תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס EQA בישראל – השוק נשבר?

    מרצדס

    מרצדס EQA נוחת בישראל בשלוש גרסאות, עם טווח של מעל 400 ק"מ ומחיר שמראה על שינוי מגמה משמעותי

    • 12-04-2021
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כשנציגי כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, חשפו הבוקר באירוע השקת ה-EQA החשמלי את המחיר שלו, החל מ-300,000 ₪ (290,000 עד סוף החודש) המוח שלי קפא לשניה. לא יכול להיות. האם ייתכן שהוא זול יותר מ-GLA? האח/תאום/מקביל הבנזיני שלו? יכול להיות שאנחנו צופים בתחילתו של מה שלימים יכונה "אפקט טסלה"?

    אבל בואו נתחיל מההתחלה. בסוף ינואר האחרון חשפה מרצדס את ה-EQA. הדגם השני במה שעתיד להיות ליינאפ רחב ומקיף של דגמים חשמליים שהושק עם ה-EQC (מקבילו של GLC) שכבר עבר תחת ידינו, וממש בסוף השבוע הקרוב תצטרף אליו EQS (מקבילה ל-S קלאס). אצלנו צפויים דגמים נוספים להמשיך ולטפטף עד למטרה של לא פחות מ-8 דגמים חשמליים כבר בתוך שנתיים מהיום.

    מרצדס EQA

    ה-EQA, כמו שאפשר לנחש, הוא כאמור מקבילו של ה-GLA וחולק איתו פלטפורמה כמו גם ממדים חיצוניים ופנימיים, ולא מעט אלמנטים עיצוביים בחוץ ובתוך תא הנוסעים. ההבדל העיקרי – גם כן כמו שאפשר לנחש מהשם, הוא יחידת ההנעה. שמחליפה את מנועי ה-1.3 ו-2.0 ליטר טורבו בנזין במנוע חשמלי אחד בהספק צנוע למדי של 188 כ"ס, אך עם מומנט נאה של כ-38 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש פושרת יחסית ועומדת על 8 שניות, אבל הנתון הזה גם קצת מחטיא את המטרה כי בעוד מיאוצים ארוכים הם לא תמיד נקודת החוזקה של מכוניות חשמליות, האצות קצרות (כמו 0-50 או 80-120 קמ"ש) מהירות הרבה יותר מאשר במכוניות עם מנועי בעירה. את החשמל למנוע מספקת סוללה בעלת קיבולת של 66.5 קוט"ש ולפי הנתונים של מרצדס, יכול ה-EQA לנסוע עד כ-414 ק"מ בין טעינות.

    ה-EQA יוצע בשלוש רמות גימור: אלקטריק, אלקטריק ארט וכמובן AMG ליין. האבזור סביר בגרסת הכניסה ועשיר למדי בשתיים הבכירות, ואתם יכולים לקרוא את כל הרשימה במפרט המלא, כי זה לא החלק המעניין ביותר. אלא המחירים.

    מרצדס EQA

    ה-EQA יתחיל במחיר של 300,000 ₪ ועד סוף החודש יוצע בעשרת אלפים שקלים פחות. גרסת הביניים תעלה 340,000 ₪ והבכירה ביותר תדרוש מכם להיפרד מ-380 אלף שקלים חדשים. עד כאן, לא משהו יוצא דופן או מיוחד. זה לפחות עד שמסתכלים על המחירים של הדגם המקביל – GLA. הוא אמנם גם מתחיל במחיר של כ-300 אלף שקלים, אפילו פחות, 294 אלף ליתר דיוק. אבל, שם מדובר ב-GLA200 החלש יותר, בעוד ה-EQA מושק בגרסת 250, וזו ב-GLA מגיעה עם תג מחיר של כמעט 400 אלף שקלים.

    אבל גם אם משווים את שתי הגרסאות הבסיסיות, אפשר לראות כאן משהו שטרם ראינו בשוק הרכב הישראלי. בישראל, בכל השקת רכב/גרסה חשמליים שאני וכל מי ששאלתי הצלחנו לחשוב עליה, המחיר שלה היה בין גבוה יותר לבין גבוה הרבה יותר מהגרסאות הבנזיניות או דגמי הבעירה המקבילים. במקרים מסוימים הפערים עומדים על עשרות אחוזים.

    מרצדס EQA

    במקרה של ה-EQA, ב"תרחיש הגרוע ביותר" הוא יקר רק ב-6,000 שקלים מה-GLA הבסיסי וגם זה אם לוקחים בחשבון את מחיר המחירון המלא ולא את מחיר ההשקה. במקרה היותר מציאותי הוא זול בכמעט 100 אלף שקלים ממקבילו הבנזיני. ובהמשך לכך עולה השאלה – האם מדובר ב"אפקט טסלה"? האם כניסתה של השחקנית החדשה לשוק, אופן הצגת המחירים השקוף שלה וכמובן המחירים הנמוכים יחסית של דגמיה, משכו את שטיח ה"אתם לא מבינים... כל הרכיבים של מכונית חשמלית נורא יקרים והסוללות וזה... אז זה יקר, אין מה לעשות..." מתחת לרגליהן של היבואניות ובעתיד הקרוב נמשיך ונראה השקות של דגמים חשמליים במחירים הגיוניים? גם אם לא, לפחות עכשיו נוכל להגיד ליבואנים אחרים "אבל מרצדס הצליחה, אז למה אתם לא"?

    dddd