פיג'ו 107 וסיטרואן C1 – מתיחת פנים

סיטרואן C1

שלישיית מכוניות המיני הקטנות של פיג'ו, סיטרואן וטיוטה מקבלת מתיחת פנים שכוללת בעיקר עדכונים עיצוביים.

  • 07-01-2012
  • מאת: מערכת CarsForum

הפרויקט המשותף לפיג'ו, סיטרואן וטיוטה יצא לאור בשנת 2005 והוליד שלוש מכוניות שהם בעצם אחת. פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטיוטה אייגו מיוצרות יחד בשיתוף פעולה מעניין בין יצרניות הרכב הצרפתיות ליצרנית הרכב היפאנית. לאחר כחצי עשור של הצלחה יחסית, מקבלות שלושת המכוניות מספר עדכונים חשובים שיאפשרו להן להמשיך ולהתחרות בהצלחה מול המתחרות הצעירות והמודרניות יותר. כאשר החידוש העיקרי כאן, לפחות בהקשר הישראלי, הוא עיצוב החזית החדש שצפוי לאפשר את חזרתה של סיטרואן C1 לשוק ואף לאפשר את השקתה העתידית של טיוטה אייגו.

טיוטה אייגו

בכל הנוגע למנועים ולתיבות ההילוכים לא נושא הדגם החדש שינויים גדולים. המנוע העיקרי יישאר מנוע בנזין בנפח ליטר אחד, המשודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית בעלת מצמד בודד. שלושת היצרניות מתהדרות בצריכת הדלק הנמוכה ובפליטת המזהמים המרשימה - 99 גרם של CO2 לקילומטר וכ-22.2 קילומטרים לליטר בממוצע.

סיטרואן C1

החידוש העיקרי כאן הוא כמובן העיצוב המעודכן. כל אחת מהמכוניות זוכה לחזית חדשה ומעודכנת שממשיכה את קו העיצוב הנוכחי של יצרניתה. פיג'ו 107 מקבלת מכסה מנוע ופנסי חזית שמזכירים מאוד את אלו שכבר ראינו עם חשיפתה של פיג'ו 208 החדשה. סיטרואן C1 מקבלת פנסי DRL שעיצובם דומה לאלו שכבר פגשנו ב-DS3 ובסיטרואן C4 קרוסאייר. וטיוטה אייגו? כאן הדימיון של החזית החדשה לזאת של היאריס החדשה או של הספייס-וורסו ברור מאליו.

סיטרואן C1

תא הנוסעים ורשימת האבזור מקבלים אף הם חיזוק. שלושת הרכבים זוכים למערכת שמע חדשה, עם חיבורי USB ובלוטות'. גלגל ההגה שודרג אף הוא ומאחורי יותקנו כעת מנופים לתפעול ידני של התיבה הרובוטית. הרכבים הידניים יקבלו ידית הילוכים בעיצוב חדש. בנוסף צפוי תא הנוסעים לעבור שדרוג קל בכל הנוגע לעיצוב ולאיכות החומרים, אולם פרטים מדויקים על אופי השדרוג לא פורסמו בשלב זה.
תאורת DRL תהפוך לסטנדרט בכל שלושת הרכבים, כמתבקש על פי התקן האירופאי בכל הרכבים החדשים. בנוסף מקבלים כל שלושת הרכבים חישוקי סגסוגת חדשים.

שיווקם של שלושת הרכבים באירופה צפוי להתחיל באביב 2012. לישראל יגיעו ככל הנראה לקראת אמצע השנה.

פיג'ו 107

dddd