תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל גרנדלנד X
  • אופל גרנדלנד מקבל שתי גרסאות PHEV

    אופל גרנדלנד X

    לובינסקי משיקה בישראל שתי גרסאות פלאג-אין הייבריד של אופל גרנדלנד, אחת עם הנעה קדמית ב-205 אלף שקלים, אחת עם הנעה כפולה ב-230 אלף שקל, ושתיהן ברמת הגימור הגבוהה ביותר של היצרן

    • 24-11-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: רונן טופלברג

    אופל ישראל מודיעה על תחילת שיווק האופל גרנדלנד בשתי גרסאות פלאג-אין הייבריד, ובניגוד לידיעות אחרות, הפעם נתחיל מהסוף. הגרסאות האלה יעלו לכם 205 או 230 אלף שקלים, הרבה מאוד כסף בשביל קרוסאובר משפחתי של מי שמסומן כמותג ה"כניסה" לקונצרן PSA בישראל.

    אבל נראה שלובינסקי, היבואנית, מבינה מצוין שהשאלה "מי לעזאזל הולך לשלם 230 אלף שקל על אופל?!" תעלה הרבה פעמים, אז הם מקדימים תרופה למכה ויתנו את הרכב עם 4 שנות אחריות (או 120,000 ק"מ) על הרכב, 8 שנות אחריות (או 160,000 ק"מ) על הסוללות. אם זה לא מספיק, היא גם מבטיחה טרייד-אין עתידי במחיר מחירון (בכפוף לתקנון כמובן). כמובן שתוכנית buy-back הייתה מפתה עוד יותר, אבל גם הדברים האלה לא מובנים מאליהם. בנוסף תציע לובינסקי עוד הטבות בהתאם לשיטת הרכישה שלכם.

    אופל גרנדלנד PHEV

    הגרנדלנד PHEV יוצע ברמת גימור Ultimate, שהיא הגבוהה ביותר שמוצעת ע"י היצרן (ועולה בגרמניה 45 ו-52 אלף אירו לגרסאות ההנעה הקדמית והכפולה בהתאמה, אז נראה שאנחנו מקבלים דיל לא רע בכלל). רשימת האבזור כאן ארוכה מאוד וכוללת דברים כמו חניה אוטומטית, מושבי עור מחוממים ומאווררים עם כוונון חשמלי וזכרונות, מצלמת 360, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, צביעה דו-גונית עם מראות וגג שחורים, ואפילו אופציה (בתוספת תשלום) לצבוע את מכסה המנוע בשחור (בגרסת ההנעה הכפולה בלבד), ומי לא היה רוצה את זה? לא, באמת. מי?  אני יודע שאילו אני הייתי חתום על טופס ההזמנה זה היה הדבר הראשון שהייתי מסמן. את המפרט הטכני ורשימת האבזור המלאה של אופל גרנדלנד (גם של הגרסאות האחרות) תוכלו לקרוא כאן.

    אופל גרנדלנד PHEV

    ההבדל העיקרי בין שתי הגרסאות הוא ביחידת ההנעה. הגרסה הזולה יותר מקבלת מפרט סטנדרטי של מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין ומנוע חשמלי עם הספק כולל של 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ שמניעים את הגלגלים הקדמיים. הגרסה הבכירה מעניינית הרבה יותר, היא מקבלת מערכת הנעה שלפי הנתונים שלה אפשר לנחש שככל הנראה נלקחה מה-3008 PHEV. בגרסה זו מתווסף עוד מנוע חשמלי שיושב על הסרן האחורי ומפיק עוד 113 כ"ס ו-16.9 קג"מ להספק כולל של 300 כ"ס ו-53 קג"מ שעוברים לכל ארבעת הגלגלים ומאיצים את הגרנדלנד ל-100 קמ"ש תוך 6.1 שניות.

    אופל גרנדלנד PHEV

    בשתי הגרסאות מותקנת סוללה בנפח של 13.2 קילו-וואט שמאפשרת טווח חשמלי של עד 61 בגרסת ההנעה הקדמית ו-63 ק"מ בגרסת ההנעה כפולה, ועד מהירות של 135 קמ"ש בשתי הגרסאות. הטעינה של הגרנדלנד תארך 4 שעות מעמדת טעינה שנותנת 32 אמפר או 6 שעות משקע ביתי (מוד 2) שנותן 10 אמפר.  

     

    dddd