תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

5 עובדות על מרצדס S קלאס החדשה שהגיעה לישראל

מרצדס S קלאס החדשה הגיעה לישראל. היא תימכר בשלוש גרסאות במחירים שיתחילו ב-1.09 מיליון שקלים, ועוד ארבעה דברים שאתם צריכים לדעת עליה

  • 22-12-2020
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

אמ;לק כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, החלה היום בשיווק ה-S קלאס החדשה. היא תימכר עם שני מנועי 3.0 ליטר – דיזל עם 286 כ"ס וכ-61 קג"מ בדגם ה-S350d, ובנזין עם 435 כ"ס ו-53 קג"מ בדגם ה-S500 שיקבל גם הנעה כפולה. בשלב זה ה-S קלאס מוצעת רק בגרסת בסיס גלגלים ארוך אבל היבואנית מדגישה שאם יהיה ביקוש לגרסה הקצרה, הם יוכלו לספק גם אותה. ה-S קלאס תוצע ב-3 גרסאות: S350d פלטינום שתעלה 1.09 מיליון שקלים, S500 פלטינום פלוס שתעלה 1.25 מיליון שקלים ו-S500 פלטינום פלוס AMG שתעלה 1.35 מיליון שקלים.

מיד עם ההשקה, או ליתר דיוק אפילו לפניה, כלמוביל כבר מכרה כמה עשרות מכוניות והחברה די בטוחה כי עד פברואר היא כבר "תסגור" הזמנות על כל הרכבים שצפויים להגיע עד סוף השנה. אז בגלל זה, ובגלל שאין לי באמת כוח לקרוא את בערך 34 אלף העמודים שהיצרנית שחררה עם תכנים שונים על המכונית ולתרגם לכם אותם לכתבה שתסיימו לקרוא איפשהו במרץ, מצאנו את חמשת הדברים הכי מגניבים וחדשניים שה-S קלאס החדשה יודעת לעשות, כדי שאני לא אהיה היחיד שמרגיש כאילו האוטו שלי יוצר במאה ה-15.

מרצדס S קלאס 2021

 

לוח המחוונים של ה-S קלאס הוא תלת ממדי. אבל בשונה ממכוניות אחרות, שמשתמשות בשני מסכים או מסך ותצוגה עילית "הפוכה" על פיסת פלסטיק שקופה, זה שב-S קלאס – אלוהים יודע איך – מציג תמונה תלת ממדית אמיתית בעזרת מסך אחד בלבד. בהתחלה קצת קשה לראות את זה, או להבין מה רואים, אבל כמו עם אשליות אופטיות, ברגע שרואים את זה אי אפשר להפסיק לראות את זה, וזה – בהיעדר ניסוח אחר – טריפי ברמות. למי שפחות מתחבר לקונספט, תשמחו לדעת שאפשר לבטל את זה ולחזור ללוח מחוונים דיגיטלי רגיל של עניים.

מרצדס S קלאס 2021

ואם כבר במסכים עסקינן, זה המרכזי אולי קצת יותר קטן ממנה, אבל יש סיכוי לא רע שהוא יותר איכותי מהטלוויזיה שלכם. הרזולוציה שלו היא מעל Full HD, ואמנם זה משהו שכבר לא נדיר למצוא בטלוויזיות, כדי לקבל בסלון שלכם את טכנולוגיית ה-OLED בה הוא עושה שימוש תצטרכו לשלם הרבה אלפי שקלים. מצד שני, על S קלאס תצטרכו לשלם עוד יותר אלפי שקלים, אז סך הכל זה די הגיוני.

מרצדס S קלאס 2021

אגב פיקסלים, בכל אחד מהפנסים הקדמיים של ה-S קלאס יש 1.3 מיליון מהם. כן, כן, קראתם נכון, בכל פנס יש 1.3 מיליון נורות לד קטנות (ממש קטנות, אני מניח) ש... להגיד עליהן שהן "מאירות את הדרך" מרגיש כמעט מעליב, אז נאמר "מקרינות תאורה בעיצובים שונים על הכביש". הן יכולות לצייר עבורכם סימני אזהרה על הכביש לפני תמרור עצור או רמזור אדום, להזהיר מעבודות בכביש ואפילו לסמן את רוחב הנתיב, לסמן הולכי רגל – מבלי להאיר להם על הפנים ולסנוור אותם, כמובן – לצייר תמונה ייחודית כשאתם מניעים ומדוממים את הרכב ועוד. בכל אחד מהפנסים באוטו שלי יש 1,299,998 נורות פחות, שזה כנראה גם מספר השקלים שיש בחשבון הבנק שלי פחות מזה של לקוח S קלאס ממוצע, אז אני מניח שזה הוגן.

מרצדס S קלאס 2021

ועוד מיני-עובדה לגבי הפנסים: זוכרים את "פסי המיתוג" בפנסי המכונית של הדור הקודם? פס אחד ל-C קלאס, שניים ב-E ושלושה ב-S? אז הם הפכו לנקודות, ויש שלוש מהן בכל אחד מהפנסים של ה-S החדשה.

מרצדס S קלאס 2021

זוכרים את המשפט האלמותי על כך שבשעון דיגיטלי מודרני יש יותר כוח עיבוד משהיה בקפסולה של אפולו 11 שנחתה על הירח? אז אותו דבר עם מערכת המולטימדיה של מרצדס S קלאס ומחשב גיימינג או אפילו כזה שיכול לשמש בצורה סבירה לעריכת וידאו. ה-MBUX החדשה מקבלת לא רק SSD בנפח של 320 ג'יגה בייט, אלא גם 16 ג'יגה בייט של RAM.

מרצדס S קלאס 2021

ומדבר אחד שיש ב-S קלאס יותר ממנו מאשר במשהו אחר, לדבר נוסף. בכל אחד מהמושבים הקדמיים של ה-S קלאס יש לא פחות מ-19 מנועים חשמליים שאחראים על כוונון, אוורור, ועיסוי. שזה – אחרי ספירה זריזה – יותר ממה שיש במכונית משפחתית ממוצעת.

מרצדס S קלאס 2021

ועוד עובדת בונוס לגבי המושבים. כולנו מבינים שחלק מהרעיון של מכונית כמו ה-S קלאס הוא שליושבים מאחור תהיה חוויה לא פחות יוקרתית ומפנקת מאשר לאלה שמלפנים, אבל מרצדס, שכידוע דפוקים על כל הראש בכל הנוגע לבטיחות, החליטו שגם מהבחינה הזו החוויה צריכה להיות זהה. אז הם התקינו – לראשונה ברכב סדרתי – כריות אוויר בגב המושבים הקדמיים, ועל מנת "לעקוף" את הבעייתיות שבפתיחה מתוך מקום כל כך קטן והצורך בצורה דיי מיוחדת, עוצבו בקונספט שיותר דומה לאוהל ג'ימבורי מאשר לכרית אוויר, עם "שלד" מתנפח שבינו נמתחות יריעות בד.

מרצדס S קלאס 2021

אם אתם רוצים לדעת עוד דברים על מרצדס S קלאס החדשה, חלקם אפילו אשכרה שימושיים, אתם יכולים לקרוא את המפרט המלא כאן

dddd