תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סיד סטיישן
  • קיה סיד סטיישן החדשה מתחילה בייצור סדרתי

    קיה סיד סטיישן

    קיה חונכת את פס הייצור של הסיד סטיישן החדשה בסלובקיה. שיווקה באירופה יחל בחודש הבא, לישראל היא תגיע רק ב-2013.

    • 26-08-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    פס הייצור של קיה סיד סטיישן החדשה נחנך בשבוע שעבר בעיר זלינה שבסלובקיה. גרסת הסטיישן תיוצר במפעל זה לצידה של גרסת ההאצב'ק הרגילה של קיה סיד החדשה, שנחשפה בתחילת השנה ושיווקה כבר החל בכמה מהשווקים באירופה. הסטיישן מצטרפת אליה באיחור של כמה חודשים ושיווקה באירופה צפוי להתחיל בחודש הבא, אלינו היא תגיע ככל הנראה רק במהלך שנת 2013. עוד מסרה קיה כי בנוסף נערך המפעל בזלינה לייצור גרסת ה-3 דלתות של קיה פרו סיד החדשה, שעדיין לא נחשפה רשמית.

    קיה סיד סטיישן החדשה

    קיה סיד סטיישן החדשה מתבססת על פלטפורמה הדומה לזאת של גרסת ההאצ'בק, עם בסיס גלגלים זהה (265 סנטימטרים). האורך הכללי של הדגם החדש ארוך במעט ועומד על כ-450 סנטימטרים, כ-19 סנטימטרים יותר מגרסת ההאצ'בק. תוספת האורך אפשרת לקיה להגדיל בצורה משמעותית את נפח תא המטען, שעומד כעת על 528 ליטרים במצב הרגיל או 1,642 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים.

    הסיד תשווק עם מבחר של שני מנועים, בנזין אחד ודיזל אחד. הבנזין הוא מנוע ה-1.6GDI החדש של קיה ויונדאי, המפיק כ-135 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (DCT). הדיזל מפיק מאותו הנפח כ-126 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית (תיבה אוטומטית תוצע בהמשך).

    בקיה צופים הצלחה רבה לדגמי הסטיישן ולכן הגדילו את קיבולת המפעל בזלינה בכ-50 אחוזים. דגם הסטיישן של הסיד הקודמת היה אחראי לכחמישית מסך המכירות הכולל ובקיה מצפים כי הדור החדש יגדיל עוד יותר את נתח המכירות שלו באירופה. סביר להניח שאותו הדבר יקרה גם בשוק הרכב הישראלי, שכן בשנים האחרונות הפכו גרסאות הסטיישן לפופולאריות יותר בשוק המקומי.

    קיה סיד סטיישן החדשה

    dddd