תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו קנגו
  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דוקר
  • דאצ'יה דוקר – אחיו החורג של רנו קנגו

    רנו קנגו

    זה דאצ'יה דוקר, הגרסה של דאצ'יה למסחרית הקלה רנו קנגו. שיווקו באירופה יחל בקרוב.

    • 28-06-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    תמונות ופרטים מלאים של דאצ'יה דוקר, המסחרית הקלה (טנדרון) החדשה מבית החטיבה הרומנית של רנו, נחשפו הבוקר. ברנו משקיעים לאחרונה לא מעט מאמצים במותג דאצ'יה, שהופך אט אט לאלטרנטיבה זולה אך מודרנית למותג הבית של רנו. הדוקר מצטרף אל המינוואן הקומפקטי דאצ'יה לודג'י ואל רכב הפנאי דאצ'יה דאסטר שהוצגו לאחרונה, כשהדאסטר כבר זוכה להצלחה נאה מאוד בשוק האירופאי.

    דאצ'יה דוקר

    דאצ'יה דוקר חולק לא מעט מכלולים עם הטנדרון של יצרנית האם, רנו קנגו. קל לראות כי המרכב חולק לא מעט קווים משותפים עם הקנגו, אך גם מתחת למרכב מסתתרים כמה וכמה רכיבים שהושאלו מהקנגו, כמו למשל המתלה האחורי או מערכת המיזוג. מידותיו של הדוקר יהיו גדולות מאלו של הקנגו - אורכו 436 סנטימטרים, רוחבו 175 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו הוא 281 סנטימטרים. מידותיו הנדיבות מאפשרות לו להציע נפח הטענה מכובד למדי - 3,300 ליטרים במצב רגיל או 3,900 ליטרים לאחר הסרת המושבים האחוריים. משקל המטען המרבי - כ-750 קילוגרמים.

    דאצ'יה דוקר

    דאצ'יה דוקר ישווק בשתי תצורות מרכב - נוסעים וסגור - ועם שני מנועים - בנזין ודיזל. גרסת הבנזין תצויד במנוע בנפח 1.6 ליטר המפיק הספק מרבי של 80-82 כוחות סוס (בהתאם לתקינת זיהום האוויר). גרסת הדיזל תצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק הספק מרבי של 75 או 90 כוחות סוס. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 הילוכים בלבד. צריכת הדלק הממוצעת נעה בין 22.2 קילומטרים לליטר בדיזל החלש ל-13.3 קילומטרים לליטר בדגם הבנזין.

    דאצ'יה דוקר

    תא הנוסעים של דאצ'יה דוקר כולל שפע של תאי אכסון קטנים וגדולים, ביניהם גם תאים לבקבוקי 1.5 ליטר בדלתות הקדמיות ומדף למחשב נייד בדש-בורד. דלת צד אחת תוצע כסטנדרט ושנייה תוצע כאופציה בתוספת תשלום. רשימת האבזור כוללת בקרת יציבות, 4 כריות אוויר, 3 עיגוני ISOFIX במושב האחורי, מגביל מהירות, חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים ומערכת שמע עם מסך מגע וחיבור USB.

    שיווקו של הדוקר באירופה יחל בעוד כמה חודשים, שם הוא יוצע עם אחריות ל-3 שנים או 100 אלף קילומטרים. הסיכויים שיגיע לישראל נראים כרגע נמוכים למרות התקינה האירופאית, בעיקר לאור העובדה שהוא מיוצר במפעל של דאצ'יה בעיר טנג'יר שבמרוקו.

    dddd