קיה מעדכנת קלות את הסורנטו בשוק העיקרי שלו, ארצות הברית. קיה סורנטו 2012 יקבל בארצות הברית מתיחת פנים קלה שמתמקדת בעיצוב הפגוש הקדמי ובעדכון רמות האבזור. הסורנטו זוכה להצלחה נאה מאוד באמריקה ובשנה האחרונה שומר בקביעות על מקומו בין עשרת הקרוסאוברים הנמכרים ביותר בארצות הברית. מתיחת הפנים אמורה לעזור לו להמשיך ולשמור על מעמדו בשוק הרכב של צפון אמריקה.
במסגרת מתיחת הפנים יקבל קיה סורנטו במהלך 2012 עיצוב חדש לחזית, שכולל פגוש קדמי חדש עם גריל תחתון שונה, פנסי ערפל בעיצוב חדש ועדכון קל לעיצוב הגריל הקדמי (שמיישר כעת קו עם העיצוב של דגמי קיה החדשים). מאחור יקבל קיה סורנטו פנסי LED בעיצוב חדש ובפרופיל יזכה לחישוקי סגסוגת חדשים. גם רמות האבזור יעודכנו. כך למשל תתווסף במהלך השנה רמת אבזור חדשה בשם LX Convenience Plus שתכלול מושב נהג עם שמונה כיוונים חשמליים, גלגל הגה בריפוד עור, ידית הילוכים בריפוד עוד וערכת עזרה ראשונה. כל הדגמים ישווקו עם שש כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת למניעת דרדור בזינוק בעלייה ומערכת עזר לירידה במורד. מערכת אלקטרונית חדשה בשם (DBC) תצטרף אף היא לרשימת האבזור הסטנדרטי ותאפשר לסורנטו לשמור על קו ישר בזמן בלימה במורד תלול.
היצע המנועים של קיה סורנטו 2012 נשאר דומה לזה שמשווק כיום. המנוע הבסיסי ימשיך להיות מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים ובהספק של 175 כוחות סוס (מנוע זה משווק כיום בישראל). מעליו תמוקם גרסה חזקה יותר של מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים (191 כוחות סוס) המצוידת גם במערכת הזרקת דלק ישירה. מנוע הטורבו-דיזל נותר אף הוא ללא שינוי (2.2 ליטר, 197 כוחות סוס). השוק האמריקאי יזכה גם לקבל מנוע V6 גדול (3.5 ליטרים) וחזק (276 כוחות סוס) שיציע כעת שיפור קל בצריכת הדלק. כל המנועים ישווקו עם תיבת הילוכים אוטומטית (6 הילוכים) שכוללת גם אפשרות לתפעול ידני. כל הדגמים אף ישווקו עם אחריות מורחבת של 10 שנים (או 100,000 מייל) למנוע ולתיבת ההילוכים.