הפרטים המלאים אודות רכב הפנאי החדש של מאזדה נחשפים לקראת תחילת שיווקו המתקרב. מאזדה CX-5, הג'יפון החדש של מאזדה שיתחרה ביונדאי ix35 וניסאן קשקאי, יחל את שיווקו ברחבי העולם בתחילת 2012 כשהשוק הישראלי יהיה ככל הנראה אחד מהראשונים אליהם יגיע. מאזדה CX-5 הוא הדגם הסדרתי הראשון שיעשה שימוש בטכנולוגיית המנועים החדשה SKYACTIV של מאזדה והראשון שיעוצב בשפת העיצוב החדשה של מאזדה, ה-KODO.
המפרט הטכני של מאזדה CX-5 כולל בשלב זה שני מנועים בלבד, אחד מוזן בדיזל והשני בבנזין. מנוע הדיזל בנפח 2.2 ליטרים יוצע בשתי רמות הספק - 150 כוחות סוס (39 קג"מ) או 175 כוחות סוס (43 קג"מ). מנוע הבנזין בנפח 2 ליטרים יפיק 160 כוחות סוס בגרסת ההנעה הכפולה או 165 כוחות סוס בגרסת ההנעה הקדמית. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם 6 הילוכים המצוידת בממיר מומנט חדש שמשפר את צריכת הדלק. מאזדה CX-5 תשווק גם עם מערכת Start&Stop (או i-stop בשפתה של מאזדה) שתפחית עוד יותר את צריכת הדלק, שתנוע סביב ה-15 קילומטרים לליטר בדגמי הבנזין.
בכל הנוגע לפנים הרכב, מגיעה מאזדה CX-5 עם הבטחה למרווח פנים מצוין במיוחד במושב האחורי. למאזדה CX-5 בסיס גלגלים של כ-270 סנטימטרים, ארוך יותר משל הקשקאי או ה-ix-35. גם תא המטען נדיב ועומד על כ-500 ליטרים. המושב האחורי מתקפל בלחיצת כפתור לשלושה חלקים ביחס של 40:20:40, יוצר רצפת הטענה שטוחה.
רשימת האבזור הבטיחותי כוללת מספר מערכות אלקטרוניות חדישות. מאזדה CX-5 מוצעת עם אופציה למערכת מניעת תאונות מבוססת רדאר (SCBS - Smart City Brake Support) שאף בולמת את הרכב במהירות של עד 30 קמ"ש. מערכת לזיהוי רכבים בשטחים המתים ופנסי חזית אקטיביים אף הם יהיו אופציה בחלק מהדגמים.