תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סול
  • קיה סול 2012 – שובו של הרובוטריק

    קיה סול

    קיה סול מודל 2012 מגיעה עם יחידת כוח חדשה, אז חשבנו שיהיה מגניב לצלם אותה ליד תחנת כח. האם יש שיפור בהשוואה לדגם הקודם?

    • 13-01-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    פחות משנה לאחר השקתה בישראל, מקבלת קיה סול מקצה שיפורים. קיה סול מודל 2012 מציגה לא רק חזות חיצונית מעודכנת אלא גם (ואולי בעיקר) מנוע חדש ומודרני שמשודך לתיבת הילוכים חדשה עם שישה הילוכים. וזה, כבר שווה מפגש מחודש עם הרובוטריק החביב של קיה. במפגש הקודם לא ממש הפילה אותנו קיה מהסוס (סליחה, מהסול), אולי בגלל שלא ממש ידענו איך לאכול את הסול. מאז צצה כמעט מאפס קטגוריה שלמה של רכבים שנראים קצת כמו רכב שטח אבל עולים הרבה כמו משפחתית ופתאום הרובוטריק הזה שנקרא קיה סול כבר לא נראה כל כך מוזר.

    קיה סול 2012

    אי אפשר שלא לשבח את קיה על איכות החומרים המרשימה של תא הנוסעים בסול כבר עם הכניסה לתא הנוסעים. כן, אני יודע, כבר נמאס להגיד את זה, אבל קיה יצאו כאן למהלך שצריך להדאיג לא מעט יצרני רכב אירופאים. תא הנוסעים של הסול מרגיש לא פחות איכותי מזה של כמה מהאירופאיות שעולות כמעט אותו הדבר ואפילו קצת יותר. תא הנוסעים בנוי ממגוון של כמה טקסטורות פלסטיק, כולן נעימות למגע ולמראה. ההגה עבר טיפול יסודי אצל הבורסקאי וגם הוא נעים מאוד למגע. מערכת השמע איכותית מאוד וכוללת חיבורי AUX ו-USB. האייפוניסטים שמבין הקוראים ישמחו לקרוא כי במקרה או שלא במקרה, תא האכסון שבמרכז הקונסולה המרכזית הופך בלחיצת כפתור למעמד מוצלח למדי לאייפון (ראו תמונה למטה). תוסיפו לזה מושבים נוחים, תפעול אינטואיטיבי של כל הפקדים ושפע של תאי אכסון - וקיבלתם תא נוסעים נהדר.

    תנוחת הישיבה בסול תקסום בוודאי לחובבי הישיבה הגבוהה. על זה, בעצם, מתבססת קטגוריית ה"אני אולי נראה כמו ג'יפ, אבל עולה כמו מכונית משפחתית". המבנה הקופסתי של הסול מספק מרווח ראש מאוד נדיב, כזה שצריך להפוך את הסול למכונית הרשמית של ליגת ה-NBA. הוא גם מאפשר, ביחד עם המושב הגבוה יחסית, כניסה נוחה מאוד אל מושב הנהג, וזה משהו שהרבה נהגים מבוגרים יעריכו מאוד. גם מאחור המצב מצוין, עם מרווח ברכיים מספק ומושב אחורי נוח. תא המטען, לעומת זאת, לא גדול במיוחד ודומה בגודלו לזה של סופר-מיני מודרנית (340 ליטר). חלקו התחתון כולל תאי אכסון נסתרים, מלמעלה מותקן וילון גלילה שבלט בחסרונו בדגם קודם. הוילון לא מאוד נוח לשימוש, מרגיש זול ופשוט. אבל אני מניח שוילון פשוט עדיף על אין וילון. כך או כך, את מבחן שקיות הסופר עוברת הסול.

    קיה סול 2012

    קיה סול 2012

    באגף העיצוב החיצוני מקבל קיה סול חזית חדשה הכוללת פנסי ערפל חדשים, פגוש חדש ותאורת חזית המשלבת תאורת DRL מבוססת LED. שינוי שאולי נשמע קטן יחסית אבל עושה פלאים לעיצוב החיצוני של הסול, שמקבל אופי די קרבי. המבנה הקופסתי מתגלה כנוח למדי בנסיעות עירונית כיוון שהוא מאפשר לעמוד בקלות את מיקום פינות הרכב. קל להשתחל איתו לחניות קטנות, קל לתמרן אותו ברחובות צפופים. במהירויות גבוהות יותר מתגלה החיסרון העיקרי של העיצוב, בדמות רעשי רוח מוחשיים. בכלל, בידוד הרעשים של הסול אמנם לא ממש גרוע אבל כן מורגש ואף מוקצן על רקע האיכות הכללית של תא הנוסעים.

