תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד אדג' המעודכן (מודל 2021) בישראל

    פורד

    הדגם המעודכן של פורד אדג' נוחת בישראל עם מולטימדיה מתקדמת יותר, שיקוף טלפון אלחוטי, שני צבעים חדשים ועוד. המחירים – ללא שינוי

    • 14-04-2021
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לפני שאנחנו ממשיכים, לא. זו לא מתיחת פנים, לא דור חדש או דגם חדש. בשוק האמריקאי, שפורד אדג' הוא חלק ממנו, המכוניות לרוב מקבלות עדכונים קטנים יחסית כל שנה בניגוד למקובל באירופה שם היצרניות משקיעות את רוב המאמץ בשדרוג אחד גדול באמצע חיי הדגם, בדרך כלל 3-4 שנים אחרי ההשקה הראשונית.

    הדגם שמשיקה דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, הוא דגם מעודכן שאכן מציג שינויים לא קטנים, אבל אל תצפו למצוא כאן שינויי עיצוב מהותיים, כיול מתלים מחודש, בידוד רעשים או נוחות משופרים, או שינויים מהותיים ליחידות ההנעה.

    פורד אדג' 2021

    עיקר השינויים באדג' החדש הם במערכת המולטימדיה, שזונחת חלק גדול מהפקדים הפיזיים (ואת חריץ הדיסקים) בדשבורד לטובת מסך מולטימדיה 12 אינץ' שעד לפני 3-4 שנים היינו קוראים לו "עצום!!!" אבל לאחרונה נראה שהטירוף הזה הפך להרבה פחות נדיר, שזה כשלעצמו די משוגע. קצת חבל לראות שהכפתורים שכן נשארו פיזיים הם דווקא כפתורי השליטה של המוזיקה, שקיימים גם על ההגה, בעוד דווקא כפתורי המיזוג הפכו לוירטואליים – זאת בזמן שיצרניות אחרות עושות את ההיפך ומחזירות אותם אחרי שנים של היעדרות (ותלונות מצד בוחנים ולקוחות). את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    בין הפיצ'רים היותר מעניינים של מערכת המולטימדיה החדשה של האדג' אפשר למצוא לא רק את הדור החדש של מערכת ההפעלה של פורד, Sync4, אלא גם – ולמיטב זכרוני לראשונה בישראל - שיקוף טלפון באמצעות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים.

    פורד אדג' 2021

    בנוסף יקבל האדג' שני צבעים חדשים – שניהם גוונים של אפור, וגרסאות טיטניום ו-ST יקבלו בנוסף שורת עדכונים: בטיטניום יוצעו מעתה גריל בעיצוב ייחודי לגרסה זו, חישוקים בעיצוב מרובה חישורים חדש (אך באותו גודל של 19 אינץ') ואופציה לבחירת ריפודים בצבע לבן "קרמי" או בשילוב שחור וחום. גרסת ST מקבלת שדרוג קטן למנוע ה-2.7 ליטר טווין-טורבו, שיפיק מעתה 335 כ"ס, 5 יותר מאשר בדגם היוצא, ומומנט זהה של 54.5 קג"מ. תיבת ההילוכים כאן חדשה – או לפחות שונה – פלנטרית עם שבעה הילוכים שמחליפה את תיבת 8 ההילוכים ששודכה למנוע בדגם היוצא. לא ממש ברור מה המניע מאחורי החלפת התיבה שכן המיאוץ ל-100 קמ"ש נותר כמעט זהה (6.8 שניות במקום 6.87), והמהירות המרבית כמו גם צריכת הדלק לא השתנו בכלל והן עומדות על 209 קמ"ש ו-8.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

    פורד אדג' 2021

    בנוסף, גרסת ST תוצע מעתה גם עם אופציה שתעלה 10,000 ₪: חישוקי 21 אינץ' שחורים (20 אינץ' כסטנדרט) עם צמיגי 265/40 (במקום 245/50 ב-ST ללא החבילה).

    המחירים של פורד אדג' נותרו ללא שינוי. SEL פלוס תעלה 245,000 ₪, טיטניום תעלה 275,000 ₪, טיטניום פלוס תעלה 295,000 ₪ ו-ST תמשיך לעלות 320,000 ₪.

    dddd