מה עושה יצרנית רכב עם סופר-מיני מזדקנת אך מוצלחת למדי שמחליפתה כבר הוצגה בעולם? תשובה - ממשיכה לייצר אותה כאלטרנטיבה זולה. פיג'ו ממשיכה לייצר ולשווק את פיג'ו 206 פלוס למרות שהמחליפה של המחליפה שלה כבר הושקה, פיאט ממשיכה לשווק בישראל מזה שנים את הגרנדה-פונטו המזדקנת למרות שמחליפתה (הפונטו-איוו) צעירה ונאה ממנה בהרבה. השבוע התבשרנו כי גם רנו צפויה להיכנס למועדון הלא מאוד מכובד הזה ותמשיך לשווק את הקליאו הישנות לצד החדשה.
רנו קליאו החדשה (דור 4) הוצגה לראשונה בתערוכת פריז האחרונה ועושה שימוש בפלטפורמה חדשה וביחידות ההנעה החדשות של רנו הכוללות מנועי בנזין קטנים עם טורבו ותיבות הילוכים אוטומטיות כפולות מצמדים. במקביל תמשיך לשווק רנו באירופה את הקליאו הנוכחית (דור 3) עם מבחר קטן יותר של מנועים ורמות אבזור. כעת תשווק באירופה הקליאו רק בגרסאות 1.2 ליטר בנזין ו-1.5 ליטר דיזל, שני המנועים בהספק מרבי של 75 כוחות סוס ובשידוך לתיבת הילוכים בלבד. רמת האבזור תישאר דומה לזו שמוצעת כיום ותכלול בין היתר בקרת יציבות, 4 כריות אוויר, 2 חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית ואופציה לבקרת שיוט ומגביל מהירות. המחיר באירופה יחל ב-10,000 אירו לדגם ה-3 דלתות עם מנוע הבנזין.
בברזיל ובשאר מדינות דרום אמריקה, לעומת זאת, תמשיך רנו לשווק את הדור השני של הקליאו. ברנו מספרים כי הקליאו B (או קליאו נובו, כפי שהיא נקראת בברזיל) הותאמה במיוחד לדרישות השוק המקומי, בו מחזיקה רנו נתח שוק של כ-5.7 אחוזים. מתיחת הפנים של הקליאו B לא תשנה ככל הנראה את המפרט הטכני של המכונית אלא רק את העיצוב, שיהיה כעת דומה יותר לקו העיצוב החדש של רנו כפי שהוצג בקליאו החדשה.