"ספורטיביות חושנית". ככה קוראת יונדאי לשפת העיצוב החדשה שלה. אני לא יודע אם אלה בדיוק המילים הספציפיות שאני הייתי בוחר כדי לתאר את מה שאני חושב על העיצוב של יונדאי i20 החדשה, ואני לגמרי משאיר לכם להחליט לבד אם אתם מתחברים לעיצוב הזה או לא, אבל דבר אחד אי אפשר להגיד עליו – שהוא בנאלי או סתמי.
תא הנוסעים שונה מהותית מזה של הדור היוצא מבחינת עיצוב עם מראה הרבה פחות מאופק ויותר מגניב וצעיר, עם פסים אופקיים שמתמזגים לפתחי המזגן, מסך צף גדול (8 אינץ') ואיזור שליטה על בקרת האקלים שבולט החוצה ואפשר שבירה קצת שונה של האור, מה שעוזר להוסיף קצת שמחת חיים לתא הנוסעים שבגדול עושה שימוש בשילובי אפור-כהה ואפור-כהה-יותר. איכות החומרים בתא הנוסעים בינונית עם הרבה פלסטיקה קשיחה ולא נעימה ברוב המוחלט של סביבת הנהג. יחד עם זאת, המרווח בכל המושבים לא רע בזכות גידול של 3 ס"מ לרוחב (177.5) ו-1 באורך בסיס הגלגלים (258), ולמרות שאורכו הכללי של הרכב לא השתנה כמעט (0.5 ס"מ+) תא המטען גדל ב-51 ליטר לנפח כולל של 352 ליטר.
הדור החדש של יונדאי i20, הרביעי (חמישי אם סופרים את הגטס) בשושלת רכבי הסופר מיני שלה, נחת היום בישראל במחירים שמתחילים ב-100,000 ₪ לדגם אינטנס שצוין בפירוש כי הוא לא מיועד לשוק הפרטי והוא יוצע ללקוחות פרטיים אך ורק במצב של חוסרים של הגרסאות האחרות. הדגמים הפרטיים מתחילים ב-104,990 ₪ עבור גרסת פרסטיז', שכדאי לכם לא להתבלבל בינה לבין גרסת פריים שתעלה 104,900 ומיועדת כמו גרסת הכניסה בעיקר לציים. גרסאות נוספות הן פריים פלוס (107,000 ₪) סופרים (110,000 ₪) וסופרים פלוס (114,000 ₪).
בניגוד למה שהתרגלנו אליו גם מיונדאי וגם ממותגים אחרים בשנה-שנתיים האחרונות, ה-i20 אינה מגיעה כשהיא מצוידת בכל מערך הבטיחות האקטיבית כבר מהגרסה הבסיסית, ותקבלו כאן עוד מערכות ככל שתעלו במעלה היררכיית הדגמים. לזכותה של כלמוביל ייאמר שהבדלי המחירים בין גרסת הבסיס (לשוק הפרטי) לזו הבכירה לא גדולים כמו אצל חלק מהמתחרות שלה.
כך למשל תקבלו מערכת בלימת חירום רק בגרסאות פריים ופרסטיז', בגרסת אינטנס תסתפקו במערכת מובילאיי, ואילו בגרסת סופרים יצטרפו גם זיהוי תנועה חוצה בצומת, מירכוז נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. רוצים ניטור שטחים מתים עם התרעה (ובלימה) על תנועה חוצה? תהיו חייבים לעלות ל'פרסטיז' פלוס'. גם אבזור הנוחות משתנה דרסטית בין הגרסאות השונות כאשר חלק מהן מציעות חישוקי 16 אינץ' וחלק 17, וגג שחור תוכלו לקבל בשתי גרסאות ה"פלוס". לוח מחוונים דיגיטלי ותאורת לד מלאה תקבלו רק בזוג הגרסאות הבכירות, ומשענת יד עם תא אחסון כמו גם שלושה שקעי USB תקבלו בכל הגרסאות ה"פרטיות". כמו שאתם מבינים, פשוט זה לא, וההמלצה הגורפת שלנו היא פשוט לעבור על המפרט המלא כאן.
מה שתקבלו ללא קשר לאיזו גרסה תבחרו הם המנוע ותיבת ההילוכים. מדובר במנוע שאמנם מציג את אותם פרטים טכניים (קדח, מהלך, הספק, מומנט), אך הוא למעשה חדש לחלוטין ועיקר השינויים בו נועדו לגרום לו להיות נעים ונינוח יותר, וכן לפלוט פחות מזהמים ולצרוך פחות דלק. המנוע החדש עשוי מאלומיניום, מה שעזר ליונדאי לגלח ממשקלו כ-20 ק"ג והוא גם עושה שימוש במערכת תזמון שסתומים אלקטרונית חדשה. על הנייר הוא כאמור מציג את אותם מספרים כמו קודמו – שלושה צילינדרים, נפח של 1.0 ליטר, 100 כ"ס, 17.5 קג"מ, ו-11.4 שניות למאה קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.9-17.5 ק"מ לליטר בהתאם לגרסה.