תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו S60
  • וולוו S60 T6 מודל 2011 - נהיגת התרשמות

    וולוו S60

    לא בכל יום מזדמנת לי נסיעת מבחן על הדגם הכי חזק, מאובזר ויקר של וולוו S60. אז מה אם הוא משומש?

    • 03-10-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    זאת לא עוד נסיעת מבחן שגרתית, לא כזאת בה אני מקבל רכב הדגמה מהיבואן לכמה ימים ונוהג בו בחופשיות מלאה, אלא יותר בסגנון סיבוב התרשמות זריז. אבל כששמעתי שבסניף תל אביב של טרייד אין מאיר עומדת למכירה וולוו S60 מהדגם הכי חזק והכי מאובזר הייתי חייב לנסות ולקבל עליה סיבוב. נסגיעת המבחן הזו אמורה, כך לפחות אני מקווה, להוות את ירית הפתיחה של מסורת חדשה בכל הנוגע לסקירת רכבים משומשים מעניינים. נדרשו מעט שכנועים לדני, מנהל סניף הטרייד אין התל-אביבי, אבל בסוף זה הצליח. "רק תיסע בזהירות" הוא אמר לי, "זאת לא וולוו S60 מהדגם הרגיל".

    האמת, קשה לדעת. לפחות במבט חיצוני. עסקינן בוולוו S60 מדגם ה-T6 בעל ההנעה הכפולה, הדגם המהיר והחזק ביותר בהיצע הדגמים של וולוו כיום. השני היקר ביותר בהיצע הדגמים של וולוו, שני רק לדגם היקר ביותר של ה-S80 שמצויד באותו המנוע. אבל כשמסתכלים מבחוץ, קשה להבחין. בניגוד לגרסאות היוקרתיות והחזקות של במוו או מרצדס, כאן אין נוצות ותלבושות קרב מהודרות. רק חדי העין יבחינו בחישוקי הסגסוגת הגדולים יותר (17 במקום 16 אינטש'), בפנסי הקסנון האקטיביים או ברדאר שמשמש את בקרת השיוט האקטיבית. נמר בעור של כבש?

    וולוו S60 T6

    המכונית הזאת יכולה, ועוד איך יכולה, אבל מעדיפה שלא להכריז על זה בריש גלי. יש כאן לא פחות מ-304 כוחות סוס שמופקים ממנוע 6 צילנדרים מוגדש בנפח 3 ליטרים. תיבת ההילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ומצב ספורט, מערכת ההנעה כפולה. הנתון הרשמי מדבר על 6.1 שניות בזינוק המקובל מעמידה ל-100 קמ"ש, לא נראה לי שיש בעיה לשחזר את הנתון הזה בפועל. כוח זה הדבר האחרון שחסר ברכב הזה, בוודאי שלא בסל"ד בינוני ומעלה, אז משחרר המנוע הזה קצת פחות מ-45 קג"מ של מומנט והמכונית פשוט טסה קדימה ללא שום עכבות. אחיזת הכביש של המכונית הזאת גבוהה כל כך, שהיא טורפת רמפות עלייה לכבישים מהירים לא פחות ממטרפת. הקלות בה מושגת מהירות שיוט שעלולה לגרום לשלילת רישיון משכרת.

    וולוו S60 T6

    אם תשאלו את נציגי המכירות בטרייד אין מאיר, הדגש העיקרי במכונית הזאת הוא לאו דווקא הביצועים או התנהגות הכביש. לא שהם מפחדים להזכיר את שמה בנשימה אחת עם אודי S4 או במוו 335i, אבל מערכות הבטיחות המתקדמות בהן מצויד הרכב הזה פשוט גונבות את ההצגה. יש כאן מערכת לזיהוי רכבים בשטחים המתים (BLIS) המבוססת על צמד מצלמות קטנות שמותקנות במראות הצד ומתריעה על רכבים שנמצאים בנתיבים הסמוכים בעזרת שתי נוריות קטנות בצמוד למראות הצד. מערכת בקרת השיוט האקטיבית מבוססת רדאר ומסוגלת לבלום את המכונית עד לעצירה מוחלטת בהתאם למהירות הנסיעה של הרכב שמלפנים. וכן, יש גם מערכת למניעת התנגשויות חזית-אחור ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה מקוריות מהיצרן, מערכות שעובדות הרבה יותר טוב מכל קומבינה ישראלית בסגנון מוביל-איי או איווקס.

    למרות שפע של פריטי אבזור, מתגלה המכונית כקלה מאוד לתפעול ובעלת הנדסת אנוש מצוינת. ארבעה או חמישה רמזורים לאחר קבלת הרכב אני כבר שולט כמעט בכל הפונקציות המתקדמות של הרכב. כמה דקות מאוחר יותר אני יוצא לכביש המהיר ומגלה מה עושים שני הכפתורים הנוספים של מערכת בקרת השיוט האקטיבית (הם שולטים על מידת שמירת המרחק לרכב שמלפנים). זה לא טריוויאלי ברכב יקר ומאובזר כל כך, שלעיתים נוטה לבלבל ולהעמיס על הנהג עם עומס כפתוריזציה. אך וולוו בחרה כאן בעיצוב די מינימליסטי קל מאוד לעיכול אך נאה למדי, במיוחד אי הסימטריות שבפתחי המזגן המרכזיים. נאים גם לגלות את איכות החומרים והרכבה המצוינים, שבולטות לטובה לאור הזמן והקילומטרים שחלפו מאז שעלה הרכב לכביש.

    וולוו S60 T6

    סיכום

    נסיעת המבחן הקצרה לא אפשרה לי לתהות על קנקנה של וולוו S60 T6 במלואה אך די בנסיעה קצרה זו כדי להבין שמדובר במכונית טובה ומרשימה למדי כמעט בכל תחום אפשרי - המנוע הגדול ועתיר הכוח, מערכת ההנעה הכפולה, מרווח הפנים, נוחות הנסיעה ואף הנדסת האנוש המצוינת. וכן, יש כאן תחום נוסף שמרשים יותר מכולם והוא רמת הבטיחות הגבוהה שמספקת המכונית הזאת עם שלל מערכות בטיחות אלקטרוניות מתקדמות. גם אם אין זו מכונית נהיגה מושחזת ואגרסיבית כמו המתחרות מגרמניה, אני מאמין שראש בראש על הכביש הן יצטרכו לתת פייט רציני כדי להשאיר אותה מאחור.

    כחדשה, קצת קשה לי להצדיק את תג מחירה הגבוה. מחירה הרשמי כחדשה הוא 440 אלף ₪, קצת גבוה מידי בהתחשב בעובדה שבמוו 335i או מרצדס C350 עולות פחות ונותנות לא פחות אם לא יותר. כמשומשת, לעומת זאת, ייתכן והמצב שונה. מחיר המחירון של רכב המבחן עומד על כ-330 אלף ₪  לפני הנחות וחבילות ביטוח ואחזקה שמספקת סוכנות הטרייד הרשמית של היבואן, מה שמציב אותה כאלטרנטיבה מעניינת וזולה ל-335i או C350 חדשות. לאור מצבה המצוין של המכונית שעומדת כעת למכירה, הן חיצונית והן פנימית, ממש לא בטוח שמישהו ישים לב שהיא נוסעת כבר שנה על הכביש.

    וולוו S60 T6 - מפרט טכני

    וולוו S60 T6

    dddd