     קיה סול 2012

    כבר כתבנו שהעיקר בדגמי 2012 של קיה סול הוא המנוע, או ליתר דיוק יחידת הכוח כולה. מנוע הבנזין הישן (1600 סמ"ק,
    128 כ"ס) הוחלף לטובת מנוע חדש עם הזרקת דלק ישירה שמצליח לחלץ (לפחות על הנייר) 12 כוחות סוס יותר מנפח זהה. הדגש כאן הוא על הנייר, בפועל הוא ממש לא מרגיש כמו ש-140 כוחות סוס אמורים להרגיש. כדי לדרבן את אותם סוסים לצאת אל הכביש צריך ללחוץ חזק חזק על דוושת הגז. זה יוצר הרבה show אבל לא מספיק go. הרבה רעש מנוע, סימני מאמץ מצד תיבת ההילוכים אבל אין תאוצה מסמרת שיער. הביצועים אם כך רחוקים מלהרשים אבל בהחלט סבירים יחסית למשפחתיות 1600 סמ"ק רגילות אחרות.

    הנסיעה מתארכת, הכבישים הופכים משובשים מעט יותר ובמהירויות גבוהות קיה סול מתגלה כלא נוח במיוחד. הוא קצת קשיח מדי, קצת קופצני מידי. כן, זה מחזיר את הדיבידנד בכבישים היותר מפותלים, אם תהיתם לעצמכם. השאלה היא אם רכב שמראש מיועד יותר לנסיעות עירוניות לא צריך להיות קצת יותר רך? כנראה שיש לקוריאנים עוד פטנט אחד או שניים שהם צריכים ללמוד מהאירופאים. גם בנושא כיול תיבת ההילוכים יכלו בקיה להתייעץ. ההילוך השישי והארוך שלה מותיר את המנוע חסר אוויר ואז כל דרישה לכוח מצד הנהג מלווה בהורדה של הילוך או שניים. המשחק הזה בין ההילוך השישי לרביעי וחזרה קצת מציק.

    קיה סול 2012

    סיכום:

    קצת קשה לי להחליט מי הן המתחרות האמיתיות של קיה סול. מצד אחד, עם תנוחת הישיבה הגבוהה והמראה הקרבי החדש, היא מתחרה בג'יפונים עירונים קטנים כמו ניסאן ג'וק או סקודה יטי. מצד שני, מדובר בעצם במיקרו-וואן קטן ושימושי שמתחרה במכוניות כמו סיטרואן C3 פיקאסו או טיוטה ספייס-ורסו. כך או כך, נתוני המכירות מראים עלייה של שתי קטגוריות אלו על חשבון המשפחתיות הסטנדרטיות ונראה שבקיה זיהו את המגמה הזו בזמן. הם השיקו את הסול, שהיא קצת מזה וקצת מזה, והמשיכו לשפר אותה תוך כדי תנועה בדגם החדש.

    קיה סול המחודשת מקבלת יחידת הנעה מודרנית וחסכונית (כ-13 קילומטרים לליטר, בתנאי נהיגה רגועים) שמשפרת במעט את הביצועים, נקודה חלשה של הדגם הקודם. החזית החדשה והנאה אותה מקבלת הסול מהווה אף היא שיפור לדגם הקודם. תוסיפו לזה שיפורים קלים בתא הנוסעים (כמו למשל כיסוי תא המטען) וקיבלתם ללא ספק מכונית טובה יותר מזאת שפגשנו בשנה שעברה. אם אתם מחפשים מכונית שיקית ומיוחדת, כזאת שאינה חלק מהעדר, קיה סול 2012 היא מכונית שבהחלט כדאי לכם לבדוק.

     

    קיה סול - בקטלוג הרכב של CarsForum.
    קיה סול 2012 - מפרט טכני

    קיה סול 2012

    קיה סול 2012

    dddd