לראשונה מאז הושק הדור הנוכחי של במוו X3 בשנת 2010, משיקה במוו גרסת בסיס חדשה ונטולת מערכת הנעה כפולה. הרעיון עצמו אינו חדש בעולם רכבי הפנאי והג'יפונים. ברוב המקרים מהווה גרסת ההנעה הכפולה חלק קטן יחסית מהיקף המכירות בעוד גרסת ההנעה הקדמית היא הנמכרת ביותר. אך המקרה של ה-X3 שונה במעט, שכן בבמוו החליטו להישאר נאמנים לפילוסופית ההנעה האחורית הותיקה שלהם ומציגים את גרסת הבסיס החדשה עם הנעה אחורית בלבד.
גרסת הבסיס החדשה של במוו X3 תיקרא sDrive18d ותצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 2 ליטרים שמקורו בבמוו X1. הוא מפיק כ-141 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-37 קג"מ. בבמוו שידכו אותו לתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית (8 הילוכים). הנתונים הרשמיים מספרים על צריכת דלק של כ-20 קילומטרים לליטר בדגם הידני וכ-18.5 קילומטרים לליטר בדגם האוטומטי, שיפור של כחצי קילומטר לליטר בהשוואה לדגם הבסיס הקודם של ה-X3 (ה-xDrive20d).
מחירו של הדגם בגרמניה יחל ב-36 אלף אירו, מחיר הנמוך בכעשרה אחוזים ממחיר גרסת הבסיס הנוכחית. השיווק באירופה צפוי להתחיל בעוד כחודשיים, עדיין לא ברור האם ישווק הדגם הנוכחי גם בישראל ואם כן באיזה מחיר.