תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סיד סטיישן
  • קיה פורטה
  • קיה סיד
  • קיה קארנס
  • קיה 2013 – פורטה, סיד וקארנס חדשות

    קיה סיד סטיישן

    טלקאר תשיק במהלך שנת 2013 שלושה דגמים חדשים של קיה – קארנס, סיד ופורטה – שיצטרפו אל הסורנטו המחודש ודגם היברידי של האופטימה.

    • 23-12-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    שנת 2012 תהיה השנה הטובה ביותר עד כה של המותג קיה בישראל. עיון בנתוני איגוד יבואני הרכב מראה כי בעשור האחרון גדל מספר הרכבים שמוכרת קיה בישראל במעלה מפי 10 - מכמות של 1,800 רכבים בשנת 2002 לשיא של למעלה מ-19,000 רכבים עד לסוף השנה (הנתונים בגרף לא כוללים את חודש דצמבר 2012). העלייה המרשימה הזו בהיקף המכירות החלה בשנים 2008 ו-2009, כשנלקח זיכיון הייבוא של המותג מסמל"ת והועבר לטלקאר. טלקאר, שהייתה אז יבואנית קטנה ששיווקה את דייהטסו וסאנגיונג בלבד, הצליחה להרים את המותג בתוך שנים ספורות וכיום מדובר במותג הרכב הרביעי הנמכר ביותר בישראל.
    כיצד מתכננת טלקאר להמשיך ולהגדיל את מכירותיו של המותג ב-2013?

    מכירות קיה

    כבר בתחילת 2013 תשיק טלקאר בישראל את קיה פורטה החדשה. מדובר באחד מהדגמים החשובים ביותר בעבור המותג בישראל, שמשחק תפקיד חשוב במסגרת ציי הרכב הגדולים. בשנה האחרונה נחלש כוחה של הפורטה הנוכחית בשוק והיא התקשתה להתמודד עם המתחרות הצעירות ממנה, שהציעו ממדים עדיפים ומנועים חזקים יותר. אך הדור החדש, והשני במספר, מיישר קו עם מובילות הקטגוריה בכל הקשור להספק המנוע, ממדים ורמת אבזור. הפורטה תשווק בישראל עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שהספקו המרבי 135 כוחות סוס, תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ובכמה רמות אבזור.

    קיה פורטה החדשה

    כמה חודשים מאוחר יותר תגיע ארצה קיה סיד החדשה. היא נחשפה כבר בתחילת השנה אך שיווקה התעכב עד כה, ככל הנראה בשל מגבלות כושר הייצור שהקשו על היבואנית להגיע לתמחור הרצוי. אך במהלך המחצית הראשונה של 2013 צפויות בעיות אלו להיפתר והיא צפויה להגיע ארצה, בגרסאות בנזין ודיזל, האצ'בק וסטיישן. גרסת ה-3 דלתות הנאה (קיה פרו-סיד) לא תגיע ארצה בשלב זה אך בטלקאר בוחנים את האפשרות לייבא ארצה גרסאות ידניות אחרות.

    קיה סיד החדשה

    במהלך שנת 2013 צפויה גם קיה לחזור לסגמנט המיניוואנים, עם מיניוואן חדש ומודרני יותר מאלו שמשווקים כיום. קיה קארנס החדש, שנחשף לפני כשלושה חודשים, יגיע ארצה לקראת אמצע השנה אך בשלב זה עוד לא ידוע המפרט הטכני המלא של הדגם שיגיע ארצה. ככל הנראה ישווק הרכב עם מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית, אך נבחנת גם האפשרות להביא ארצה את דגם הדיזל (1.7 ליטר, 136 כוחות סוס).

    ברשימת הדגמים שצפויים להתחדש נמצא גם קיה סורנטו, שעבר השנה מתיחת פנים מאסיבית. למעשה, שיווקם של דגמי 2013 המחודשים כבר החל בישראל אך כרגע נמכרים כאן רק דגמי ההנעה הקדמית הבסיסיים (סורנטו אורבן). בתחילת 2013 יחל גם שיווקם של דגמי ההנעה הכפולה המחודשים, בנזין ודיזל. הדגמים החדשים נהנים ממערך מתלים משופר שתורם לשיפור נוחות הנסיעה, מתא נוסעים בעיצוב משודרג ומעיצוב חיצוני משודרג.

    קיה סורנטו 2013

    אחרונה חביבה, במחצית השנייה של 2013 תגיע ככל הנראה ארצה קיה אופטימה בגרסה היברידית. האופטימה הייבריד עשתה את הופעת הבכורה שלה בישראל באביב האחרון, בתערוכת אוטומוטור 2012. שיווקה של האופטימה ההיברידית בישראל היה אמור להתחיל כבר השנה אך הביקושים הגבוהים להם זוכה הרכב בחו"ל יעכבו את הגעתה ארצה ואנו נאלץ להמתין לה כמה חודשים נוספים. המפרט הטכני צפוי לכלול מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים המשודך למערכת הנעה חשמלית, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת מערכת חניה אוטומטית ומיזוג למושבים.

    קיה אופטימה בנזין - מבחן דרך

    קיה אופטימה

    dddd