אחרי שהשיקה את גרסת ה-ST של פורד אדג', וגרסת ST ליין של הפוקוס, דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל מתחילה את שיווקו של פורד אקספלורר ST, גרסת הקצה הספורטיבית של הקרוסאובר-שבעה-מקומות הפופולרי שלה (מקום 20 בטבלת המסירות האמריקאית הכללית מתחילת השנה, ושלישי מבין רכבי שבעה ויותר המקומות).
בנוסף, משיקה דלק גם גרסת לימיטד RWD – גרסת כניסה חדשה עם הנעה אחורית, שתחליף את גרסת ההנעה הקדמית שתפסה את המקום התחתון בהיצע הגרסאות של הדור הקודם. הגרסה הזו תעלה 335 אלף שקלים, בעוד עבור ה-ST תצטרכו להיפרד מ-385 אלף שקל.
גרסת ההנעה האחורית שומרת על אותה רשימת אבזור בדיוק כמו דגם הלימיטד הנעה כפולה (שעולה 20,000 ₪ יותר) וגם כאן המחיר זהה בגרסת ששת ושבעת המושבים. גם המנוע כאן זהה לגרסת ההנעה הכפולה – 2.3 ליטר אקובוסט שמפיק 300 כ"ס ו-43 קג"מ ומשודך לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית. הביצועים, כצפוי, טובים יותר משל גרסת ההנעה הכפולה בגלל שהאקספלורר "הזה" אינו נדרש לסחוב את 60 הק"ג שמוסיפה ההנעה הכפולה, והאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות במקום 8.5. לא משהו שהופך אותו לבחירה הברורה, אבל בכל זאת פריט מידע שנחמד לדעת כשמחליטים ביניהם. גם צריכת הדלק כאן טובה יותר (שוב, מאותה סיבה), עם 10.2 ק"מ לליטר לעומת 9.8 בדגם ההנעה כפולה.
גרסת ה-ST, מאידך, "קצת" יותר מעניינת, ועפ"י מעט הביקורות שראיתי – די מצדיקה את תג ה-ST שמודבק על הגריל שלה (לפחות ביחס לקרוסאוברים מגודלים אחרים). הגרסה הזו תעלה כאמור 385,000 ₪, לא רע בכלל ביחס למחירה בארה"ב, שמתחיל בכ-52 אלף דולר – מה שמעיד על כך שדלק מוטורס ממשיכים את אסטרטגיית התמחור האגרסיבית של פורד אותה הם התחילו עם הפוקוס החדשה.
האקספלורר ST מונע ע"י V6 כפול-טורבואים בנפח שלושה ליטר שמפיק 400 כ"ס וכמעט 55 קג"מ. גם פה ההנעה כפולה ותיבת ההילוכים היא פלנטרית עם עשרה יחסי העברה. התאוצה למאה קמ"ש אורכת 6 שניות והמהירות המרבית עומדת על 255 קמ"ש, ובנוסף כמובן מקבלת הגרסה הזו גם מערך בולמי זעזועים ייעודי וספורטיבי יותר.
כמובן, תקבלו כאן גם חבילת עיצוב עם אלמנטים שחורים, חישוקים שונים (באותו גודל), מערכת מולטימדיה עם מסך גדול יותר (10.1 אינץ' לעומת 8 בגרסאות האחרות) ומערכת סטריאו עם 14 רמקולים (12), מושבים איכותיים יותר עם עיסוי וריפודי עור ועוד. בנוסף, תמורת 10,000 ₪ תוצע אופציה לחבילה שתוסיף חישוקי 21 אינץ' (וצמיגי 255/45( ובלמים חזקים יותר. את המפרט המלא של פורד אקספלורר תוכלו לקרוא כאן.
יש לכם שאלות? בואו לפגוש אותנו בפורום.