תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה ריו
  • קיה ריו סדאן
  • קיה ריו החדשה – השקה מקומית

    קיה ריו

    חדשה לחלוטין ונקייה משאריות העבר, קיה ריו מודל 2012 מושקת בישראל. שתי תצורות מרכב, שני מנועי בנזין ומחיר שמתחיל ב-82 אלף ₪.

    • 09-01-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין את חשיבותה של קיה ריו החדשה עבור טלקאר, יבואנית קיה לישראל. בקיה הציגו בשנים האחרונות אחוזי צמחיה מרשימים, בישראל ובעולם. מתוך כוונה להמשיך את מגמת הגידול, מסיימת קיה את חידוש ציי המכוניות הפרטיות שלה עם השקתה של קיה ריו החדשה. יש לומר חדשה, ולא מחודשת. היצרן מדגיש כי קיה ריו היא מכונית חדשה לחלוטין, שאינה מבוססת על הריו הקודמת. בקיה השקיעו מאמצים רבים בפיתוח הפלטפורמה החדשה מתוך ציפייה שקטגוריית הסופר-מיני והמשפחתיות הקומפקטיות תמשיך לגדול בשנים הקרובות על חשבון המשפחתיות הגדולות יותר. ככה זה כשמחירי הדלק עולים בעולם כולו.

    בהקשר המקומי, קיה ריו החדשה מגיעה לישראל בתחילת שנת המודל 2012 עם ציפייה לכבוש כבר בתקופה הקרובה לפחות עשרה אחוזים מקטגוריית הסופר-מיני והקומפקטיות, במספרים זה אומר 5,000 עד 6,000 רכבים בשנה הקרובה. כדי לעמוד ביעד השאפתני מציגה טלקאר בישראל מבחר גדול של גרסאות בטווח מחירים רחב. המטרה כאן היא להתמקד לא רק בשוק הליסינג המוסדי אלא גם בשוק הפרטי. הן גרסאות הבסיס הידניות והן גרסאות הדיזל קורצות בעיקר לשוק הפרטי ופחות לשוק הליסינג, שיתספק ככל הנראה בעיקר בגרסאות הבנזין האוטומטיות. גרסת ה-3 דלתות לא תשווק בישראל בשלב זה, אולם בטלקאר לא פוסלים ייבוא עתידי שלה במידה ויזהו דרישה מצד השוק.

    קיה ריו החדשה

    קיה ריו סדאן 4 דלתות תשווק בישראל עם מנוע אחד ותיבת הילוכים אחת. מנוע הבנזין בנפח 1.4 ליטר מצויד בתזמון שסתומים משתנה (CVVT) ומפיק בסך הכל 109 כוחות סוס (6,300 סל"ד) ו-14 קג"מ של מומנט מרבי. תיבת ההילוכים של גרסת הסדאן אוטומטית, עם 4 הילוכים בלבד ואפשרות לתפעול ידני. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 15.4 קילומטרים לליטר.
    מחירה של גרסת הסדאן יעמוד על 106,900 ₪ לגרסת האבזור הבסיסית (LX) או 108 אלף ₪ לגרסת האבזור הבכירה (EX).

    קיה ריו האצ'בק 5 דלתות תשווק במגוון גרסאות רחב יותר.
    הגרסה הבסיסית והזולה ביותר תצויד במנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר ובתיבת הילוכים ידנית (5 הילוכים). ההספק המרבי כאן עומד על כ-85 כוחות סוס (6,000 סל"ד) והמומנט המרבי על כ-12.3 קג"מ. גרסה זו תשווק ברמת האבזור הבסיסית (LX) בלבד ומחירה יעמוד על כ-82 אלף ₪. צריכת הדלק המוצהרת שלה - 19.6 קילומטרים לליטר בממוצע.
    גרסת בנזין נוספת של ריו 5 דלתות תצויד ביחידת הנעה זהה לזאת של קיה ריו סדאן, כלומר 1.4 ליטר בנזין ותיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים. כאן צריכת הדלק עומדת על 15.8 קילומטרים לליטר והמבחר כולל שתי רמות גימור - LX הבסיסית שמחירה 100 אלף ₪ ו-EX הבכירה שמחירה 102 אלף ₪.

    בנוסף לאלו, תשווק קיה ריו האצ'בק גם בגרסת דיזל ידנית. כאן מצוידת המכונית במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.4 ליטרים המפיק 90 כוחות סוס ומומנט מרבי של 22 קג"מ. תיבת ההילוכים הידנית (אין אופציה אוטומטית בשלב זה) עוזרת לחיסכון בדלק ומאפשרת לקיה להצהיר על נתון צריכת דלק מרשים - 23.2 קילומטרים לליטר בממוצע. היא תשווק ברמת אבזור אחת ומחירה יעמוד על כ-113 אלף ₪.

    קיה ריו החדשה

    גרסת הבסיס (LX) מצוידת באבזור בטיחותי מלא (שש כריות אוויר, בקרת יציבות, בקרת משיכה, התראה בעת בלימת חירום ועוד) בעזרתו השיגה קיה ריו ציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחני ה-EuroNCAP. בנוסף מצוידת גרסת הבסיס במערכת שמע מקורית עם 4 רמקולים ושליטה מההגה, בהגה מתכוונן לגובה ולעומק, בתאורה לתא הכפפות, במשענת יד מרכזית (בדגמים האוטומטיים), במושב נהג מתכוונן לגובה ובמראות בצבע הרכב.
    גרסת האבזור הבכירה, EX, תוצע כאמור בדגמי ה-1.4 בנזין בלבד ותכלול בנוסף לכל הכתוב מעלה גם מערכת בקרת אקלים, חיישן גשם להפעלת המגבים, מראות עם קיפול חשמלי, חישוקי סגסוגת, גג שמש, הגה וידית הילוכים בציפוי עור ושני רמקולים נוספים.

    קיה ריו החדשה

    במהלך ההשקה הזדמן לנו לנהוג כמה עשרות קילומטרים הן בגרסת הבנזין האוטומטית והן בגרסת הבנזין הידנית. שתיהן מרגישות איכותיות מתמיד, ממשיכות את הקו האיכותי של קיה בשנים האחרונות. נוחות הנסיעה טובה, אם כי מעט נוקשה. המושבים נוחים ומספקים שפע של תמיכה צידית, התפעול אינטואיטיבי מאוד, מרווח הפנים טוב (מלפנים ומאחור) והתחושה הכללית טובה מאוד. רק באגף הביצועים נרשמה אכזבה מסוימת. לא שציפינו לגדולות ונצורות ממנועי בנזין אטמוספריים קטני נפח, אבל בכל זאת הביצועים אינם מרגשים. גרסת הבנזין החלשה (1.2 ליטר, 85 כ"ס) דווקא מפתיעה לטובה ואינה מרגישה מאוד חלשה בהשוואה לגרסת הבנזין החזקה יותר (1.4 ליטר, 109 כ"ס). התפעול של התיבה הידנית קל, דוושת המצמד רכה וידית ההילוכים מדויקת ונוחה לשימוש.

    מבחן מלא לקיה ריו החדשה יעלה בקרוב לאתר. עד אז, תחת התרשמות חלקית זו, נוכל לספר כי קיה ריו בהחלט עושה רושם חיובי למדי ומסתמנת כאופציה משתלמת למדי בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות והסופר-מיני. יונדאי ומאזדה, תכירו את כאב הראש הבא שלכם.

    dddd