תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

טויוטה היילנדר בישראל

אחרי שפתחה את פנקס ההזמנות בנובמבר, יוניון מתחילה בשיווק סדרתי של טויוטה היילנדר הייבריד. החל מ-290,000 ₪

  • 21-02-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

בנובמבר האחרון הודיעה יוניון מוטורס על פתיחת פנקס ההזמנות לטויוטה היילנדר הייבריד, האח הרך והמעט גדול יותר של הלנד קרוזר, ואחד הרכבים הפופולריים ביותר בארה"ב שמוצא כמעט תמיד את דרכו למקומות הגבוהים ברשימות המסירות שם. את 2020 למשל, הוא סיים במקום ה-14 עם מעל 200,000 מסירות.

טויוטה היילנדר 2021

הדור הנוכחי – הרביעי במספר – של ההיילנדר, הוצג רשמית באפריל 2019 לשוק הצפון אמריקאי, ובפברואר 2020 הוצגה גם גרסה היברידית. בנובמבר האחרון החליטה טויוטה להתחיל לשווק את הרכב גם מחוץ למדינות חובבות קרוסאוברים וטנדרים עצומים, והכלאות ביניהם – כלומר מחוץ לארה"ב, אוסטרליה ודרום אפריקה. היבואנית הישראלית, יוניון מוטורס, לא יכלה להישאר אדישה לזה ופתחה את פנקסי ההזמנות כאמור כבר בנובמבר.

כעת מודיעה היבואנית על תחילת השיווק הרשמי של טויוטה היילנדר הייבריד, שיוצע כאן בשתי גרסאות E-Motion ו-E-Xclusive (אני בטוח שיש איפשהו, איזשהו אבא שנורא מבסוט על ההברקה הזו) במחירים שיעמדו על 290 ו-305 אלף שקלים בהתאמה.

טויוטה היילנדר 2021

כאמור, ההיילנדר הוא דגם מקביל של הלנד קרוזר. הוא מעט גדול ונמוך יותר עם אורך של 497 ס"מ (12 ס"מ ארוך יותר), רוחב של 193 ס"מ (4.5+), גובה של 175 ס"מ (8- ס"מ) ובסיס גלגלים של 285 ס"מ (6+). גם תא המטען שימושי יותר עם נפח של 304 ליטר עד התקרה, 200 ליטרים יותר מאשר בלנד קרוזר. מה שהופך את ההיילנדר באופן טבעי לרכב שימושי הרבה יותר ופרטנר עירוני טוב משמעותית מחברו מוכוון השטח.

כצפוי מרכב שמשווק ומככב בצפון אמריקה, ההיילנדר מציע רשימת אבזור מאוד ארוכה שכוללת בין היתר תא כפפות ננעל ומקורר, פנסי לד מלאים (רפלקטור בגרסת הבסיס, פרוג'קטור בגרסה בבכירה), מושבים חשמליים (בשתי הגרסאות) עם זכרונות (בבכירה), חישוקי 20 אינץ', חמישה שקעי USB, שלושה שקעי 12 וולט ומשטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לשני איזורים ויחידת מיזוג נפרדת עם שליטה מלאה לחלק האחורי ועוד. את רשימת האבזור תוכלו לקרוא במפרט המלא.

טויוטה היילנדר 2021

מבחינת יחידת הנעה, גם כאן מדובר במתכון שמתאים יותר לחיים בעיר מאשר בלנד קרוזר. ההיילנדר מונע ע"י יחידה היברידית המורכבת ממנוע 2.5 ליטר שפועל במחזור אטקינסון ושני מנועים חשמליים – אחד מלפנים ואחד מאחור שאחראי על הנעת הגלגלים האחוריים ובכך מאפשר גם הנעה כפולה. ההפסק הכולל של המערכת עומד על 248 כ"ס. למרות משקל עצמי גבוה (2,015 ו-2,050 ק"ג בהתאם לגרסה) ותיבת הילוכים רציפה, טויוטה מצהירה על זמן 0-100 לא רע בכלל של 8.3 שניות. צריכת הדלק, מאידך, פחות אופטימית ועומדת לפי תקן ה-WLTP על 15.2 ו-14.1 ק"מ לליטר בגרסת הבסיסית והבכירה בהתאמה.

ביננו, השקת ההיילנדר כשלעצמה היא לא בדיוק חדשות מרגשות. סך הכל עוד SUV-מחליף-מיניוואן. אבל לנוכח מחירים נוחים יחסית, שימושיות טובה יותר, נוחות גבוהה יותר כנראה ואופי שיותר מותאם לחיים בעיר מאשר בלנד קרוזר ללא ספק, כניסתו של ההיילנדר עשויה במידה מסוימת לסגור את הגולל על הסטטוס הכל-כך מיוחד ושמירת הערך האגדית של אותו לנד-קרוזר, שבלא מעט מקרים הפך להיות משנע משפחות די פופולרי שבכלל לא רואה שטח במהלך חייו. לחילופין, בגלל שעכשיו חלק נכבד ממי שקנו עד היום לנד קרוזרים כנראה יעברו לרכוש היילנדרים, יתכן שהצמצום במכירות יהפוך אותו לנדיר, מבוקש ואגדי אפילו יותר. כך או כך, יהיה מעניין.

טויוטה היילנדר 2021

dddd