תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אסטרה GTC
  • אופל אסטרה GTC – מבחן דרך – ספורט-שיק גרמני

    אופל אסטרה GTC

    אופל אסטרה GTC נראית מצוין ויש לה מנוע טורבו, שני מרכיבים חשובים ביותר במכונית ספורטיבית. אבל על הכביש היא קצת מתבלבלת ונשארת בעיקר עם השיק.

    • 25-10-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    ידעתי שהיא נראית טוב, לא חשבתי שכל כך טוב. אופל אסטרה GTC היא לדעתי המכונית היפה ביותר שיש כרגע בהיצע הדגמים של אופל בישראל. יפה יותר מהאינסגיניה OPC האגרסיבית, בוודאי יפה יותר מהקורסה האפרורית. באופל לא מגדירים אותה כמכונית ספורטיבית, כך לפחות מסביר לי באולם התצוגה אילן טל, מנכ"ל אופל ישראל. אני לא יודע, דרך החלון של אולם התצוגה הראשי של אופל בצריפין היא נראית לי מאוד ספורטיבית. עם גלגלים ענקיים ששוכנים בתוך בתי גלגלים תפוחים, קו גג נמוך שמשתפל לאחור ופנסים אחוריים ענקיים - לא פלא שמישהו מנסה לצנן את מפלס ההתלהבות שלי, שעולה מרגע לרגע. "ה-GTC OPC תגיע רק בעוד חצי שנה", ממשיך ואומר אילן, "היא כבר תהיה באמת ספורטיבית".

    ספורטיבית או לא, אופל אסטרה GTC היא קצת יותר מסתם עוד אסטרה מינוס דלת בכל צד. באופל לקחו את הבסיס של האסטרה, האריכו את בסיס הגלגלים שלו, הרחיבו את מפסקי הגלגלים, הנמיכו את הגג ולסיום תקעו מקדימה סרן של אופל אינסיגניה OPC ומאחורה סרן אחורי משופר. את תא הנוסעים השאירו כמעט זהה, אבל זרקו פנימה מושבי ספורט עם ריפוד עור חלקי ותאורת אווירה אדומה. ומה אתם יודעים, גם אם זה לא נשמע מרשים במיוחד על הנייר, בפועל זה עובד ועובד לא רע בכלל. אבל עוד נגיע לזה, קודם צריך לכסות כל מיני פינות כמו אבזור או איכות חומרים בתא הנוסעים.

    אופל אסטרה GTC

    יותר מידי מדגמי אופל מאלו שבחנתי לאחרונה השאירו בי תחושה של פספוס בכל הנוגע לאבזור או לאיכות החומרים. כמו במקרה של אופל זאפירה, גם באסטרה GTC זה מתחיל נהדר. דיפוני העור שפזורים בתא הנוסעים נעימים למגע ונראים מאוד איכותיים, המושבים הנוחים ובעלי הריפוד הנעים למגע ורוב הדש-בורד שמצופה שכבה דקה של גומי רך ונעים. אבל אז, או אז, אני שולח את יד ימין אל מתג תאורת הקריאה, רק כדי לגלות שריפוד התקרה קורס תחת לחץ אצבעי. ולמה אין מראה איפור לנהג או תאורה למראת האיפור של הנוסע? ולמה גם כאן, בדיוק כמו בזאפירה, כיסוי הפלסטיק שסביב ידית ההילוכים חלול ולא מהודק היטב למקומו? תמיד נופלים בסוף על הפרטים הקטנים.

    בשלב הזה אתם בטח שואלים את עצמכם מה הבעיה שלי עם האבזור. צודקים, יש כאן הרבה אבזור. מערכת שמע מקורית נהדרת עם שליטה מלאה מההגה, בקרת שיוט, מחשב דרך מפורט, בקרת אקלים מפוצלת ואם תסתכלו למטה כשאתם יוצאים מהרכב תגלו ספי דלת בגימור אלומיניום. אבל באופל משווקים את ה-GTC כרכב לייף-סטייל וככזה קצת חסרה לי השמשה הפנוראמית הגדולה שמוצעת בחו"ל כאופציה (ובארץ לא) או דיבורית בלוטות' (הכפתורים על ההגה כבר קיימים). וראבק, שמישהו כבר יעשה משהו עם מערכות השמע המוזרות האלו של אופל. באמת צריך כל כך הרבה כפתורים?

