אם שמתם עין על סיאט לאון החדשה ואתם בונים על גרסה ספורטיבית כדאי שתשימו לב לידיעה הבאה. ראש מחלקת העיצוב וראש מחלקת המחקר של סיאט התראיינו למגזין הרכב הבריטי AUTOCAR במסגרת השקת הדגם החדש בבריטניה וחשפו מעט מידע על דגמי הקופרה והקופרה R הספורטיביים של הדגם החדש. החדשות הטובות הן שסיאט לא זנחה את הדגמים הספורטיביים וגם הדור החדש של הלאון צפוי להציע גרסאות ביצועים חזקות למדי. החדשות הרעות - הן לא צפויות להופיע לפני סוף 2013 או תחילת 2014.
במהלך 2013 תציג סיאט את גרסאות ה-3 דלתות והסטיישן של הלאון החדשה. תחילה, בחודש מרץ, את גרסת ה-3 דלתות ובספטמבר את גרסת הסטיישן. רק לאחר מכן, בסוף 2013 או בתחילת 2014, תציג לראשונה סיאט את הלאון קופרה. לפי דבריו של אלחנדרו מסונרו, ראש מחלקת העיצוב של סיאט, בימים אלו משלימה החברה את מלאכת העיצוב של גרסאות הקופרה והן צפויות להיות "מהממות". ראש מחלקת המחקר של סיאט, מטיאס רבה, הוסיף כי מבחינת ביצועים צפויה גרסת הקופרה להשתוות ואף להתעלות על גרסת הקופרה R הנוכחית. ככל הנראה, היא תצויד במנוע 2 ליטר טורבו שהספקו יהיה נמוך משל הקופרה R הנוכחית (260 כוחות סוס), אך המשקל העצמי הנמוך יותר יאפשר לה להציג ביצועים שווי ערך. גרסת קופרה R ללאון החדשה עדיין לא גובשה סופית והיא אינה צפויה להופיע לפני 2014.
סיאט לאון החדשה היא אחת מהמכוניות החשובות ביותר בעבור היצרנית, שנמצאת מזה כמה שנים בהפסדים. בעוד דגמים כמו סיאט טולדו מכוונים בעיקר לשווקים באסיה ובמזרח אירופה, אמורה הלאון החדשה לחזק את מעמדה של סיאט במדינות מרכז אירופה. גם ישראל נמצאת על המפה של סיאט העולמית, עם כוונות גדולות למותג. אל סיאט מיי הקטנה, שהושקה השבוע, תצטרף בתחילת השנה החדשה הטולדו שאמורה להכניס את המותג אל שוק הרכב המוסדי, ממנו כמעט ונעדרה עד כה. הלאון הנוכחית, שממשיכה להימכר כאן במסגרת מבצעי מכירות, תשמור על הגחלת עד להגעתם של דגמי הלאון החדשים במחצית הראשונה של 2013.