תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

קיה סורנטו החדש בישראל

קיה סורנטו החדש מגיע לישראל עם ארבע יחידות הנעה ששתיים מהן היברידיות, תא נוסעים חכם ומרווח יותר, ומראה שמביא לישראל לראשונה את שפת העיצוב העדכנית של המותג. החל מ-235,000 ₪

  • 18-03-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

בימים אלה מתחילה טלקאר, יבואנית קיה לישראל, בשיווק הדור החדש והרביעי של הסורנטו, שמביא כמה שינויים די דרמטיים ביחס לדגמים הקודמים. הוא עושה שימוש בפלטפורמה חדשה שלוקחת בחשבון יחידות הנעה מחושמלות, ובהתאם הוא גם מציע לא פחות מארבע יחידות הנעה שונות: בנזין, דיזל, הייבריד, ופלאג-אין. בנוסף, הסורנטו החדש מרווח יותר עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-3.5 ס"מ והוא גם הדגם הראשון של קיה בישראל שמציג את שפת העיצוב החדשה של היצרנית.

קיה סורנטו 2021

הפלטפורמה החדשה של הסורנטו, היות והיא כאמור מיועדת מראש לרכבים עם יחידות הנעה מחושמלות, מציעה מקום ייעודי לסוללות של הגרסאות ההיברידיות – בתוך הרצפה, מתחת למושב הנוסע הקדמי. סידור שעוזר למזער את הפגיעה בתא המטען הקטן מלכתחילה של רכבים בקטגוריה. הוא אמנם גדול משמעותית (בכמעט שליש) מזה של קודמו אבל עדיין קטן מאוד כשלעצמו (187 ליטר) וקטן עוד יותר בגרסאות ההיברידיות – אם כי ב-8 ו-12 ליטר זניחים יחסים בגרסאות ההייבריד והפלאג-אין הייבריד בהתאמה.

קיה סורנטו 2021

תא הנוסעים עבר מספר שיפורים ושדרוגים לשיפור "איכות החיים" של המשתמשים בו. בתא המטען יש כעת מתג לקיפול שורת המושבים השניה. אותה שורת מושבים שניה נעה על מסילה ארוכה ב-45 מ"מ מאשר בדור הקודם (31.5 ס"מ לעומת 27 בדור הקודם). כמו כן, נוספה גם ידית אחיזה על קורה C כדי להקל על הכניסה ומשנעת היד במושבים האחוריים הוארכה ב-10 ס"מ כדי לשפר – כאמור – את איכות החיים של הנוסעים.

קיה סורנטו 2021

מבחינת אבזור בטיחות, כצפוי מהקונצרן והיבואנית, הסורנטו מגיע כשהוא חמוש עד האוזניים במערכות. מלבד המערכות המקובלות (בלימה, תיקון סטיה, בשיוט אדפטיבי, ניטור שטחים מתים וכו') שמגיעות כסטנדרט בכל הגרסאות, תציע גרסת הפלאג-אין גם תצוגת שטח מת חיה דומה מאוד לזו שביונדאי סונטה (בתמונה מתחת), תצוגה עילית ומצלמות חניה היקפיות. את שאר האבזור של קיה סורנטו תוכלו לקרוא במפרט המלא כאן.

קיה סורנטו 2021

הסורנטו החדש ישווק כאמור עם ארבע יחידות הנעה - כולן חוץ מהאחרונה עם הנעה קדמית: בנזין 2.5 ליטר אטמוספרי עם 180 כ"ס ו-23.7 קג"מ (שמגיע באופן תמוה משהו ללא מערכת עצור וסע) המשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית שמציע 10.1 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 11.5 ק"מ לליטר; 2.2 טורבו דיזל עם 202 כ"ס ו-45 קג"מ המשודך לתיבה כפולת מצמד עם שמונה הילוכים, מגיע ל-100 קמ"ש תוך 9 שניות ומציג תצרוכת דלק משולבת של 16.1 ק"מ לליטר. גרסאות אלה יעלו 235,000 ₪ (לבנזין) ו-245,000 ₪ ויוצעו ברמת גימור אורבן הבסיסית, אז ניכר שטלקאר אינה מכוונת לשים אותן במרכז תשומת הלב.

קיה סורנטו 2021

שתי יחידות ההנעה המעניינות יותר הן ההיברידית והפלאג-אין שיעלו 260 ו-290 אלף שקלים בהתאמה. שתיהן עושות שימוש במנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר עם 180 כ"ס ו-27 קג"מ (אותו אתם כנראה מכירים מהספורטאז' GT, יונדאי קונה, ויונדאי טוסון) המשודך למנוע חשמלי עם 60 כ"ס ו-27 קג"מ (בגרסה ההיברידית) או 91 כ"ס 31 קג"מ (בגרסת הפלאג-אין). ההספקים המשולבים עומדים על 230 ו-265 כ"ס בהתאמה והמיאוץ ל-100 קמ"ש ייקח 8.6 ו-8.4 שניות. המהירות המרבית בשתי הגרסאות היא 193 קמ"ש ותצרוכת הדלק המשולבת המוצהרת היא 15 ק"מ לליטר בדגם ההיברידי ו-62.5 קילומטרים חסרי משמעות לחלוטין לליטר בגרסת הפלאג-אין, שיעניק לכם גם טווח חשמלי מוצהר של 57 ק"מ מכובדים למדי.

בנוסף מקבל הסורנטו מערך מתלים ותת-שלדה קדמית חדשים אשר צפויים לשפר את היכולות שלו בכביש, ודגם הפלאג-אין (שהוא כאמור היחיד עם הנעה כפולה) מקבל גם מערכת מצבי נהיגה עם מצב שטח שצפויה לשפר משמעותית את יכולות השטח שלו - שהיו לא לגמרי מספקות בדור היוצא. 

dddd