תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 3 סדאן
  • במוו סדרה 3 סדאן
  • במוו סדרה 3 החדשה - חשיפה רשמית

    במוו סדרה 3 סדאן

    דור שישי למשפחתית היוקרתית של במוו נחשף לראשונה. סדרה 3 החדשה תהיה גדולה יותר, מהירה יותר, חזקה יותר אך גם חסכונית יותר.

    • 14-10-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    במוו חושפת הערב (שישי) את הדור החדש והשישי במספר של המשפחתית היוקרתית שלה. במוו סדרה 3 החדשה, שם קוד F30, היא כאב הראש החדש של יצרניות פרימיום כמו מרצדס או אאודי. עושה רושם שבכל הנוגע לטכנולוגיה מתקדמת לא חסכה כאן במוו דבר. בעניין העיצוב, לעומת זאת, המצב מעט שונה. מאחור או מהפרופיל סדרה 3 החדשה דומה עד מאוד ליוצאת. החזית, לעומת זאת, נושאת ברוב נטל השינוי. גריל הכליות המפורסם של במוו נותר, סביבו פוזרו פנסי חזית חדשים וארוכים יותר. פתח יניקת האוויר הגדול שמוקם בחזית הפגוש הקדמי של הדור הקודם חולק לשניים והוסט לצדדים.

    ה-3 החדשה שומרת על הקונספט המוכר מהדורות הקודמים, או במילים אחרות - מנועים אורכיים, הנעה אחורית וחלוקת משקל של כ-50:50 בין הסרן הקדמי לאחורי. קונספט מוכר נוסף שנשמר אף הוא כאן הוא הגידול הבין דורי במימדים. סדרה 3 החדשה גדלה בהשוואה לישנה - 93 מילימטרים יותר לאורך הכללי, 50 מילימטרים לבסיס הגלגלים, 47 מילימטרים לרוחב הסרנים מאחור. אלו, ביחד עם תכנון חדש לתא הנוסעים, מאפשרים להציע לנוסעים מרווח פנים משופר. אפשר למדוד את זה אפילו במספרים - 15 מילימטרים יותר במרווח הברכיים, 8 מילימטרים יותר במרווח שבין הקרחת לתקרה. עם זאת, מדגישים בבמוו שסדרה 3 החדשה קלה יותר ב-40 קילוגרמים מהיוצאת.

    במוו סדרה 3

    מבחר של ארבעה מנועים יוצע עם השקתה של המכונית, כולם בשידוך לתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית
    (8 הילוכים), כולם בשידוך למערכת Start&Stop לצמצום צריכת הדלק וכולם עם כפתור ECO PRO שעושה למנוע ולתיבת ההילוכים כל מיני דברים שחוסכים בדלק.

    במוו 328i תצויד במנוע בנזין בנפח 2 ליטרים (4 צילינדרים) מוגדש טורבו המפיק 245 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-36 קג"מ. מנוע זה יזניק את סדרה 3 החדשה מאפס למאה קמ"ש ב-5.9 שניות, עד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 15.9 קילומטרים לליטר, שיפור ניכר גם בהשוואה לסדרה 3 היוצאת למרות ההספק המרבי שגדל.

    במוו סדרה 3

    במוו 335i תהיה גרסת הבנזין השנייה בהיצע הדגמים. היא תצויד במנוע שישה צילינדרים, אף הוא מוגדש, בנפח של 3 ליטרים. ההספק המרבי עומד כאן על 306 כוחות סוס והמומנט המרבי הוא כ-41 קג"מ הזמינים כבר ב-1200 סל"ד. גם כאן המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, אולם כאן הזינוק מעמידה למאה קמ"ש יארך 5.5 שניות בלבד. צריכת הדלק הממוצעת בגרסה זו עומדת על 13.9 קילומטרים לליטר.

    שתי גרסאות הדיזל של סדרה 3 החדשה יחלקו את אותו המנוע בשינויים קלים. במוו 320d תצויד במנוע טורבו-דיזל מתקדם המפיק 184 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-38 קג"מ. הביצועים כאן מרשימים קצת פחות, עם 7.5 שניות מעמידה למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 235 קמ"ש (לא מוגבלת אלקטרונית). צריכת הדלק הממוצעת, לעומת זאת, עומדת כאן על כ-22.2 קילומטרים לליטר בגרסה האוטומטית.
    מי שירצה לחסוך עוד יותר בדלק יוכל לבחור בגרסת ה-320d EfficientDynamics המוחלשת (163 כוחות סוס, 38 קג"מ). המהירות המרבית כאן היא "רק" 230 קמ"ש והזינוק מעמידה למאה קמ"ש אורך "רק" 8 שניות, צריכת הדלק לעומת זאת משתפרת עוד יותר ועומדת על כ-24.4 קילומטרים לליטר סולר בממוצע.

    במוו סדרה 3

    במהלך 2012 תרחיב במוו את היצע המנועים של סדרה 3 החדשה. בין היתר תוצג גם גרסה מוחלשת של מנוע ה-2 ליטר טורבו-בנזין של ה-328i בהספק של 184 כוחות סוס שתכונה 320i. אליהם יצטרפו שתי גרסאות דיזל נוספות, 318d ו-316d. האחרונה בהספק מרבי צנוע למדי של 116 כוחות סוס צפויה להראות צריכת דלק נמוכה במיוחד. וכן, יש גם דיבורים על גרסה היברידית בשם BMW ActiveHybrid3 שתושק בסוף 2012.

    במוו סדרה 3

    סדרה 3 החדשה כוללת את כל האבזור הבטיחותי המוכר - בקרת יציבות, עזרי בלימה שונים ומשונים, שש כריות אוויר, עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים ואזורי קריסה סופגי אנרגיה. מה שבאמת מעניין כאן הוא מגוון רחב של אביזרי בטיחות אלקטרוניים חדשים שאי אפשר למצוא בכל מאזדה 3 מליסינג. יש כאן מערכת לזיהוי רכבים בשטחים המתים, מערכת למניעת סטייה לא מבוקרת מנתיב הנסיעה, מצלמה שמזהה סכנות בנתיב הנסיעה, טלפון סלולארי שמחייג אוטומטית לשירותי ההצלה במקרה של תאונה, פנסי חזית אקטיביים, זיהוי אוטומטי של שלטי הגבלת המהירות והגבלת מהירות הרכב בהתאם, בקרת שיוט אקטיבית שעובדת גם בפקקים ומערכת חניה אוטומטית. אם כי יתכן שהאחרון אינו ממש חלק מהאיבזור הבטיחותי.

    במוו סדרה 3

    dddd