    אופל אסטרה GTC

    כשאני קורא את הפסקאות האחרונות שכתבתי נראה לי שהפולני שבי יצא החוצה. הגיע הזמן לפרגן, ויש לא מעט דברים לפרגן עליהם. אז בואו נדבר לרגע על איך הדבר הזה נוסע. ל-GTC הזו מנוע 1.4 ליטר טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית (6 הילוכים), שילוב לא ספורטיבי בעליל שבכל יום אחר של השבוע עסוק בלהניע מיניוואנים כמו הזאפירה או משפחתיות רגילות כמו הקרוז טורבו והאסטרה טורבו. אבל כאן נדמה לי שזה לא בדיוק אותו המנוע. משהו בכיול המצערת קצת שונה, עצבני יותר. הגיר, גם הוא לא מרגיש בדיוק אותו הדבר כמו שהרגיש בזאפירה. נדמה שהוא "תקוע" על מצב Sport, לא ממהר להעלות הילוכים ולא מפחד למשוך את מד הסל"ד אל עבר הקו האדום. הכיול הזה עוזר לחלץ את המקסימום מ-140 הסוסים שגרים במנוע הזה, ואלו מספקים בתורם ביצועים מפתיעים לטובה. זאת לא מכונית מאוד חזקה, בוודאי שלא מאוד מהירה, אבל גם לא ממש איטית.

    אופל אסטרה GTC

    חוסר הספורטיביות של השילוב בין המנוע לגיר מתגלה דווקא תחת עומס. כי אז, או אז, מתבלבל לו הגיר האוטומטי ולא ממש מבין מה הוא אמור לעשות עם עצמו. העברות ההילוכים שלו איטיות מידי, גם במצב הידני. לחיצה לא מדודה על דוושת הגז או עזיבה מהירה מידי שלה עלולות לגרור חבטה מצד הגיר, שאינה אופיינית לתיבות פלנטאריות שאמורות מטבען להציע העברת הילוכים חלקה יחסית. לזכותה של האסטרה יש לציין כי בנהיגה מנהלתית ורגועה זה הרבה פחות מורגש, בוודאי שלא מציק. ה-GTC היא שייטת אוטוסטראדות מצוינת, נוחה ושקטה. ששת ההילוכים מאפשרים סל"ד שיוט נמוך יחסית ושקט מצד המנוע.

    גם בתוך העיר המצב יותר מטוב. נוחות הנסיעה טובה גם במהירויות איטיות ועל מפגעים עירוניים כמו באמפרים או בורות ביוב שקועים. רק אל תנסו לעשות איתה פרסה צפופה, כי רדיוס הסיבוב של ה-GTC גדול ולא אחת נדרשתי לשלב רוורס במקומות בהם רכבים אחרים ביצעו פניית פרסה בסיבוב אחד. בעיה נוספת היא הראות הגרועה לאחור, שנגרמת מחלונות הצד הקטנים והחלון האחורי שמוטה כלפי מעלה. באופל התקינו כאן חיישני חניה אחוריים מקוריים, החלטה נבונה.  

    אופל אסטרה GTC

    יותר מכל מרגישה אופל אסטרה GTC כמו קדימון למשהו גדול יותר שעומד להתרחש. קוראים לזה גרסת OPC והיא כבר אמורה להגיע עם הספק מרבי של כ-280 כוחות סוס, לא פחות. כל השאר מרגיש פחות או יותר מוכן ונראה שבאופן כללי לא נותרה עוד הרבה עבודה לבצע. הבלמים, השלדה, אחיזת הכביש - כולם רק מחכים לתוספת הסוסים שתבוא ותאתגר אותם באמת. כי בתצורה הנוכחית מפגינה ה-GTC הרבה פוטינציאל לא ממומש.

    וזאת גם פסקת הסיכום שלנו. אופל אסטרה GTC, בתצורה הנוכחית שלה, היא מכונית נאה. לא קרבית מידי, לא סתמית מידי, אגרסיבית בדיוק במידה הנכונה. המנוע, לא ממש חזק, אבל גם לא חלשלוש שיעשה יותר מידי פאדיחות ליד השירוקו של החברה'. הכל מוכן לדבר האמיתי, OPC עם המון כוחות סוס שתטריף את המוח ובטח גם תעשה חור בארנק. מי שלא באמת צריך מאלנתאלפים כוחות סוס או ביצועים של פורשה 911, יוכל בהחלט להסתפק ב-GTC הזו, שיש לה את כל הלוק הדרוש מינוס כוחות הסוס. מכונית כיפית, מאובזרת שקצת באסה להחזיר לסוכנות בסוף נסיעת המבחן.

    אופל אסטרה GTC - מפרט טכני
    אופל אסטרה GTC - בקטלוג הרכב של CarsForum

    אופל אסטרה GTC

    dddd