העשור האחרון היה ככל הנראה אחד מהעשורים הקשים ביותר לאנשי השטח. יותר ויותר יצרניות רכב זנחו את רכבי השטח הקשוחים ובקצב הולך וגובר הפכו את רכבי השטח הקשוחים מתוצרתם לקרוסאוברים רכבים שלא מיועדים ליותר מנסיעת שבילים קלה. ניסאן פאת'פיינדר החדש, שיוצג במלואו בהמשך השנה, הולך גם הוא בדיוק בכיוון הזה. הדור החדש של הפאפת'פיידר יוותר כמעט על כל יכולות השטח שלו, לטובת צריכת דלק נמוכה יותר ורמת בטיחות גבוהה יותר.
בתמונות החדשות של ניסאן פאת'פיינדר החדש, אותם פרסמה החברה בעמוד הפייסבוק שלה, ניתן לראות כי הנטייה של הרכב אל הכביש חזקה בהרבה מכפי ששוער בתחילה. הפגוש הקדמי נמוך מאוד, מותיר זווית גישה בעייתית למדי ומרווח גחון שיעילותו מוטלת בספק. לזה יש להוסיף את הצהרותיה הקודמות של ניסאן, שסיפרה כי הדור החדש יעשה שימוש בתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה, שידועה כבעייתית מאוד בשימוש אינטנסיבי בשטח. בכך יהפוך הדגם החדש לאחיו הגדול של ניסאן מוראנו ויציע מפרט דומה - מנוע בנזין גדול, תיבת הילוכים רציפה ויכולת שטח בסיסית.
הדגם החדש של ניסאן פאת'פיינדר צפוי להיחשף במלואו בהמשך השנה, לקראת תחילת שיווקו במהלך שנת 2013. שני הדורות האחרונים של הפאת'פיינדר משווקים בישראל מאז אמצע שנות ה-90 בהצלחה מעורבת. בשנת 1994 הגיע ארצה ניסאן טראנו, שהיה למעשה הגרסה האירופאית של הפאת'פיינדר. הוא זכה להצלחה נאה למדי באולמות המכירה וקנה לעצמו שם של רכב שטח פשוט ואמין. בשנת 2005 הגיעה ארצה מחליפו, שכבר קיבל את הכינוי פאת'פיינדר, אך הוא לא הצליח לשחזר את הצלחתו של הטראנו ונותר אלמוני למדי. סביר מאוד להניח כי גם הדגם החדש יגיע במהרה לישראל ואולי גם יצליח לשחזר את הצלחתו של הטראנו.