
הרכב מאוד זריז,יותר מאשר הרנו קנגו או ברלינגו של אותם שנים,לא פחות חזק מכול משפחתית אם לא חזק יותר. מבחינת צריכת הדלק בכביש שכולל נסיעה הררית הרכב עשה אצלי כ 1/16. הרכב מאוד מרווח מאחור,ובעל תא מטען הכי גדול,כאשר מקפלים את המושבים האחוריים מתקבל תא מטען בנפח 3000 ליטר שזה המון,המושב בסדר,חסרה לו תמיכה לאזור הירכיים לעומת למשל מושב הברלינגו. המזגן חזק וכך גם החימום,בפנים הרכב לא כזה רועש כמו שהוא נשמע מבחוץ,מבחינת הנוחות היו 2 גירסאות אחת עם עומס מותר של 615 ואחת של 475 קילו,האחרונה מפתיעה בנוחות שלה,ההגה קל,מה שתורם לתימרון בעיר ובחניות,עם זאת בנסיעה מהירה הוא מתקשה לרמה מספיקה בכביש מהיר. אחד הדברים המפתיעים שהרכב מגיע עם 6 רמקולים,כך שאפשר להתקין מערכת מאוד נחמדה,אצלי הרכב שומש לצורך פרטי ובאמת היה תענוג מהבחינה הזאת.
לא קל למצוא מסחרית שמורה,ואצלי בהתחלה היה ישור קו לא זול,החלפים עצמם לא יקרים,אבל כיוון שטיפלתי במוסך מורשה זה עלה לא מאט. הנה למשל המחירים לטיפול 300K: מסנן אוויר=53.18 מסנן שמן=44.81 מסנן אוויר מזגן=33.60 מסנן סולר=55.86 שמן 15/40=135.13 (5ליטר). תוסף סולר פז=111.80. טרמוסטט=713.26. פרפלו=38. פקק קרטר=45. סט נעלי בלם אחורי מחודש=220. שייבה קרטר=12.55 צינור מים=199.20 גיזרת בלם=356. עבודה=972,קיבלתי 10% הנחה. חלקים=2018,קיבלתי 5 אחוז הנחה. והנחה כללית של 1.2%. סך הכול כולל מע"מ=3200. אם לטפל במוסך לא מורשה המחירים היו הרבה יותר נמוכים. בגירסת העמסה של 615 הרכב נוקשה ומתאים לעבודה מאשר לשימוש פרטי.